Nessah schreef:Grappig, dat er niemand inhoudelijk ingaat op mijn berichten. Maar vooral door gaat met het onderwerp nog groter maken en daarbij nog meer haat zaaien. Voor een handjevol.. een telbaar aantal..
@chelle_dora: Jeetje, wat een reactie? Dus als iemand het ergens niet mee eens is en die uit, moet hij/zij maar emigreren? Ik ging even kijken hoe oud je was, maar schrok dat je 21 was.. Dit is echt een onvolwassen en ondoordachte reactie zeg voor iemand die volwassen is.
Ik bedoel niet dat ze allemaal maar moeten emigreren. Snel en kort door de bocht geformuleerd van mijn kant. Maar om er nou een dusdanig groot probleem van te maken dat er bij een KINDERFEEST zwarte pieten rondlopen.. Poeh hee.. Wat al gezegd wordt.. Moet ik nu dan gaan klagen dat diezelfde mensen blanke vla naar binnen werken? Een jodenkoek eten bij de koffie?
Hoe lang is sinterklaas al een feest wat zo gevierd wordt?
En nu gaat er een handjevol mensen klagen. Volgens mij was het feest nog altijd voor de kinderen en niet voor de volwassenen.. Dus als ze zich eraan storen.. Dan vieren ze het toch niet.. Hebben ze er ook geen last van. Tis ook niet dat je wordt doodgegooid met zwarte pieten op straat en ze praten ook niet met een buitenland accent en ze maken niemand belachelijk, hooguit zichzelf. Nou, poeh wat een discriminatie.
Je kan het ook andersom stellen. Omdat ik niet zwart ben, maar blank, mag ik niet mijn mening uiten over wat ik GEEN discriminatie vind, maar zij wel over wat zij wel discriminatie vinden.
Tja, als het echt zo'n wereldschokkend probleem is en ze kunnen er echt niet mee leven, dan is een veilige optie voor iedereen emigreren ja. Iedereen van het probleem af. Wij sinterklaas, zij rust in hun hoofd.
K schop ze niet het land uit, maar ze ergeren zich er blijkbaar niet dusdanig aan dat ze het land uit gaan toch? De 'nadelen' wegen dus toch niet op tegen doordelen. Man, sinterklaas, hoeveel dagen in het jaar is dat nou precies? Ondervinden ze er hinder van in hun dagelijks leven? Worden ze nou echt daadwerkelijk benadeeld door de zwarte pieten in Nederland?
Ze kunnen het ook nog zo zien.. Zwarte piet staat hand in hand met Sinterklaas.. Hij discrimineert niet, zorgt voor werkgelegenheid voor ze en geeft ze een dak boven het hoofd. Nou, wat een discriminatie.