Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Suzanne F. schreef:
vernietigt de mensheid zichzelf.

dat is allang bezig

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:29

je zou toch denken dat eten meer kost als 4 cent per dag per kind
en hoe meer kids hoe meer eten drinken kleding ect je moet hebben.
kun je er niet goed voor zorgen gaan de kinderen dood ,
dan heb je er nog niks aan , en dan is het ook nog eens zo
dat je in 3e wereld landen gewoon door het ongezonde leven niet oud wordt.
jij gaat dood , en je 7 kinderen blijven achter,

antje_vip

Re: waarom geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

Tijd voor een nieuw virus :') TS als je hierover een discussie had gewild, had je misschien een uitgebreidere openingspost kunnen schrijven i.p.v. dat linkje.

tessyke

Re: waarom geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

Ik zit niet zo op een virus te roepen.
Het moet je zelf maar treffen of je geliefden :)

Appelflapje

Re: Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:34

En weer open. De titel en openingspost zijn inmiddels aangevuld om de richting van de discussie aan te geven. In verband met een mogelijk gevoelig onderwerp bij deze ook het verzoek om respectvol te blijven reageren. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:39

Helder zo

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 21:42

Yo mensen, even een paardje verhuizen en zo zijn we 3 pagina's verder.

Even voor de duidelijkheid... ik vind absoluut niet dat mensen niet aan kinderen moeten beginnen uit een soort activistische overtuigingen! Maar als mensen mij vragen waarom niet dan kan ik nu dus dit linkje geven als antwoord :) .

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:54

Ik snap wat je bedoelt ts, ik zelf wil eigenlijk gewoon geen kinderen op deze wereld zetten. Als ik alleen al de topics met mensen die klagen over kinderen dit en kinderen dat.. En dan hier in belgie heb je nog de gasboetes die je krijgt als je op een openbare stoel op de leuning zit of met sneeuwballen smijt... Phoe nee, vind er niets aan.
Maar mensen die wel kinderen willen, geen probleem, het is niet zo dat iedereen zo moet denken. Dat zou echt heel dom zijn :P

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:12

Maar een Pandemie zou in deze tijd ook geen oplossing zijn denk ik.. dan duurt het zeker meerdere generaties voor er weer een leefbare situatie is van waaruit de mensheid weer een stabiele situatie kan creëren voor zichzelf. Denk wat er nu al gebeurd als de stroom en het internet eruit zou liggen voor een paar dagen.. Een ziekte die de halve wereldbevolking verwoest zou denk ik desastreus zijn voor de hele wereld, mens, dier en natuur.

het klinkt wel makkelijk, maar denk dat je dat niet kan beseffen hoor...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 23:03

Ik denk niet dat er een vrijwillige oplossing is, zie ook het gefaalde één-kind-beleid in China dat tot een hoop ellende heeft geleid. Zoals ook in dit topic al door iemand gezegd hebben mensen zo hun eigen persoonlijke redenen om al dan geen kinderen te krijgen; of er een toekomst is voor die kinderen is in feite bijzaak in de keuzekwestie. We weten het ook niet, wellicht komt er een oplossing voor er dramatische dingen gebeuren zoals een pandemie of wereldoorlog om grondstoffen. Wie weet kunnen we binnenkort een mooie koepel op Mars plaatsen en daar kolonisten heen sturen. Alleen een beetje jammer dat er maar relatief weinig geld naar ruimtevaartontwikkeling gaat; dat lijkt mij nu juist een nuttigere geldbesteding dan vruchtbaarheidsonderzoek en -behandeling.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:11

1 kind beleid moet vanuit de bevolking komen ipv overheid. Kijk je bv naar Kerala, India dan zie je ook kleine gezinnen (1,2 kinderen soms 3) Maar daar gaat iedereen naar school (analfabetisme -10% rest india 35%) en zijn de voordelen van kleine gezinnen bij iedereen bekend en geaccepteerd. Koppel daar makkelijk toegankelijke anticonceptie aan toe en je hebt in elk geval al een stabiele populatie.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:13

sallandval schreef:
Ik denk niet dat er een vrijwillige oplossing is, zie ook het gefaalde één-kind-beleid in China dat tot een hoop ellende heeft geleid. Zoals ook in dit topic al door iemand gezegd hebben mensen zo hun eigen persoonlijke redenen om al dan geen kinderen te krijgen; of er een toekomst is voor die kinderen is in feite bijzaak in de keuzekwestie. We weten het ook niet, wellicht komt er een oplossing voor er dramatische dingen gebeuren zoals een pandemie of wereldoorlog om grondstoffen. Wie weet kunnen we binnenkort een mooie koepel op Mars plaatsen en daar kolonisten heen sturen. Alleen een beetje jammer dat er maar relatief weinig geld naar ruimtevaartontwikkeling gaat; dat lijkt mij nu juist een nuttigere geldbesteding dan vruchtbaarheidsonderzoek en -behandeling.

