Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:43

"Officieel" mogen zulke mannen hun bruid niet aanraken totdat ze ongesteld is geworden, maar ik geloof er geen fluit van dat het slechts een zeldzaamheid is dat zo'n oude vent er eerder aan begint :n Iets van de kat bij het spek vinden en aangezien je in veel van zulke gebieden als vrouw toch al nog maar net het recht hebt om te mogen ademen...

boeflover

Re: Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:53

Verschrikkelijk!
Toevallig een poosje terug een documentaire op tv gezien over het uithuwelijken van jonge meisjes. De familie weet zelf over het algemeen heel goed dat hun dochter te jong is maar ziet gewoon geen andere keus omdat ze geen cent te makken hebben en dus zichzelf en hun dochter niet kunnen onderhouden, door haar uit te huwelijken is er een mond minder te voeden en krijgen ze de bruidsschat.
In die documentaire waren er meisjes die hier tegen in gingen door te gaan werken, en zo de inkomsten van het gezin omhoog kregen, deze meisjes werden allen door hun familie bewonderd en hierdoor mochten ze allen zelf beslissen wanneer ze wilde trouwen!
Kan deze docu iedereen aanraden, zo komt er toch een kleine nuance in het waarom doen mensen dit..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:01

Walgelijk .. echt misselijkmakend! Arm meisje, wat een angst en pijn moet zij gehad hebben.
Wat ben ik blij dat ik in Nederland geboren ben, net als mijn twee mooie dochtertjes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:06

Je kind verkopen om er zelf beter van te worden, zo simpel is het eigenlijk. Walgelijk. Kindermisbruik zonder strafbaar te zijn.

Wat je zegt Delphi, wij Nederlanders kunnen goed klagen, maar we mogen toch maar ontzettend blij zijn dat we hier geboren zijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:22

Chubby schreef:
Je kind verkopen om er zelf beter van te worden, zo simpel is het eigenlijk. Walgelijk. Kindermisbruik zonder strafbaar te zijn.

Wat je zegt Delphi, wij Nederlanders kunnen goed klagen, maar we mogen toch maar ontzettend blij zijn dat we hier geboren zijn!

Daar komt het daar helaas op neer. Vrouwen/meisjes zijn niets waard en brengen niets op, ze vormen juist een gevaar voor de familie-eer als ze verliefd worden op een verkeerde jongen of zelfs als ze verkracht worden.
Het is dan veiliger en rendabeler om ze jong uit te huwelijken. En daarbij is het voordeel voor de mannen dat ze niet mondig zijn en zich vaak compleet schikken aan de man en door hun jonge leeftijd veel kinderen kunnen krijgen.

Het is al eens eerder in het nieuws geweest dat er een meisje kort na de huwelijksvoltrekking gestorven is aan inwendige bloedingen en ook al meisje die overleden tijdens de bevalling op zeer jonge leeftijd.
Aangezien vrouwen daar weinig voorstellen vraag ik me af wat dit met de moeders van die meisjes doet? Ik kan me voorstellen dat zij dit ook verschrikkelijk vinden, maar hier geen keuze in krijgen door een dwingende man/vader. Zij zullen dit zelf waarschijnlijk als kind ook meegemaakt hebben.
Hoe moeten zij zich voelen als ze na hun bevalling een meisje in hun handen houden, wetend welk lot haar te wachten staat |(

Zeer triest ;( Ik prijs mezelf echt gelukkig dat ik mijn meisjes in Nederland groot mag brengen! Dat zij op mogen groeien als kind en zelf hun toekomstkeuzes mogen maken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:31

Diep triest dit. Ik ben zo blij dat ik hier geboren ben. Dan zijn dingen als, ''ik moet morgen om 6 uur opstaan :('' opeens niet meer zo vervelend. Bah wat vreselijk van zo'n man en uiteraard die familie(s)!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:04

Kwam het bericht gister al tegen.. Tsjah, als je leest wat voor argumenten die mensen hebben om jonge meisjes uit te huwelijken ga je ook je ogen rollen.
Het zou "oneerlijk zijn voor de meisjes" om te moeten "wachten" met trouwen... Ja...

