Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:[
Vind het trouwens schandalig dat er zoveel uitgegeven word aan ontwikkelingssamenwerking terwijl ons eigen nederland letterlijk en figuurlijk in de stront kan zakken en erin kan blijven liggen. Wanneer opent men nu eens een nummer voor Nederland en niet schijnheilig Afrika.
Poiuytrewq schreef:Oh er zullen vast genoeg doelen zijn die oprecht GOED. Zijn. Maar dan nog geef ik liever de overbuuf een paar zakken hondenvoer die ze zelf op het moment niet kan betalen. Ipv dat ik ga doneren en niet weet waar mijn geld heen gaat ..
loveshadow schreef:Ikzelf heb als arme student helaas niet de financiële middelen om alle zielige mensen en dieren op de wereld te kunnen helpen. Ik geef geld aan de meeste collectes, maar maak niet maandelijks geld over naar een goed doel. Zodra ik een vaste baan heb zal ik dat wel gaan doen, tot die tijd doneer ik bloed om toch iets te kunnen doen voor de medemens.![]()
Toch vind ik sommige reacties in dit topic wel erg kortzichtig en egoïstisch. Natuurlijk zijn die topsalarissen van bestuurders in strijd met de doelstelling van organisaties, maar je kunt niet verwachten dat zo'n grote organisatie volledig kan draaien op vrijwilligers. Hoe moeten zij er zoveel tijd in kunnen steken en tegelijkertijd brood op de plank krijgen? Bovendien pak je in mijn ogen de verkeerde mensen aan als je dan maar helemaal geen geld meer geeft. Al gaat er een deel naar de salarissen en mooie gebouwen, als het goed is komt er nog altijd een deel van je bijdrage op de plek terecht waar het hoort.Iets is nog altijd beter dan niets.
antje_vip schreef:purny schreef:[
Vind het trouwens schandalig dat er zoveel uitgegeven word aan ontwikkelingssamenwerking terwijl ons eigen nederland letterlijk en figuurlijk in de stront kan zakken en erin kan blijven liggen. Wanneer opent men nu eens een nummer voor Nederland en niet schijnheilig Afrika.
In Zuid-Afrika kon een WK georganiseerd worden, moet je kijken hoe duur dat is. Afrika kan wat dat betreft heel goed zelf iets aan de armoede doen, waarom moet dat geld allemaal uit Europa komen, terwijl hier net zo goed armoede is?
Moet je kijken hoe die zielige Nederlanders wonen! Stort nu op giro 555
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _tents.jpg