Ja laten we nog een planeet om zeep helpen :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:17

Suzanne F. schreef:
Moest inderdaad meteen aan Inferno denken. Gewoon een virusje loslaten zodat een derde van de mensheid onvruchtbaar wordt... probleem opgelost.

Nou ja, het is toch wel een serieus probleem. Wij gaan het niet meer meemaken waarschijnlijk maar als dit zo doorgaat, vernietigt de mensheid zichzelf.

En hoe wordt mijn AOW straks dan betaald? Ik denk toch echt dat het voedsel in bejaardentehuizen vergiftigen een betere oplossing is :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:20

Er zijn volkeren die 'bejaarden' laten sterven als ze nutteloos worden, of zelfs vrouwen doodmaken als hun man dood gaat.
Is misschien ook nog wat? Gewoon alles boven de 65 afmaken ipv geld geven......

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:20

Ja en wie wast je k o n t als je in het verzorgingshuis zit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:21

De lijkschouwer dan dus :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:23

Er zijn teveel mensen op de aardbol, dat is 1 ding dat zeker is.

Men mag wel minder kinderen gaan krijgen vind ik, maar helemaal verbieden en of tot 1 kind beperken gaat niet werken.

IK denk wel dat het eens ervan komt dat de mensheid vanzelf gaat minderen, door een natuurlijke oplossing.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:25

Opzich vind ik het wel een goede discussie.. Laatste was er op bokt. Ofhet nieuws,. Weet even nieet meer waar .. Een meisje die iets voor kanker heeft uitgevonden zodat mensen niet sterven aan kanker. Hier ee heeft ze prijzen gewonnen en opeens hoorde je niks meer van haar... Dan ga je je ook afvragen hoe kan dat.. Als dat medicijn terrecht komt bij diegene die dat hebben dan houd dat dus in dat er weinig overledenen zullen zijnn aan kanker.. Wereld wordt overbevolkt.. Ik vraag me serieus af of dit meisje nog wel leeft en hoe en wat... Vind het zon vreemd verhaal.. Maar als je goed nadenkt zou dit best theoretisch waar kunnen zijn..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:26

we zijn al aan het minderen volgens mij.
50-60 jaar geleden was een gezin van 4-8 kinderen normaal.
Nu halen we de 2 niet eens meer

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 23:28

Dat vind ik nou juist zo eng; wie zegt dat we dat niet meer meemaken? Als ik me één ding kan herinneren van de biologielessen op de middelbare school is het wel dat een diersoort zonder natuurlijke vijand exponentieel aan het groeien gaat (een plaag wordt dus) en dat dat alleen maar kan leiden tot een crash die zelfs tot uitsterven kan leiden. De J-curve hebben we al... en in feite zijn wij natuurlijk ook gewoon dieren (zonder natuurlijke vijand tenzij er wel aliens zijn maar die kijken wel uit met contact zoeken zo lang we niet eens met de andere dieren op aarde kunnen communiceren

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:31

Inderdaad, ook een mens moet nu eenmaal een keer dood en dan is gemiddeld 80 (waar dus ook dode baby's bij zitten) eigenlijk gewoon te oud.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:37

Het gaat niet zozeer om geen natuurlijke vijand, maar om genoeg te vreten. Elke diersoort zal zich voortplanten zolang er genoeg te eten is. Grootste probleem is dan ook de hele "groene revolutie" en het resulterende voedseloverschot. Ondanks de berichten over hongersnood groeit ook in die gebieden de bevolking. De hele focus op genoeg voedsel produceren, want er komen steeds meer mensen klopt dus ook niet. Er komen nl meer mensen omdat er zat te eten is en niet andersom.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:42

cam schreef:

50-60 jaar geleden was iemand van 65 ook echt oud.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:45

cam schreef:

Maar die 8 kinderen krijgen wel weer een aantal kinderen. Bovendien mag dit in nederland gelden, in niet westerse landen is hetheel anders.
Onze wereldbevolking groeit exponentieel en we zijn voorbij de flauwe boog. We gaan nu in een reusachtige stijgende lijn naar boven en verdubbelen in vrij vlot tempo als ik me niet vergis. In 100 jaar zijn we gegroeid van 1,6 miljard naar 6miljard mensen. Dus de afgelopen 1900 jaar en daarvoor hebben we er over gedaan om 1,6 miljard mensen te vergaren en nu maken we in 100 jaar er 4,4 miljard mee.. Dat is niet te bevatten.
Laat ik het zo zeggen: als we konijnen waren geweest was er nu een paar roedels vossen uitgezet om onze groei in toom te houden...
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-08-13 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:45

IKbenEllen schreef:
cam schreef:

50-60 jaar geleden was iemand van 65 ook echt oud.

Mijn oma is 86 geworden ,dus er werden toen ook mensen gewoon oud.
en mijn andere oma in de 90.
Nu sterven er heel veel mensen aan ziektes die in die tijd minder voor kwamen