Een Babyboom! Hellup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:25

Ik merk overigens ook dat veel jonge moeders een kind nemen 'voor de leuk', omdat het ze zo leuk lijkt, huisje boompje beestje.
Maar ik zie ook dat ze het na een tijdje (bij de een is dat een maand, bij de ander een jaar) zat zijn en kindlief meer bij oma zit dan bij de ouders, want ze zijn opstap. Werken doet overigens geen van de ouders die ik hier zie in mijn omgeving, vreselijk, en maar anderen (ouders, vader van de baby, wajong) uitzuigen om zelfs dán het kind bij moeder te dumpen om met vriendinnen weg te gaan etc.
Ik walg gewoon van zulke mensen, gatver. Dat je een kind wilt is prima, maar sommige zien het echt als voorwerp.

Jammere vind ik ook dat de jongeren in mijn omgeving met kinderen zo blind en 'dom' zijn (kunnen niet voor zichzelf denken, geloven het laatste dat ze horen, zeker als het van mamie of vriendlief komt), dat die kinderen ook gewoon geen haar beter worden.
Nu zeg ik niet dat dit overal zo is, er zullen ook wel genoeg 'verstandige' ouders zijn, maar ik heb het over een deel van de jonge ouders.

Zie bokt altijd zeiken als mensen hun zorg en verantwoording bij dieren niet nemen, maar als ze kinderen goedkoop 'voer' geven, boeit het niemand een zak 8)7
Kromme wereld, maar ik ga lekker zonnebanken, ik begin te veel na te denken _O-

liedjuh2

Re: Een Babyboom! Hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:37

Bij mij in de omgeving is het dubbel. Vrienden en kennissen van mij wel( rond de 22) maar als ik kijk naar mijn familie. Dat zijn voor een deel eind 20 begin 30 en ik heb 1 nicht die 2 kindjes heeft. Mijn zus is 25 en totaal nog geen behoefte aan kinderen. Mijn andere zus 23, ook totaal niet.
Ik persoonlijk zou heel graag een kindje willen. Maar ben nu midden in mijn opleiding, heb paardlief en woon thuis. Totaal geen geld, plek en vooral tijd om voor een kindje te zorgen.
Dus ik hou het maar bij mijn paard voorlopig. Wel als ik eenmaal een goede baan heb en een stabiel huishouden. Dan wil ik wel snel aan een kindje. Maar voor nu eerst maar eens afstuderen, moet nog sowieso 2 jaar.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:34

Xslvna ben ik idd helemaal met jou eens dat paard moet goede zorg krijgen beste voer veel op de wei etc. Maar kinderen dat is wel ok om zooi te voeren?

Helemaal walgelijk vind ik het als mensen oordelen over ouders die een paard weg doen om (beter) voor een kind te kunnen zorgen. Het spijt mij zeer maar als ik ooit maar het idee heb dat als ik kinderen heb die wat te kort komen door het paard dan is het bye bye paard.

Overigens zie ik inderdaad wel in mijn omgeving hoe lager de opleiding hoe eerder de kids. Maar dan ben je eerder kĺaar met school en heb je misschien vrede als je weinig of geen carriere hebt (?)

Ik ben een middenmoot (mbo) en heb door verschillende redenen het nog 'even' uitgesteld. Maar ook ik wil kids voor mn 30ste :)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:26

xSlvna schreef:
Kromme wereld, maar ik ga lekker zonnebanken, ik begin te veel na te denken _O-

_/-\o_ Hahaha :P

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:28

xSlvna schreef:
Ik merk overigens ook dat veel jonge moeders een kind nemen 'voor de leuk', omdat het ze zo leuk lijkt, huisje boompje beestje.
Maar ik zie ook dat ze het na een tijdje (bij de een is dat een maand, bij de ander een jaar) zat zijn en kindlief meer bij oma zit dan bij de ouders, want ze zijn opstap. Werken doet overigens geen van de ouders die ik hier zie in mijn omgeving, vreselijk, en maar anderen (ouders, vader van de baby, wajong) uitzuigen om zelfs dán het kind bij moeder te dumpen om met vriendinnen weg te gaan etc.
Ik walg gewoon van zulke mensen, gatver. Dat je een kind wilt is prima, maar sommige zien het echt als voorwerp.

Daar doelde ik ook op met het openen van dit topic.
Het lijkt allemaal maar leuk een kindje krijgen..... nou wat leuk als je elkaar nog lang niet kent( want nee je kent elkaar nog niet door en door na drie maanden) geen geld hebt, geen baan hebt en al helemaal geen huis. En ach.... als het niet gaat gaan we toch zo weer uitelkaar..
Deze gedachtegang van sommige mensen zorgt er voor dat de hele maatschappij naar de kloten gaat. :)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:30

''Wat je een kind te bieden hebt is niet aan leeftijd gerelateerd. Je kunt 35 zijn en geen rooie hebben of andersom. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om geruime tijd samen te zijn. Wij waren toen 4 jaar samen, waarvan we ruim 3 jaar samenwoonde. Je kunt er dan redelijk vanuit gaan dat je elkaar goed kent. ''

Nou ik neem toch aan dat je op je 35e wel een beetje fatsoenlijk spaargeld hebt opgebouwd en tevens een goede baan hebt :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:32

Elspelsz88 schreef:
Nou ik neem toch aan dat je op je 35e wel een beetje fatsoenlijk spaargeld hebt opgebouwd en tevens een goede baan hebt :D

Dat hoef je niet zomaar aan te nemen hoor ;) een 'goede baan' is betrekkelijk, spaargeld ook. Het leven loopt niet altijd zoals je wilt.

