Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:47

chevax schreef:
Omdat de meeste zaken die je overwint, in de loop der tijd ook die heftige betekenis verliezen. En dan bedoel ik geen kanker of dergelijk dingen. Maar mensen zetten tattoes met bijv als reden "ik ben blij dat ik van die man af ben en nu ben ik een trotse, zelfstandige vrouw en heb controle over mijn eigen leven. Daarom zet ik nu in het Swahili op mijn arm "Betsy for President". Nou, als je jaren verder bent, inmiddels wel een leuke man hebt, fijn gezin, heel ander leven maar je wordt wel elke keer als je op je arm of been kijkt herinnert aan de eikel van een Henk die je toen het leven zuur maakte?

Of je wordt herinnerd aan een belangrijke stap in je leven - wel dat zelfstandig worden, de keus maken om weg te gaan, etc.
Als je alles negatief bekijkt, zou ik inderdaad geen tattoo nemen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:48

Ik neem nu het voorbeeld school maar dingen die daar voor staan laat ik niet tatoeëren. _O-

Mijn tattoo's hebben andere betekenissen, diepgaandere betekenissen zeg maar. :)
Vriend heeft zijn tattoo's inmiddels al heel wat jaren en hoewel eentje inmiddels "niet meer echt van toepassing" is en toendertijd in een opwelling gezet is, heeft hij er nu geen spijt van... het staat voor dát deel van zijn leven... Dat deel heeft hem evenzeer gemaakt tot wie hij nu is.

Sabinee_ jij zegt het, ik denk het.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:48

Amaris schreef:
Sabinee__ schreef:

Maar je herinneringen of je gebeurtenissen veranderen toch niet? En daar staat (meestal) een tattoo dan voor.
Hoe kun je het beu worden dat je iets overwonnen of behaald hebt?

Zo zal ik nooit de naam van mijn vriendje laten zetten, ook omdat dat sociaal niet bepaald begrepen/geaccepteerd wordt, maar ik heb wel eens gedacht, stel ik doe dat wel. Dan gaat het eens uit, dat zal nooit met ruzie en gezeik gaan maar meer omdat ik de situatie beu ben (heel verhaal, don't ask) dan staat die tattoo daar. Maar die tattoo zou dan staan voor 13 jaar (even uitgaande van het feit dat het nu uit zou gaan) liefde, plezier, respect en nog meer liefde. En die 13 jaar zijn toch deel van mn verleden. Of er nu nog honderd vriendjes na zouden komen of niet. Die 13 jaar zal ik nooit vergeten en hoe dan ook met plezier aan terugdenken. Tja.. is zo'n tattoo dan nog erg?

Vind ik niet. Ik denk er precies hetzelfde over.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:49

Sabinee__ schreef:
chevax schreef:
Omdat de meeste zaken die je overwint, in de loop der tijd ook die heftige betekenis verliezen. En dan bedoel ik geen kanker of dergelijk dingen. Maar mensen zetten tattoes met bijv als reden "ik ben blij dat ik van die man af ben en nu ben ik een trotse, zelfstandige vrouw en heb controle over mijn eigen leven. Daarom zet ik nu in het Swahili op mijn arm "Betsy for President". Nou, als je jaren verder bent, inmiddels wel een leuke man hebt, fijn gezin, heel ander leven maar je wordt wel elke keer als je op je arm of been kijkt herinnert aan de eikel van een Henk die je toen het leven zuur maakte?

Of je wordt herinnerd aan een belangrijke stap in je leven - wel dat zelfstandig worden, de keus maken om weg te gaan, etc.
Als je alles negatief bekijkt, zou ik inderdaad geen tattoo nemen :=

Dus omdat ik geen tattoo wil, bekijk ik alles negatief? Da's nou een mooie spreuk voor op je rug.

Ayasha
Blogger

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:50

Neen, omdat je de tattoo in jouw verhaal ziet als een herinnering aan die eikel die je leven zuur maakte en niet als de les die je getrokken hebt en de positieve verandering die je ondergaan bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:51

Ben het met Amaris eens, maar toch... ik zou ook niet zo snel de naam van mijn man laten zetten.
Ik hou gewoon niet van naamtattoo's.

