Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
19marjo90 schreef:4 jaar geleden werd ons ongeveer een baan verzekerd wegens tekorten. Mooi niet dus...
Michelle77 schreef:Idd veel tijdelijke contracten, na de 3e verlenging dan worden ze 3 maanden niet opgeroepen zodat ze geen verplichtingen hebben en opnieuw kunnen beginnen.
Urielle schreef:19marjo90 schreef:4 jaar geleden werd ons ongeveer een baan verzekerd wegens tekorten. Mooi niet dus...
Ik begon in 2004 met studeren, toen zeiden ze dat er ivm de vergrijzing rond mijn afstuderen (gepland in 2008 dus) we ongeveer uit de schoolbanken getrokken zouden worden. Ondertussen zijn we 5 jaar verder en ik hoor van nieuwe studenten dat ze dat nog steeds zeggen
Shadow0 schreef:Michelle77 schreef:Idd veel tijdelijke contracten, na de 3e verlenging dan worden ze 3 maanden niet opgeroepen zodat ze geen verplichtingen hebben en opnieuw kunnen beginnen.
Eigenlijk zou je met alle collega's samen gewoon eens duidelijk moeten maken dat dat echt onacceptabel is. Het levert mensen zonder vastigheid veel stress op (en ze kunnen niks, geen huis kopen of plannen maken), voor de leerlingen is het niet goed om steeds wisselende docenten te krijgen, en voor de sfeer in de school lijkt het me ook niet goed.
Tijd voor weer eens een ouderwetse onderwijsstaking... Laat ouders maar weten dat ook hun kinderen schade oplopen door dat soort beleid.
GirlinBoots schreef:Ook ik merk hier veel van.
Ik ben nu iets meer dan 3 jaar afgestudeerd en in november 3 jaar werkzaam als invalkracht en dan moet ik er voor 3 maanden en 1 dag eruit, omdat de vereniging geen vaste contracten mag aanbieden.
Terwijl de school waar ik nu een zwangerschapverlof vervang tot eind september, voor de zomervakantie op zoek was naar iemand die dit schooljaar fulltime kon werken.
Ze hadden mij er willen voordragen, maar dat mocht niet vanwege het vaste contract wat ik dan zou moeten krijgen.
Nu hebben ze weer een ander voor die plek gevonden, die ook werkzaam is op een tijdelijk contract.
Wat je in scholen merkt is de onrust die deze wisselingen geven, ouders zien steeds meer juffen/meesters komen en gaan. En ook personeel onderling worden moe hiervan, steeds andere collega's met wie je weer moet samenwerken en nieuwe mensen die ingewerkt moeten worden.
Als ik denk aan mijn eigen basisschooltijd, werkten leerkrachten bijna hun hele leven op 1 school, nu is er elk schooljaar een nieuw team.