Bovendien zijn er ook mensen die op hun twintigste al twintigduizend op de spaarrekening hebben, een huis hebben en getrouwd zijn of een stabiele relatie hebben ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:41

Maar ik denk ook dat het een deel zo lijkt omdat je zelf meer mensen van deze leeftijd categorie kent. In vergelijking met toen je zelf nog maar een jaar of 16 was?

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:42

Dat is ook zo hoor..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:43

xSlvna schreef:
Edit: Ik slik het in, laat ik het erop houden dat ik het vreselijk egoïstisch vind om aan kinderen te beginnen als je ze buiten 'liefde' niks te bieden hebt.

Alsof iedereen alvast weet hoe de situatie in de komende 18 jaar gaat zijn :?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:45

Elspelsz88 schreef:
''Wat je een kind te bieden hebt is niet aan leeftijd gerelateerd. Je kunt 35 zijn en geen rooie hebben of andersom. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om geruime tijd samen te zijn. Wij waren toen 4 jaar samen, waarvan we ruim 3 jaar samenwoonde. Je kunt er dan redelijk vanuit gaan dat je elkaar goed kent. ''

Toch niet in alle gevallen. Je kunt je baan kwijtraken en daardoor in moeten teren op je spaargeld bijvoorbeeld. Ouder zijn betekent niet per definitie meer geld.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:52

Tsja, je kunt zwanger worden als je 34 bent, misschien een poos werken, een vast inkomen hebben, een grote reis maken, doen wat je altijd al hebt willen doen toen je nog een puber was en dat toen niet kon door geen tijd/school/geen financiele middelen etc. Maar niet iedereen zal z'n hart daar hebben liggen, en sommige mensen hebben gewoon als doel om vroeg aan kinderen te beginnen omdat juist dát hun droom is. Daarom moet je wel doen waar je zelf achter staat en je niet laten beïnvloeden door anderen. Ik ken iemand van nu 30 die echt zoiets heeft van: Joh, ik geniet nog veel te veel van zelf kind zijn (bij wijze van), daar ben ik nog lang niet aan toe. Terwijl de ander gewoon heel vroeg is begonnen en daar weer heel tevreden mee is. Nou, ieder zo z'n ding! :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:04

Mijn zus had op haar 28ste haar eerste , ze wou dat de eerste minimaal zich uiten kon en 2 jaar was voordat een tweede kwam. Nu is de tweede er en is ze 30.. Mijn andere zus was 24 maar had net een relatie met een jongen toen ze zwanger raakte , en mijn oudste zus was 18... Mijn broer wil geen kinderen en ik ook niet :)

Een vriendin van mij is 20 en net moeder geworden ,zij heeft longziekten geloof atsma en COPD en weet dat ze niet oud wordt en ze is getrouwd met een zoontje

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:36

Sizzle schreef:
xSlvna schreef:
Edit: Ik slik het in, laat ik het erop houden dat ik het vreselijk egoïstisch vind om aan kinderen te beginnen als je ze buiten 'liefde' niks te bieden hebt.

Alsof iedereen alvast weet hoe de situatie in de komende 18 jaar gaat zijn :?

Zeg ik dat? Nee.

Maar als mams een diploma en werk heeft, paps een diploma en werk heeft, beide een goede relatie hebben (al jaren, dus niet pas een maandje of 5), een leuk spaarboekje hebben en en en is de kans kleiner dat het kind het slecht gaat krijgen dan wanneer mams niet meer als een vmbo-basis diploma heeft net als paps, en beide werkeloos (nee dealen is geen werk) zitten. En laat dat toch echt het beeld zijn wat hier veel te zien is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:39

Dat zijn dan natuurlijk ook wel 2 extremen.
Ik vraag me eigenlijk af vanaf welke inkomstengrens en spaarstand je dan 'voldoende' te bieden zou hebben.
Zelfs goedverdienende 2-verdieners hebben vaak meer schuld daan spaargeld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:06

Elspelsz88 schreef:

Dat is een heel verkeerde aanname, je weet nooit wat er op je pad komt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:18

xSlvna schreef:
Maar als mams een diploma en werk heeft, paps een diploma en werk heeft, beide een goede relatie hebben (al jaren, dus niet pas een maandje of 5), een leuk spaarboekje hebben en en en is de kans kleiner dat het kind het slecht gaat krijgen dan wanneer mams niet meer als een vmbo-basis diploma heeft net als paps, en beide werkeloos (nee dealen is geen werk) zitten. En laat dat toch echt het beeld zijn wat hier veel te zien is.

