Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:57

Maartje1990 schreef:
In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.

Hier kon je nog wel eens groot gelijk in hebben.

Het gebeurt zelfs (met regelmaat) in onze "oh zo tolerante" Nederland, nog best wel vaak dat homostellen getreiterd worden. Tot het uitschelden, ruiten ingooien, in elkaar geslagen worden aan toe. En dat gebeurt niet in Staphorst o.i.d., maar gewoon in grote steden.

Asciugamano

Re: Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:05

Viavia ken ik een stel dat uit Amsterdam vertrokken is, nadat ze gepest werden. Dus de plaats, maakt niet zoveel uit. Al zal het in dit soort Christelijke plaatsjes vaker voorkomen, denk ik.
Absurd eigenlijk.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:31

Mijn kapper woont op de veluwe en hij is homoseksueel. Een ramp daar schijnt het vertelde hij.
In de trein gaven ooit twee jongens elkaar een kus en ik keek inderdaad, maar gewoon omdat ik verliefde mensen meestal wel leuk vind om te zien.
In de buurt zag ik ooit twee jongens die er heel erg stoer, lang breed uit zagen en het waren bepaald geen gevoelige, zachte mensen aan de buitenkant.
Toen reed ik er nog een keer voorbij op de terugweg, en liepen ze hand in hand. <3
Ik heb het weken over niks anders meer gehad, zo bijzonder vond ik het. Het geeft me gewoon een heel fijn gevoel dat die jongens dan verliefd op elkaar zijn en voor elkaar kiezen in plaats van voor de omgeving. En dat is geweldig dat ze dan zo gelukkig met elkaar zijn.

Molfre

Re: Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:45

:+ Ik beken schuld, ik heb een oom die getrouwd is met zijn man, veel vrienden die relaties met dezelfde sexe hebben, maar als ik het op straat tegenkom kijk ik ook nog steeds om. Puur uit bewondering hoor, ik vind het knap dat mensen ervoor uit durven te komen, omdat het nog steeds een taboe lijkt te zijn. Ik heb er respect voor als mensen openlijk zichzelf durven te zijn, en daar hoort zoiets ook bij.
Ik snap dat dat soms negatief opgevat kan worden, en natuurlijk lopen er mensen met veel verschillende motieven rond, homoseksualiteit is helaas nog steeds niet zo geaccepteerd als we het vaak afschilderen.