Ergernis door excuses

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:11

E is wel discussie mogelijk over indelen van landen naar grootmacht of supermacht.
Dan gebeurt dan ook, het is maar net wat of wie je raadpleegt.

De VS worden gezien als supermacht.

De EU en China worden daar soms ook toe gerekend, maar worden ook wel grootmachten genoemd.

Poetin zelf rekent Rusland tot de grootmachten, maar zegt dat het over twee jaar een supermacht zal zijn.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:27

Ik vind de actie van minister Timmermans wel geniaal, om op de dag van zijn excuses aan Rusland op zijn Facebook een link te zetten naar 'Non, je ne regrette rien' van Edit Piaf.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:34

LindyH schreef:
Ik vind de actie van minister Timmermans wel geniaal, om op de dag van zijn excuses aan Rusland op zijn Facebook een link te zetten naar 'Non, je ne regrette rien' van Edit Piaf.

Ze hebben toch nog wel een klein beetje humor :+
Maar ik vind het inderdaad ook een hele goeie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:37

Nies_ schreef:
Wat is er onterecht aan dat die mensen vast zitten? Ze hebben dat gewoon gedaan, klaar. Als een groep maffia dat gedaan had was het geheel terecht, maar nu het criminele actievoerders betreft moet het maar kunnen? Kom.
Nederland zat Rusland ook al te vervelen met die homorechten, nu dit en dat pikken ze niet. Tuurlijk zijn de Nederlanders de watjes die sorry zeggen.

Vervelen met homorechten?

Rusland is lekker bezig met het zowel mentaal als fysiek mishandelen van homoseksuelen.
Dat is schending van de mensenrechten dus wat mij betreft ben ik het volledig met de TS eens.

Mijn haren gaan ervan omhoog staan.
Ik begin Poetin spuugzat te raken. Eikel. ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:38

actie voeren is geen criminele activiteit. net als homosexualiteit.
zowel de ambassadeur, als zn vrouw waren dronken. zn vrouw reed geparkeerde auto's in de prak.en hij mishandelde zn kinderen..

Celiien

Re: Ergernis door excuses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:39

Actie voeren niet, maar wel op onbevoegde terreinen komen ;)

Homosexualiteit dat is idd not done van rusland.. dat is niet 'vervelen'

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:34

spicegirl schreef:
zowel de ambassadeur, als zn vrouw waren dronken. zn vrouw reed geparkeerde auto's in de prak.en hij mishandelde zn kinderen..

Het was niet de ambassadeur.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:41

Celiien schreef:
Ruzie met de russen wil je inderdaad niet :n

Inderdaad dat zijn geen softe mensen :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:45

Precies en het interesseert ze ook geen zak of wij hun wetten wel of niet leuk vinden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:50

En sommigen zijn grappig ...

De rechts-populistische leider sjirinovski greep de omstandigheden aan om eens flink tegen Nederland aan te schoppen in het Russische parlement: in Nederland zijn alleen drugsverslaafden, prostituees en seksuele minderheden. De kaas en tulpen zijn verrot en Heineken bier moet worden geweerd :D
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-10-13 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:50

Boras schreef:
spicegirl schreef:

Het was niet de ambassadeur.

Oke, de tweede man van de russische ambassade van Nederland :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:52

Just for the record :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:53

Naja, inprincipe is het gewoon plaatsvervangend ambassadeur volgens mij := maar ambassadeur is wat makkelijker typen _O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:05

Niet alles gelezen.

Maar soms is het verstandig om zo iets te doen.
Als ze kwaad willen daar in rusland draaien ze de gaskraan dicht.
Kan je zeggen je zult het heel koud hebben dan deze winter

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:29

Het was absoluut het verstandigste om te doen, maar wel belachelijk dat het zo moet. Je zou denken dat twee volwassenen die een land vertegenwoordigen zoiets wel even fatsoenlijk kunnen bespreken, waarom moet dat met zo'n banketstaaf iets als de handel stopzetten en een excuses eisen? Eng idee dat Rusland alleen maar machtiger en machtiger wordt!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 21:21

Citaat:
Celiien schreef:
Actie voeren niet, maar wel op onbevoegde terreinen komen ;)

Met types als jij verandert er nooit iets in de wereld. Ben blij dat er nog mensen zijn (Greenpeace) die het lef hebben om dergelijke acties te voeren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:26

Nikass schreef:
Met types als jij verandert er nooit iets in de wereld. Ben blij dat er nog mensen zijn (Greenpeace) die het lef hebben om dergelijke acties te voeren.