Wat een lelijke uitspraak.
Er zijn ook genoeg ouders die beide een goede baan hebben en bakken geld verdienen en hun kinderen alleen in het weekend zien en dan nog te druk zijn om hun kinderen aandacht te geven en ze dus maar sussen door alles te geven wat ze willen hebben.
Er zijn ook genoeg mensen met een heel goede opleiding die alsnog werkeloos thuis zitten, ja dat gebeurt, een goede opleiding is helaas geen garantie voor werk.
Er zijn ook genoeg mensen die in een sleur raken aan kinderen beginnen en daarna met slaande ruizie uit elkaar gaan.
Zijn dat allemaal zulke goede situatie's voor kinderen? Krijg je daar fijne medeburgers van?

Andersom zijn er ook koppels die geen fatsoenlijke diploma's hebben maar op hun 20e wel een dikke bankrekening hebben. Er zijn ook stellen die onverwachts zwanger zijn maar er alles aan doen om het kind goed te kunnen verzorgen en 15 jaar later nog happy together zijn.

Er zijn hier een paar mensen die reageren puur van horen zeggen en uit emotie en hebben geen idee hoe het er irl aan toegaat. Als je nog jong en/of onervaren bent, zou het beter zijn je mening wat te nuanceren, het is immers niet altijd hoe het lijkt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:25

Dan heb jij mijn vorige posts niet gelezen, ik heb gezegd dat het ook niet zo moet zijn dat je je kinderen door werk nauwelijks ziet, want dan is mijn vraag, waarom heb je ze?

Daarbij is diplomaloos thuis zitten en met goed diploma zitten toch wel een verschil, de kans dat degene met diploma wat verdiend is groter dan die zonder diploma.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:28

Als de niet zwangeren het idee hebben dat iedereen zwanger is, dan vind ik dat een betrouwbaarder observatie, dan mijn persoonlijke mening. Want ik ben zelf zwanger, dus ik vertrouw mijn gevoel van 'iedereen is zwanger' niet echt.

Ik krijg wel het idee dat het sinds kortere tijd niet meer zo'n taboe is om jong kinderen te krijgen. Ik heb me toen ik net zwanger was bijna geschaamd tegenover voornamelijke oud-klasgenoten (hebben allemaal VWO gedaan en studeren nog, en reizen, en weet ik wat allemaal), omdat ik wel verwachtte dat ze zich te pletter zouden schrikken. Buiten die groep, heb ik wel het idee dat het meer een trend wordt om toch wat jonger aan kinderen te beginnen en niet volgens een bepaald ideaal beeld eerst carrière te maken. Ik denk dat het qua gezondheidsrisico's in ieder geval zal schelen. En, zelf vind ik het wel een voordeel dat ik 26 ben als de kleine naar school gaat. Dat vind ik jong genoeg om een carrière te beginnen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:01

xSlvna schreef:
Daarbij is diplomaloos thuis zitten en met goed diploma zitten toch wel een verschil, de kans dat degene met diploma wat verdiend is groter dan die zonder diploma.

Nou nee hoor, want degene zonder diploma neemt alles aan wat hij kan krijgen, dat is vaak productiewerk of schoonmaak en dat is het enige waar eigenlijk altijd personeel voor gevraagd wordt.
Diegene met zijn goede diploma gaat geen productiewerk doen maar wacht op die 2 vacature's per half jaar die aansluiten op zijn diploma's en ervaring. Met hem een paar honderd anderen, dus de kans dat hij het krijgt is nihil.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:06

Als ik kijk naar de diplomaloze met kind in mijn omgeving, die zoeken niet eens naar een baan. Krijgen een wajong uitkering door wat te verzinnen en kunnen zo weer lekker op de bank zitten.

Zulke mensen zou je moeten verbieden, maar goed dat gaat lastig. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:15

xSlvna schreef:

Ja, want dat is leeftijdsgebonden :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:20

Nee, maar het komt wel vaak voor dat de jongeren die aan kinderen beginnen geen diploma hebben, geen vaste relatie... De ouderen denken vaak na voor ze een kind nemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:22

Toch vind ik het wat kort door de bocht om te stellen dat dat met mensen in de leeftijd van TS zo is. Ze is 24. Ze noemt zichzelf een net-geen-tiener-meer, maar ze is verdorie halverwege de twintig. Ik vind het eerder een gevalletje zelfonderschatting... Met 24 mag ik toch hopen dat mensen enig gezond verstand hebben ontwikkeld. Ik had op die leeftijd al twee HBO-opleidingen op zak en een vaste baan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:27

Verdorie, nu je het zegt.
Het ging erna meer over de jongere moeders (18 jaar met twee kinderen kwam langs, 20 met twee...) en daar ging ik op in. 24/25/26 vind ik zelf een goede leeftijd voor nummer een, je hebt (als het goed is) je diploma's, een iets langere relatie, een eigen huis...