Ik doe het dan symbolisch, door 8 shamrock op mijn rug te zetten.
8 omdat we op 8-8-08 zijn getrouwd en shamrock omdat we elkaar in Ierland ontmoet hebben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:52

Ayasha schreef:
Neen, omdat je de tattoo in jouw verhaal ziet als een herinnering aan die eikel die je leven zuur maakte en niet als de les die je getrokken hebt en de positieve verandering die je ondergaan bent.

Welnee, ik zeg alleen dat als het gaat om dingen die mensen overwinnen die later toch vaak een andere betekenis hebben. Jammer, ik probeerde gewoon mee te praten, heb niemand dom of aso genoemd, zeg ook dat iedereen het zelf moet weten en dat als je het zelf mooi, dat toch goed is. En vervolgens word er gezegd dat ik negatief ben. Dan denk ik dat ik in deze discussie niets meer te zoeken heb.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:53

Geryon schreef:
Amaris schreef:

Zo zal ik nooit de naam van mijn vriendje laten zetten, ook omdat dat sociaal niet bepaald begrepen/geaccepteerd wordt, maar ik heb wel eens gedacht, stel ik doe dat wel. Dan gaat het eens uit, dat zal nooit met ruzie en gezeik gaan maar meer omdat ik de situatie beu ben (heel verhaal, don't ask) dan staat die tattoo daar. Maar die tattoo zou dan staan voor 13 jaar (even uitgaande van het feit dat het nu uit zou gaan) liefde, plezier, respect en nog meer liefde. En die 13 jaar zijn toch deel van mn verleden. Of er nu nog honderd vriendjes na zouden komen of niet. Die 13 jaar zal ik nooit vergeten en hoe dan ook met plezier aan terugdenken. Tja.. is zo'n tattoo dan nog erg?

Vind ik niet. Ik denk er precies hetzelfde over.

Dat zijn er niet zo heel veel :) leuk dat ik daarin toch niet de enige ben.

Nu ben ik aan het dubben over the second best: ergens het woord 'liefde' in de taal van vriendje. Scheelt dat het ook een mooi woord is. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:54

Het ligt eraan. En dat komt van iemand die echt pro body modification is :)

Ik zie veel tribal sleeves etc, wat ik persoonlijk niet mooi vind gezien er (vaak) geen verhaal achter zit en je eerst de tribal ziet, en daarna pas de persoon. Sleeves kunnen erg mooi zijn, echter ligt het er voor mij heel erg aan op welke manier, wat erop staat en in welke stijl het gedaan is. Ik wil zelf ook verschillende tattoo's laten zetten. Met oog op de toekomst wel op 'goede' plekken (geen pols, handen, of niet bedekbare plekken) maar voor mij zit er een enorm verhaal achter en dat wil ik ook graag 'delen' met mensen. Persoonlijk hoeft het van mij allemaal niet zo fel met kleuren etc, maar veel tattoo's vind ik altijd wel erg mooi om te zien.

Associaal vind ik sowieso geen benaming voor zoiets, wat je doet met je lichaam moet je lekker zelf weten. Associaal vind ik oudere mensen niet laten voor gaan, dat zit meer in je gedrag en doen en laten :)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:55

Ik vind ze mooi. Ik heb er zelf ook drie, en elke tattoo heeft zo z'n eigen betekenis. Ik vind dat altijd mooi, als mensen vragen waarom kan ik altijd met een verhaal komen, juist daarom ben ik er ook trots op dat zij zo veel betekenis hebben en ik dat elke dag met mij meedraag. Tattoos zonder betekenis vind ik alleen minder, ik kan me niet voorstellen waarom je iets op je lichaam laat tattooeeren zonder betekenis. Het lijkt mij dat je daar ooit spijt van krijgt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

Ik vind tatoeages echt verschrikkelijk....

Maar heb er zelf wel 1 die ik vorig jaar heb laten zetten als herinnering aan mijn overleden vader :)

Betekenisloze tatoeages daar zie ik niet zoveel in....