Arm meisje. En dat de ouders nu ineens drama maken... sorry maar het is toch echt jullie schuld. Wat heeft dat arme meisje hier nu nog aan?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:07

Vaak zijn moeders ook erg jonge vrouwen, vergeet dat niet. En hun mannen zijn waarschijnlijk soortgelijke mannen, die het dus probleemloos doen met een veel te jonge bruid.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:13

Ibbel schreef:
Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.

Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.

Dus als het meisje op 8(!)-jarige leeftijd al had gemenstrueerd, vind jij het geen kwalijke zaak, maar een polariserend nieuwtje? Ik weet niet wat ik erger vind eigenlijk, jouw gedachtengang of het dode meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:36

Tijn schreef:
Misschien eens googlen hoe jong de jongste vrouw van de profeet was toen zij trouwde...

Precies! ! En dat is het dan grote voorbeeld voor velen... bah.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 01:48

Een paar jaar geleden ben ik twee weken in Jemen geweest en O god, ik vond het het meest kale, armoedige, achterlijke en middeleeuwse land dat ik ooit bereisd had. En dan kan ik echt wel zeggen dat ik al heel wat landen en culturen heb gezien, tot aan China, Tibet en Nepal toe. Na die twee weken was ik blij dat ik daar weer weg ging, dat was nog nooit eerder gebeurd.
De manier waarop ze daar met de vrouwen omgingen was onvoorstelbaar. Ze mogen niet alleen naar buiten, ze mogen geen auto rijden, ze mogen geen mannelijk bezoek ontvangen enzovoort. Als ze al buiten komen is dat alleen in burka.
Onder die burka kunnen ze trouwens de prachtigste kleren aan hebben, maar die zijn alleen voor de ogen van de echtgenoot. Vrouwen zonder burka die een stukje blote arm of been laten zien worden bespuugd. In moskeeen worden de vrouwen als een soort melaatsen behandeld, ze krijgen een aparte ingang naar een afgeschermd stukje.

Er staat tegenover dat de schoonmoeder in huis de broek aan heeft. Maar als "alleen maar" echtgenote ben je vaak ook de dupe van zo'n schoonmoeder. Tenminste, totdat die schoonmoeder overleden is want dan zijn de echtgenotes zelf opeens de schoonmoeder in huis. Schrale troost.
De kans is bovendien groot dat je het als echtgenote nooit tot DE schoonmoeder schopt, want ze doen er aan veelwijverij.

Het kauwen van Qat (een softdrug in de vorm van groene blaadjes) is de nationale bezigheid tijdens siestatijd. Dat komt het hele land knarsend tot stilstand, want hoewel Qat officieel een stimulerend middel is, ligt in de praktijk elke kerel ergens languit een uur te kauwen op zijn qatblaadjes en voert nog steeds niets uit. Qat kauwen is alleen voor mannen, uiteraard.

Die kerels vond ik trouwens vaak erg hypocriet en schijnheilig. Bijvoorbeeld: homofilie is een zonde, verboden volgens de Islam en de wet. Maar in de praktijk gebeurt het achter gesloten deuren erg vaak, althans, dat is mij meerdere keren verteld.
Een stukje blote vrouwenhuid in het openbaar mag niet, maar we zijn wel in bars geweest waar de buikdanseressen de zakenlui goed vermaakten. Alcohol mag volgens het geloof (de Islam) niet, maar in diezelfde bars... afijn, je snapt hem wel.

