marlies85 schreef:Mwah als we dan toch bezig zijn met mierenvoortplanterij kunnen we ook wel meteen halloween en carnaval op de schop nemen
En wat dacht je van pasen/de paashaas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En waarom hebben jullie eigenlijk twee Santa Clauses nodig?', besluit ze het interview.
Citaat:n feite is Santa Claus een spin-off van Sint-Nicolaas. In de 16de eeuw emigreerden Nederlanders naar New York en namen de sinterklaastraditie mee. Al snel werd de naam Sinterklaas verbasterd naar ’Sinty Claus’. Maar niet alleen zijn naam veranderde, ook het uiterlijk. Daar hebben het gedicht A Visit From Saint Nicholas en Coca Cola een grote rol in gespeeld. In 1931 wilde het bedrijf de verkoop naar kinderen uitbreiden, maar werd hierin gehinderd door een wet die het verbood om kinderen af te beelden die Coca Cola dronken. De oplossing werd gezocht in de toen al redelijk bekende Santa Claus. Illustrator Haddon Sundblom kreeg als taak om de Kerstman commercieel aantrekkelijk te maken en creëerde op basis van Moore’s gedicht de nu welbekende dikke, jolige man in zijn rode pak met witte bontrand.
Mri schreef:Tja, dan mag je ook niet meer wit werken.
Zwartwerken mocht al nietmaar dan zou wit werken ook verboden moeten worden.
Het is gewoon een beetje vermoeiend. Ik snap niet goed waarom de VN zich bezig houdt met zulke onzinnige dingen. Zijn er dan werkelijkwaar geen beter dingen waar ze zich mee bezig kunnen houden?
Cavalia schreef:noorhermans1 schreef:uiteindelijk word dus alles en iedereen discrimineert?
ja.. ik geloof het welhaha
sjonge jonge, echt niet normaal dit, k denk dat ik vertrek naar het buitenland.. als dit mijn land is
Citaat:Nederland moet stoppen met het Sinterklaasfeest omdat Zwarte Piet een terugkeer is van de slavernij. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen.”, aldus de Jamaicaanse Shepherd.
Citaat:De onderzoekscommissie van de VN en diverse organisaties hebben bezwaren geuit tegen het sinterklaasfeest en tegen de rol van Zwarte Piet. Maar voor een verandering van het uiterlijk van de knecht van sinterklaas is nauwelijks draagvlak, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 19.000 mensen. 89 Procent vindt dat het uiterlijk onveranderd moet blijven. Zoals een deelnemer het verwoordt: ‘Al sinds het Sinterklaas feest bestaat, wordt er volgens mij gebruik gemaakt van de Zwarte Piet. Waarom dit geassocieerd wordt met racisme, snap ik niet: het is een kinderfeest, geen twistpunt voor volwassenen.’ Iemand anders zegt: ‘Daarbij is het een oude, mooie traditie en geen racisme.
noorhermans1 schreef:Tigra_ schreef:Neem toch aan dat het een grap is anders mag ze zichzelf hoog nodig eens na laten kijken dat ze zich bemoeien met hun eigen land.
tuurlijk, wij kunnen er toch niks aan doen, we kunnen de sneeuw moeilijk opvangen