Ga je me nu serieus persoonlijk aanvallen?
Is niet een kwestie van types zijn of niet. Het is gewoon een feit wat in het wetboek staat. Zij mochten daar niet komen. Zelfde als kwajongetjes die een terrein betreden met hekken erom heen en camerabewakingn. Dan is het wel allemaal foei foei en nu niet?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:33

Is Rusland niet tegen een of ander verdrag (ik ken ze niet uit mijn hoofd helaas :P ) aan het ingaan? :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:24

Ja, als iédereen zich als Greenpeace zou gedragen en op grondgebied van grote landen dingen zou gaan bezetten en protesteren en een grote bek geven zal er inderdaad heel veel veranderen, wereldoorlogen enzo :D . Even hypothetisch gezien dat je zo fel uit bent om "rechtvaardigheid" en je gelijk halen dat je er zelfs niet voor terugdeinst wanneer een land als Rusland gewoon sancties (economisch, militair...) tegen je neemt. Is dat je echt allemaal waard om alles te laten vernietigen, gewoon omdat je te koppig bent om een niet gemeende sorry te zeggen? Onderhandelen met zo'n grote landen doen ze niet door tegen schenen te stampen omdat je per se van principes wilt leven. Wat gaat het opbrengen als een land als Nederland wel lekker koppig gaat zijn? Denk dat je de Russen ook maar een seconde bang gaan zijn en alsnog hun excuses gaan aanbieden? Die lachen eens goed, vertrappelen je en je blijft nog tien keer zo beschaamd en verloren achter. Denk je serieus dat je ook maar enige kans maakt op inspraak? Zelfs niet als je met een hele boel landen bij elkaar zou scharen. Dat is al een paar keer erg fout afgelopen en dat probeert men (gelukkig!!) liefst met alle macht te vermijden.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:32

BaileyMix schreef:
Het was absoluut het verstandigste om te doen, maar wel belachelijk dat het zo moet. Je zou denken dat twee volwassenen die een land vertegenwoordigen zoiets wel even fatsoenlijk kunnen bespreken, waarom moet dat met zo'n banketstaaf iets als de handel stopzetten en een excuses eisen? Eng idee dat Rusland alleen maar machtiger en machtiger wordt!

Pfff... geld en macht de rest is niet belangrijk. pOOtin %$^*(###

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:43

Met het risico dat ik generaliseer:

De Russische politiek zoekt achter alles wel iets. Dat die diplomaat werd opgepakt is door Rusland geinterpreteerd als deel van een grote samenzwering tegen Rusland. Ze geloven niet in toeval, ze geloven niet in incidenten. Arrestatie was deel van een complot.

Als je dat in je achterhoofd houdt, zouden de excuses richting Rusland misschien even anders kunnen worden bekeken. De oorzaak van menige oorlog was een kleinigheid. Trigger voor de eerste wereldoorlog was de moord op een Oostenrijkse Aartshertog. De arrestatie van deze diplomaat had wel degelijk de trigger kunnen zijn voor een derde wereldoorlog. Met Rusland wil je echt geen ruzie hebben.

Dus even in het stof kruipen? Vinden onze politici geen probleem, wordt daar echter wel anders geinterpreteerd. En voor het behoud van de wereldvreden mogen ze van mij. Graag zelfs.

Door dit incident ben ik echter versterkt in mijn visie op Rusland. Heb daar zeer negatieve ervaringen mee gemaakt, en dit draagt er niet toe bij om een positievere kijk op dat volk te krijgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:17

Dat vind ik wel erg dramatisch gesteld :)

Nederland heeft, zoals gebruikelijk bij een dergelijk voorval, excuses gemaakt.
Het is niet ingegaan op de eis dat de betrokken agenten volgens Moskou moeten worden ontslagen.
Nederland heeft zelfs openlijk begrip getoond voor het handelen van de agenten gezien de omstandigheden, ook al heeft Nederland daarmee een conventie overtreden. Dat is geen door het stof gaan. Ik geloof ook niet dat Rutten en Timmermans probeerden om WOIII te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:22

eclair98 schreef:
Celiien schreef:
Dan heb je niet goed opgelet _O-

Mwah en mijn eigen mening gevormd _O-

Heb jij tijdens biologie ook een mening gevormd over de functie van witte bloedcellen?
Want dat is net zozeer een feit als of een land een grootmacht is of niet. Heeft niks met een mening te maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:34

Nee, omdat Nederland even moeilijk zou doen met een diplomaat zal het leger van Rusland niet onmiddellijk morgen voor de deur kloppen. Maar het brengt je totaal niks op, behalve dat je dan later nog meer gezichtsverlies lijdt als je toch nog je staart tussen je benen moet trekken. Want echt niet dat een land als Rusland ook maar enige druk voelt van zo'n kikkerlandje. En als je dan bezig blijft met je aan je principes vasthouden, dan kom je toch wel heel dicht in een gevaarlijke zone. Daar wil je niet komen. Dan is het beter dat je vanaf het begin je plaats kent, al gaat dat tegen je principes in.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:39