vn wil ook verbod op witte kerst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:20

marlies85 schreef:
Mwah als we dan toch bezig zijn met mierenvoortplanterij kunnen we ook wel meteen halloween en carnaval op de schop nemen :j

En wat dacht je van pasen/de paashaas? >;)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:20

Citaat:
En waarom hebben jullie eigenlijk twee Santa Clauses nodig?', besluit ze het interview.

:+ :+ :+
Citaat:
n feite is Santa Claus een spin-off van Sint-Nicolaas. In de 16de eeuw emigreerden Nederlanders naar New York en namen de sinterklaastraditie mee. Al snel werd de naam Sinterklaas verbasterd naar ’Sinty Claus’. Maar niet alleen zijn naam veranderde, ook het uiterlijk. Daar hebben het gedicht A Visit From Saint Nicholas en Coca Cola een grote rol in gespeeld. In 1931 wilde het bedrijf de verkoop naar kinderen uitbreiden, maar werd hierin gehinderd door een wet die het verbood om kinderen af te beelden die Coca Cola dronken. De oplossing werd gezocht in de toen al redelijk bekende Santa Claus. Illustrator Haddon Sundblom kreeg als taak om de Kerstman commercieel aantrekkelijk te maken en creëerde op basis van Moore’s gedicht de nu welbekende dikke, jolige man in zijn rode pak met witte bontrand.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3531298/2013/10/22/VN-Nederland-moet-stoppen-met-sinterklaasfeest.dhtml

Nu moeten wij ons feest stoppen terwijl de kopie van het feest wel door mag gaan?

Ik vind de elfjes bij de kerstman ook disriminerend want sommige mensen worden nu eenmaal met zulke oren geboren. Vind het belachelijk dat ze dan gelijk hulpers van de kerstman moeten worden :P

nine1987

Re: vn wil ook verbod op witte kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:21

Dan wil ik een verbod op de rendieren van de kerstman.. Dat is dierenmishandeling!!! :')

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:23

[quote="Vjestagirl"]
[quote="Cavalia"]
[quote="BoemPats"]
Straks gaan ze kerst afschaffen omdat kerstelfjes rascistische zijn lilliputters :')
[/quote

En de kerstman, omdat je dan stevige mensen discrimineert..? 8)7[/quote

Omdat je dan impliceert dat alle dikke mensen leuke en gezellige mensen zijn. En dat mag ook niet.
[/quote[/quote
want met leuke en gezellige mensen discrimineer je weer de minder gezellige mensen -O-

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:24

uiteindelijk word dus alles en iedereen discrimineert?

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:24

nine1987 schreef:
Dan wil ik een verbod op de rendieren van de kerstman.. Dat is dierenmishandeling!!! :')

Ja inderdaad! Weet je hoeveel ongelukken er gebeuren bij de vliegles ervan: Levensgevaarlijk :n _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:25

Tja, dan mag je ook niet meer wit werken.
Zwartwerken mocht al niet :') maar dan zou wit werken ook verboden moeten worden.

Het is gewoon een beetje vermoeiend. Ik snap niet goed waarom de VN zich bezig houdt met zulke onzinnige dingen. Zijn er dan werkelijkwaar geen beter dingen waar ze zich mee bezig kunnen houden?

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:25

noorhermans1 schreef:

ja.. ik geloof het wel :Y) haha

sjonge jonge, echt niet normaal dit, k denk dat ik vertrek naar het buitenland.. als dit mijn land is >;)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:26

Mri schreef:
Tja, dan mag je ook niet meer wit werken.
Zwartwerken mocht al niet :') maar dan zou wit werken ook verboden moeten worden.

Het is gewoon een beetje vermoeiend. Ik snap niet goed waarom de VN zich bezig houdt met zulke onzinnige dingen. Zijn er dan werkelijkwaar geen beter dingen waar ze zich mee bezig kunnen houden?

