Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cryssie schreef:Je hebt misschien best wel kans, dat als Beatrix komt te overlijden en in Delft bijgezet wordt, Friso opgegraven wordt en ook in Delft bijgezet wordt.
Maar zoals eerder geschreven is, de Nieuwe Kerk in Delft raakt ook al vol. De Koninklijke Famillie bestaat momenteel uit heel veel personen, die kunnen nooit allemaal bijgezet worden in Delft. Margriet en Pieter hebben al aangegeven dat zij begraven willen worden op 't Loo in Apeldoorn.
fargo schreef:Cryssie schreef:Je hebt misschien best wel kans, dat als Beatrix komt te overlijden en in Delft bijgezet wordt, Friso opgegraven wordt en ook in Delft bijgezet wordt.
Maar zoals eerder geschreven is, de Nieuwe Kerk in Delft raakt ook al vol. De Koninklijke Famillie bestaat momenteel uit heel veel personen, die kunnen nooit allemaal bijgezet worden in Delft. Margriet en Pieter hebben al aangegeven dat zij begraven willen worden op 't Loo in Apeldoorn.
Dat denk ik toch echt niet, hij heeft ook een vrouw en kinderen en die zullen toch echt ook een rol gespeeld hebben bij de keuze. Het wordt nu allemaal op Beatrix "gegooid" en dat zij daar dichtbij woont maar ik denk echt niet dat zij alleen daarin de beslissende stem gehad heeft.
Miepie77 schreef:Ik vind wel dat het afstandelijke van Beatrix hier weer doorkomt, hij is nu eenmaal de zoon van Beatrix dus publiek, ze zeggen nu helemaal niets en dat kan eigenlijk niet. Ik snap dat ze de uitvaart liever kleiner houden, maar hij is nu eenmaal een publiek persoon en zeker na de afgelopen 1.5 jaar waarin iedereen heeft meegeleefd.
Traiectum schreef:Miepie77 schreef:Ik vind wel dat het afstandelijke van Beatrix hier weer doorkomt, hij is nu eenmaal de zoon van Beatrix dus publiek, ze zeggen nu helemaal niets en dat kan eigenlijk niet. Ik snap dat ze de uitvaart liever kleiner houden, maar hij is nu eenmaal een publiek persoon en zeker na de afgelopen 1.5 jaar waarin iedereen heeft meegeleefd.
Waarom zouden ze iets moeten meedelen aan de pers / het Nederlandse volk? Friso was geen lid meer van het Koninklijk Huis, dit is een privé-aangelegenheid. Friso's lijk is geen publiek bezit. Al wil z'n familie hem cremeren en met een raket de ruimte inschieten, dat is hun zaak. Dat mensen meeleven met een bekend persoon wil niet zeggen dat ze daardoor recht op informatie krijgen
Ik hoop dat die hele ophef over tradities ophoudt. Mabel is haar man verloren, twee meisjes zijn hun vader kwijt. Een moeder moet haar zoon begraven, twee mannen moeten hun broer vaarwel zeggen. Dát is waar het hier om draait, niet hoe en waar hij zijn laatste rustplaats krijgt en wat de gemiddelde Nederlander daarvan vindt.
Traiectum schreef:Waarom zouden ze iets moeten meedelen aan de pers / het Nederlandse volk? Friso was geen lid meer van het Koninklijk Huis, dit is een privé-aangelegenheid. Friso's lijk is geen publiek bezit. Al wil z'n familie hem cremeren en met een raket de ruimte inschieten, dat is hun zaak. Dat mensen meeleven met een bekend persoon wil niet zeggen dat ze daardoor recht op informatie krijgen
Ik hoop dat die hele ophef over tradities ophoudt. Mabel is haar man verloren, twee meisjes zijn hun vader kwijt. Een moeder moet haar zoon begraven, twee mannen moeten hun broer vaarwel zeggen. Dát is waar het hier om draait, niet hoe en waar hij zijn laatste rustplaats krijgt en wat de gemiddelde Nederlander daarvan vindt.
Traiectum schreef:Ik hoop dat die hele ophef over tradities ophoudt. Mabel is haar man verloren, twee meisjes zijn hun vader kwijt. Een moeder moet haar zoon begraven, twee mannen moeten hun broer vaarwel zeggen. Dát is waar het hier om draait, niet hoe en waar hij zijn laatste rustplaats krijgt en wat de gemiddelde Nederlander daarvan vindt.
Miepie77 schreef:Ik vind wel dat het afstandelijke van Beatrix hier weer doorkomt, hij is nu eenmaal de zoon van Beatrix dus publiek, ze zeggen nu helemaal niets en dat kan eigenlijk niet. Ik snap dat ze de uitvaart liever kleiner houden, maar hij is nu eenmaal een publiek persoon en zeker na de afgelopen 1.5 jaar waarin iedereen heeft meegeleefd.
Boras schreef:De onderstaande tekst spreekt dat dan weer tegen.
De verdreven Oranjes begroeven hun doden in de jaren tussen 1795 en 1813 in hun ballingsoorden. De in of bij Berlijn, in Braunschweig of Padua begraven prinsen en prinsessen zijn in de 19e en 20e eeuw, op één na, allen naar Delft overgebracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grafkelder ... nje-Nassau