In de hoofdstad Sanaa is de situatie iets minder dramatisch, door het toerisme, ambassade personeel en expats, maar nog steeds erg primitief. Een rivierbedding dwars door de hoofdstad is de doorgaande hoofdweg, tenminste, zolang er geen water in staat. Gelukkig is het land zo droog dat dat maar zelden het geval is.
Leuk detail: ik mocht eens een keer een stuk van de route in een terreinwagen zelf rijden. Tijdens het passeren van een van de zeer weinige tegenliggers kreeg de chauffeur naast me opeens de slappe lach. Tegelijkertijd belandde de tegemoet komende auto in de berm (nou ja, alweer een drooggevallen rivierbedding), terwijl de chauffeur door het open raampje wat riep. Onze chauffeur vertaalde dat: "Verrek, een vrouw achter het stuur!"

Een van de weinige dingen die ik aan Jemen wel mooi vond was de bouwstijl: hoge vierkante "torenflats" van leem, vaak wit gekalkt met gekleurde raampjes die 's avonds prachtig verlicht waren. Die huizen van soms wel vier verdiepingen stonden vaak pal naast elkaar, waardoor het ook wel eens het Manhattan van het Oosten genoemd wordt. Nah, heb ik toch nog iets positiefs kunnen melden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:37

Betteke schreef:
Ibbel schreef:
Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.

Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.

Dus als het meisje op 8(!)-jarige leeftijd al had gemenstrueerd, vind jij het geen kwalijke zaak, maar een polariserend nieuwtje? Ik weet niet wat ik erger vind eigenlijk, jouw gedachtengang of het dode meisje.

Nee, het nieuws blijkt niet waar te zijn, en de Telegraaf heeft z'n huiswerk niet gedaan. Dáár gaat het om, dáárom is het polariserend en veroordelend.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:52

Waar blijkt dat dan uit want ik heb nog nergens een tegenbericht gelezen behalve hier en de link naar dat bericht kan niet terug gevonden worden.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:11

te walgelijk voor woorden.. dat je dat je kind aandoet.. het is dus belangrijker dat een kind jong uitgehuwelijkt word en zoveel mogelijk kinderen baart dan dat je kind word misbruikt door een man die haar vader had kunnen zijn..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:13

Mijn dochter is 8. Moet er niet aan denken dat zo'n vuile, vieze, smerige oude vent aan haar zit!!! Ondanks haar wijsheid, is ze natuurlijk nog helemaal niet bezig met zaken als seks, trouwen e.d. Daar is haar hele lichaam niet aan toe, maar ook mentaal is ze daar niet aan toe. Het is ronduit ZIEK dat dit gebeurt met kinderen in de wereld. Geen woorden voor. Althans, geen nette woorden. -:(-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:36

Het lijkt me eerlijk gezegd meer waarschijnlijk dat dit bericht WEL waar is dan dat het bericht NIET waar is.

Niet alleen omdat ik nergens kan vinden dat het niet waar is, maar gewoon omdat het menselijk ras tot nog wel ergere dingen in staat is.

Het zou mooi zijn als zelfs in die achterlijke achtergebleven cultuur dit not done is en die man geheel volgens de geldenden normen gestenigd zou worden of iets dergelijks.

Maar dat zal wel weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:51

Dit is geen nieuws want die dingen gebeuren vaak.
Snap niet waar jij je druk om maakt ibbel.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:57

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:06

Ibbel, waar blijft je bron?
Je kan wel roepen dat het niet waar is maar onderbouw het dan ook!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:08

Dit moet al duizenden keren eerder voorgekomen zijn, barbaren zijn het daar! neem het die ouders nog meer kwalijk dan die klootzak van een pedofiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:14

Interne bloedingen?! Hoe heeft die vent haar behandeld dan, gatverdamme!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:15

Het arme meisje, wat een helse nacht moet het zijn geweest. Wat moet die man als een beest te keer zijn gegaan ;(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:23

Wat een psychopaat. Seks willen hebben met en 8 jarige is al ziek, laat staan om haar zo te behandelen. Alsof hij het niet door had... Gore pedofiel.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:24

Verschrikkelijk!

Man op sluiten en ouders ook zwaar straffen

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:25

Gadver wat een viezerik. Snap niet dat ze hun kinderen zo behandelen. Volgens mij zijn die mensen daar gehersenspoeld.