Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Ik zie een bocht ook pas als hij in koplampen komt, ik denk dat niemand die eerder ziet in het donker
Het is veel al een kwestie van wennen en inspelen op de situatie.
Dinsdag reed ik sinds langere tijd ook weer in het donker in de regen (lang leve de dagen die korten)
En de eerste 10 minuten was het echt weer wennen, later ging het weer prima.
En ik moest nog het meeste wennen in de stad, met licht.
De rijbanen spiegelde van de regen, daardoor de belijning niet goed zichtbaar en dan toch kijken waar jou rijbaan heen gaat. Dat vind ik veel moeilijker dan de onverlichte snelweg.
unihorses schreef:little_king schreef:Ik zie een bocht ook pas als hij in koplampen komt, ik denk dat niemand die eerder ziet in het donker
Het is veel al een kwestie van wennen en inspelen op de situatie.
Dinsdag reed ik sinds langere tijd ook weer in het donker in de regen (lang leve de dagen die korten)
En de eerste 10 minuten was het echt weer wennen, later ging het weer prima.
En ik moest nog het meeste wennen in de stad, met licht.
De rijbanen spiegelde van de regen, daardoor de belijning niet goed zichtbaar en dan toch kijken waar jou rijbaan heen gaat. Dat vind ik veel moeilijker dan de onverlichte snelweg.
zeg maar op een t splitsing in het buitengebied stil staan totaal niet weten waar die $#@%# weg is![]()
Jans schreef:Van mij mag het licht ook uit, behalve in scherpe bochtenik heb lampen op de auto..
onnodig groot licht mag imo beboet worden. Niets verblindenders,dan groot licht achter je. Zelfs met mijn speciale nachtbril..
Nibbit schreef:Dan heb ik liever dat de strepen langs 80km wegen goed wit zijn zodat je niet per ongeluk in de berm beland bij nat en donker weer