xSlvna schreef:gemma92 schreef:@xslvna Ik vind wel dat je het echt te gemakkelijk ziet de doodstraf. Er worden dan gewoon mensen vermoord door het rechtssysteem dat kan toch niet kloppen?
Ook bij deze man dachten ze het 100% zeker te weten, hij had bloed aan zijn shirt van het aanraken van zijn familie toen hij ze dood aantrof. En dat hij dan dood was gegeaan noem jij gewoon pech? sorry maar dat kan er bij mij niet in.
Kom op, dacht er bij die zaak serieus niemand eraan dat dat bloed met alle gemak kon komen doordat hij zijn familie dood vond en aanraakte...? Als dat al het bewijs is vind ik dat het rechtssysteem behoorlijk gefaald had.![]()
Maar alsnog vind ik dat mensen zoals in de situatie die ik noemde best dood mogen, zieke geesten. Anders echt levenslang vast zetten, hier krijg je toch tegenwoordig maar een paar jaar voor verkrachtingen of moorden...
Vaak zie je het in combinatie met tbs. En tbs daar staat geen tijd voor. Dus als iemand voor moord bijvoorbeeld 2 jaar krijgt met tbs (even voorbeeld, geen idee hoe het met de minimumstraffen zit) dan kan het in de praktijk best zijn dat deze persoon zijn hele leven vast zit. Tbs kan steeds verlengt worden zolang er recidivegevaar is.