Zijn Uggs zielig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:55

DezeNaam schreef:
Ragdollcat schreef:
Snap je het dan niet? en snap je het verschil niet?

Jij snapt het anders ook niet hoor. :+ Een beetje zoekwerk via google en je weet al snel hoe die dieren gehouden worden, 'zoek' (staat zelfs nog op deze pagina) ook maar eens op waarvan de nep uggs gemaakt worden.

Ik ben ervan op de hoogte. dus ik hoef niet te gaan zoeken en te googlen.

Jij snapt het niet en het verschil snap je ook niet.

DezeNaam

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:04

Aha, wat begrijp ik dan niet?

Die dieren worden slecht behandeld, meer valt daar niet van te snappen.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:20

Dus ik moet geen Uggs nemen als het gaat om de dieren?!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:23

dan is het ook zielig om op een paard te rijden,,, moeten we daar ook maar mee stoppen en vlees eten, en niet te vergeten leer te kopen.

ik ben het er mee eens dat er ook fatsoenlijk met de dieren om gegaan kan worden, en ze niet eerst mishandelt hoeven te worden.

vind sommige maar erg hypocritisch reageren

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:28

Oke naja ik zit echt heel erg te twijfelen, de reacties zijn ook heel verschillend.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:29

Waar rook is is vuur en we weten allemaal wat voor misstanden er zijn met dieren.
Sluit je ogen ervoor en slaap zacht zou ik zo zeggen....

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:31

bello2005 schreef:
dan is het ook zielig om op een paard te rijden,,, moeten we daar ook maar mee stoppen en vlees eten, en niet te vergeten leer te kopen.

ik ben het er mee eens dat er ook fatsoenlijk met de dieren om gegaan kan worden, en ze niet eerst mishandelt hoeven te worden.

vind sommige maar erg hypocritisch reageren

Appels en peren vergelijken. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:34

Vala schreef:
Waar rook is is vuur en we weten allemaal wat voor misstanden er zijn met dieren.
Sluit je ogen ervoor en slaap zacht zou ik zo zeggen....

Wat is je suggestie?

Waar mensen leven, lijden dieren (en mensen). We leven helaas niet in een utopische wereld...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:34

Ik eet geen vlees maar ik gebruik wel leer..
Ik vind het vooral een gewetenskwestie, ik moet 5 min lekker eten en daarom moet er een dier dood...
Ik heb bijvoorbeeld 2 jaar lang een fijne tas/schoenen... en daar voor moet een dier dood.
Dan heb ik bij dat laatste toch minder last van mijn geweten, dat vind ík.

En tja uggs, ik weet niet zo goed wat ik vind... Ik heb ze wel gehad en misschien koop ik ze dit jaar wel weer... Dat weet ik nog niet.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:35

TS denkt er in elk geval over na.

sophianemo schreef:
Oke naja ik zit echt heel erg te twijfelen, de reacties zijn ook heel verschillend.
Dat is ook lastig, ik weet ook niet wat er wel of niet waar is van deze informatie. En eerlijk is eerlijk, van de schoenen die ik koop weet ik ook niet wat eraan vooraf is gegaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:36

Hm, snap niet dat mensen uggs wel zielig vinden terwijl ze wel vlees en vis eten, leren schoenen dragen, leren zadel/hoofdstel, leren tas, honden binnen houden, op een paard rijden etc etc.
Maar ja, het gaat ten koste van een dier.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:37

naomi_g1998 schreef:
Hm, snap niet dat mensen uggs wel zielig vinden terwijl ze wel vlees en vis eten, leren schoenen dragen, leren zadel/hoofdstel, leren tas, honden binnen houden, op een paard rijden etc etc.

Ik rijd niet op een paard, ik heb geen leren zadel / hoofdstel, en ik eet geen dieren. *\o/*
Maar echt heel erg tegen uggs ben ik niet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:38

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ik rijd niet op een paard, ik heb geen leren zadel / hoofdstel, en ik eet geen dieren. *\o/*

Was ook niet persoonlijk tegen één iemand bedoelt :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:40

naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Was ook niet persoonlijk tegen één iemand bedoelt :=

Ja dat snap ik, en ik gebruik ook wel leren producten.

Maar iedereen mag zelf weten wat hij/zij zielig vind en wat niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:40

Grit schreef:
TS denkt er in elk geval over na.

sophianemo schreef:
Dat is ook lastig, ik weet ook niet wat er wel of niet waar is van deze informatie. En eerlijk is eerlijk, van de schoenen die ik koop weet ik ook niet wat eraan vooraf is gegaan.

Van veel producten is het inderdaad lastig te herleiden hoe het tot stand is gekomen :). Van Uggs is daar een iets makkelijker beeld bij te vormen, omdat er vrij veel bekend is over Merinowol en over hoe de schapen in Australië gehouden worden. Je moet voor jezelf overwegen of de mate van 'dierenmishandeling' in jouw ogen verantwoord is :).

