Suzanne F. schreef:vernietigt de mensheid zichzelf.
dat is allang bezig
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Ik denk niet dat er een vrijwillige oplossing is, zie ook het gefaalde één-kind-beleid in China dat tot een hoop ellende heeft geleid. Zoals ook in dit topic al door iemand gezegd hebben mensen zo hun eigen persoonlijke redenen om al dan geen kinderen te krijgen; of er een toekomst is voor die kinderen is in feite bijzaak in de keuzekwestie. We weten het ook niet, wellicht komt er een oplossing voor er dramatische dingen gebeuren zoals een pandemie of wereldoorlog om grondstoffen. Wie weet kunnen we binnenkort een mooie koepel op Mars plaatsen en daar kolonisten heen sturen. Alleen een beetje jammer dat er maar relatief weinig geld naar ruimtevaartontwikkeling gaat; dat lijkt mij nu juist een nuttigere geldbesteding dan vruchtbaarheidsonderzoek en -behandeling.
Suzanne F. schreef:Moest inderdaad meteen aan Inferno denken. Gewoon een virusje loslaten zodat een derde van de mensheid onvruchtbaar wordt... probleem opgelost.
Nou ja, het is toch wel een serieus probleem. Wij gaan het niet meer meemaken waarschijnlijk maar als dit zo doorgaat, vernietigt de mensheid zichzelf.
cam schreef:we zijn al aan het minderen volgens mij.
50-60 jaar geleden was een gezin van 4-8 kinderen normaal.
Nu halen we de 2 niet eens meer
IKbenEllen schreef:cam schreef:we zijn al aan het minderen volgens mij.
50-60 jaar geleden was een gezin van 4-8 kinderen normaal.
Nu halen we de 2 niet eens meer
50-60 jaar geleden was iemand van 65 ook echt oud.