_O- _O-

Cavalia schreef:
noorhermans1 schreef:

ja.. ik geloof het wel :Y) haha

sjonge jonge, echt niet normaal dit, k denk dat ik vertrek naar het buitenland.. als dit mijn land is >;)

ik ga wel met je mee :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:27

Citaat:
Nederland moet stoppen met het Sinterklaasfeest omdat Zwarte Piet een terugkeer is van de slavernij. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen.”, aldus de Jamaicaanse Shepherd.

Dit is het orginele bericht. Er staat logischerwijs niets in over de witte kerst, maar het is wel zorgelijk. :=

Citaat:
De onderzoekscommissie van de VN en diverse organisaties hebben bezwaren geuit tegen het sinterklaasfeest en tegen de rol van Zwarte Piet. Maar voor een verandering van het uiterlijk van de knecht van sinterklaas is nauwelijks draagvlak, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 19.000 mensen. 89 Procent vindt dat het uiterlijk onveranderd moet blijven. Zoals een deelnemer het verwoordt: ‘Al sinds het Sinterklaas feest bestaat, wordt er volgens mij gebruik gemaakt van de Zwarte Piet. Waarom dit geassocieerd wordt met racisme, snap ik niet: het is een kinderfeest, geen twistpunt voor volwassenen.’ Iemand anders zegt: ‘Daarbij is het een oude, mooie traditie en geen racisme.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:28

Kirsha schreef:
Dan kunnen wij op onze beurt ook het Suikerfeest laten verbieden. Want dat vind ik naar voor alle mensen met suikerziekte...

Precies dit! _/-\o_

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:30

Ze laten het gebeuren onderzoeken door een zwarte vrouw die overal het woord slaaf inziet,hoezo racisme?
Echt gadverdamme dit doen ze gewoon zodat er geen aandacht gaat na Syrie,iets anders kan ik er gewoon niet van maken.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:31

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:33

Pff ik word er onderhand gek van.
Als er een verbod zal komen op zwarte piet, doe ik me pieten pakkie aan zwarte smink op en gaan met die banaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:34

Dit kan toch niet echt zijn?
Ik lach die vrouw echt vierkant uit.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:35

vergeet de discriminatie van boeren niet! boerenkool dat kan toch niet!?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:36

Dit moét toch een grap zijn? Anders is het echt te erg voor woorden... :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:37

Jolienn schreef:
vergeet de discriminatie van boeren niet! boerenkool dat kan toch niet!?

zuurkool :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:38

Witte kool, rode kool, rode bieten (sneu voor de Indianen), oude wijvenkoek...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:39

Tis gewoon echt lachwekkend dit :') Echt belachelijk dat de VN zich hiermee gaat bemoeien.

Oh en Halloween, heeft crimenele invloed op kinderen. Je zegt 'trick or treat' en je krijgt een snoepje ;)

Zo kan je echt voor alles wel wat verzinnen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:40

Neem toch aan dat het een grap is anders mag ze zichzelf hoog nodig eens na laten kijken dat ze zich bemoeien met hun eigen land.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:41

Tuurlijk is dat een grap, hoe kan je nou een witte kerst verbieden?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:42

Tigra_ schreef:
Neem toch aan dat het een grap is anders mag ze zichzelf hoog nodig eens na laten kijken dat ze zich bemoeien met hun eigen land.

tuurlijk, wij kunnen er toch niks aan doen, we kunnen de sneeuw moeilijk opvangen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:46

noorhermans1 schreef:
Tigra_ schreef:

tuurlijk, wij kunnen er toch niks aan doen, we kunnen de sneeuw moeilijk opvangen :')

Kan best hoor gewoon NL in een plastic bal stoppen dan heb je er geen last meer van hoor.
Soms vraag ik me wel af of mensen echt zo'n saai leven hebben dat ze denken het voor andere uit te moeten maken.
Iets van leven en laten leven.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:47

Ik heb het altijd al gezegd, Nederland is een mooi land, maar het zou overdekt moeten zijn. Zijn we van de 8 maanden regen per jaar af en van de witte kerst. Maar wat doen we dan met de Witte Wijn?