Ik vind bijvoorbeeld de manier van ontstaarten van biggen in NL ook naar, maar daar tegenover staat een veel pijnlijkere optie, dus kan ik voor mezelf zeggen dat ik best met die manier van ontstaarten kan leven, bijvoorbeeld. Zo zou je het ook met Uggs kunnen bekijken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:46

naomi_g1998 schreef:

Ik eet geen dieren waarvan ik weet dat ze zo hard hebben moeten lijden. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:21

vuurneon schreef:
bello2005 schreef:
sinds wanneer is het zielig om een schaap te scheren ?

Uggs bestaan uit huid+wol. Dus het niet enkel de wol, maar het hele pakketje.

PETA vind ik net zo objectief als wakker dier :+ dus daar haal ik de informatie iig niet af.

eensch, zijn nu niet echt betrouwbare objectieve bronnen :=

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 21:16

Mmm,, zit erg te twijfelen. Kan ook Uggs kopen en er zuinig mee omgaan zodat ik er lang mee doe. Ik weet het echt niet. Die dieren worden wel pijnlijk vermoord. Dat is het meer. Ze moeten bio Uggs uitvinden. Misschien dan iets duurder maar die zou ik wel nemen.. ( dit is al gezegd )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:38

naomi_g1998 schreef:

Je moet toch zelf weten waar je achter staat of niet? Als iemand het iet voor zichzelf kan verantwoorden om uggs te dragen, maar wel om leer te gebruiken is dat toch prima? Daar heeft toch niemand last van?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

sophianemo schreef:
Dus ik moet geen Uggs nemen als het gaat om de dieren?!

Dat moet men zelf weten.

Dieren worden niet goed behandeld en ze worden evengoed geslacht en dus de vacht/wol is een bijproduct/ slachtafval.

Ze worden niet gedood enkel en alleen om iets van een Uggs te kunnen produceren.

Het is gewoon dubbel.

Het blijft evengoed zielig voor de dieren dat ze alle ellende moeten ondergaan.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:41

Hypocriet om wel vlees te eten en tegen uggs te zijn?
Als ik een stuk Nederlands geslacht vlees koop dan is dit beest niet eerst levend gevild hoor :n
Die krijgt in 1 klap een pen door zijn kop.
Ik heb het filmpje gezien (waar ik heel veel spijt van heb) waar de wasbeerhonden levend gevild worden en dan kan je zeggen dat peta niet betrouwbaar is maar het staat gewoon op beeld, net als de afschuwelijk mishandeling van de schapen.

In tijd van crisis (en ook in tijd van geen crisis) doen mensen alles voor geld, daardoor worden de dieren vaak niet meer als levend wezen gezien maar als een gevoelloos product.
En daarbij zijn er heel veel landen die hele andere normen en waarden hebben als het gaat om dieren.

De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren. - Mahatma Gandhi - (1869-1948)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:54

Ik heb niets tegen vlees eten, doe ik zelf ook wel. Ook gebruik van leer ed. vind ik geen probleem maar uggs komen er hier absoluut niet in. De dieren worden levend gevild en dat vind ik dierenmishandeling op het hoogste niveau.

Dieren slachten vind ik ook niet erg. De dieren krijgen met 1 klap een pen door hun kop en zijn weg. Ik eet groot en deels biologisch omdat ik het welzijn belangrijk vind en ook de manier van slachten.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:52

Ik vind het wel verwonderlijk hoe mensen hun eigen geweten sussen. Onderzoek heeft aangetoond dat in een bepaald aantal uggs wel dergelijk wasberenhuid en sporadisch hondenhuid is verwerkt, net als in die snoezige decoratieve beestjes met echte vacht.
Daartoe worden idd dieren levend gevild.

Uiteraard zijn dit niet de enige misstanden bij dieren. Veel dieren betalen een afschuwelijke prijs voor de hebberigheid van mensen (of een mode-hype)'

Er is een verschil tussen het eten van bv biologisch vlees of vlees van eigen boerderij e,d, die correct worden gehouden en humaan worden geslacht en het gruwelijk mishandelen van dieren omdat er bv vanwege een modehype veel geld te verdienen is (zoals dus het levend villen, het houden van dieren onder verschrikkelijke omstandigheden etc)

Alles heeft te maken met bewustwording en een bewuste keuze.
Een slechte behandeling van dieren, dieronwaardige toestanden, grove mishandeling etc wordt slechts in stand gehouden door de consument.
Door jou en mij.
Op het moment dat er geen markt meer voor is, gebeurt het niet meer

Opmerkingen zoals ik wel lees: het gebeurt toch dus kan ik het net zo goed kopen, slaat dus helemaal nergens op. Zonder afnemers geen markt. Verandering begint nog altijd bij jezelf.
Zo eenvoudig is het

Degene die willens en wetens produkten kopen waar dieren voor hebben geleden, werken willens en wetens mee aan de ellende van de dieren.
Daar kan geen excuus tegenop.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:53

_/-\o_

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:40

Ja, ik neem ze gewoon niet. Maar wat nemen jullie voor schoenen in de sneeuw dan?