Er moet in mijn leven ook wel iets heel ingrijpends gebeuren, wil ik er nog 1 laten zetten :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:58

__PSM__ schreef:

Maar heb er zelf wel 1 die ik vorig jaar heb laten zetten
als herinnering aan mijn overleden vader :)

Er moet in mijn leven ook wel iets heel ingrijpends gebeuren, wil ik er nog 1 laten zetten :)

wtf..... :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:00

saskiakefie schreef:
__PSM__ schreef:

Maar heb er zelf wel 1 die ik vorig jaar heb laten zetten
als herinnering aan mijn overleden vader :)

wtf..... :')

Hihi zo zie je maar, een mens is veranderlijk :) Mijn tattoo heb ik 2 jaar over nagedacht en nu staat hij op een goed bedekbare plek, om 1 of andere reden ben ik er toch echt heeeel blij mee

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:02

Amaris schreef:
Ik heb 'draak' in het japans staan. Tja, waarom in het japans, omdat het een oosters sterrenbeeld is en ik het japanse teken mooier vond dan het chinese _O-

zou ik het nu nog eens doen; nee.. maar het staat er nou eenmaal.

En ik weet zeker dat er 'draak' staat want ik werd ooit in de discotheek aangetikt door een jongen 'hee! ben jij draak van sterrenbeeld?' 'uuuhh jaaa...' 'ja want ik studeer japans en dat staat daar!'

:D gelukkig!

Gelukkig dat het er goed staat :+ , zou wat zijn als er straks 'konijntje' stond ofzo :+

Ik vind ook dat er wel iets van betekenis achter moet zitten. Ik ben zelf best (bij)gelovig als het gaat om sterrenbeelden, en mijn moeder grapte altijd dat als ik iets wilde, ik I Love Mama moest neerzetten. Nou heeft ze zelf een aantal jaar geleden een Leo sterrenbeeld tattoo laten zetten. Dus mijn eigen sterrenbeeld tattoo is een soort I love mama, maar dan wel van mezelf :+ Mijn zusje laat er trouwens ook een zetten, zelfde plek, ze is alleen ook een leeuw, dus dan zou ze eigenlijk hetzelfde hebben als mijn moeder, maar ze heeft gekozen voor het tekeningetje dat die aap bij the lion king tekent voor Simba. We kunnen zo een sekte beginnen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 14:03

Ilse_123 schreef:
Amaris schreef:
Ik heb 'draak' in het japans staan. Tja, waarom in het japans, omdat het een oosters sterrenbeeld is en ik het japanse teken mooier vond dan het chinese _O-

zou ik het nu nog eens doen; nee.. maar het staat er nou eenmaal.

En ik weet zeker dat er 'draak' staat want ik werd ooit in de discotheek aangetikt door een jongen 'hee! ben jij draak van sterrenbeeld?' 'uuuhh jaaa...' 'ja want ik studeer japans en dat staat daar!'

:D gelukkig!

Gelukkig dat het er goed staat :+ , zou wat zijn als er straks 'konijntje' stond ofzo :+

Ik vind ook dat er wel iets van betekenis achter moet zitten. Ik ben zelf best (bij)gelovig als het gaat om sterrenbeelden, en mijn moeder grapte altijd dat als ik iets wilde, ik I Love Mama moest neerzetten. Nou heeft ze zelf een aantal jaar geleden een Leo sterrenbeeld tattoo laten zetten. Dus mijn eigen sterrenbeeld tattoo is een soort I love mama, maar dan wel van mezelf :+ Mijn zusje laat er trouwens ook een zetten, zelfde plek, ze is alleen ook een leeuw, dus dan zou ze eigenlijk hetzelfde hebben als mijn moeder, maar ze heeft gekozen voor het tekeningetje dat die aap bij the lion king tekent voor Simba. We kunnen zo een sekte beginnen

Ook leuk :j :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:07

Nou ja, als je denkt en wil dat er draak staat is 'konijntje' niet zo leuk :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:10

ik vind de titel van dit topic eigenlijk nogal kort door de bocht. Nu worden alle tattouages over één kam geschoren. Of beter gezegd, alle mensen met tattouages!
Nou is dat waarschijnlijk ook zo bedoeld, om een discussie te laten ontstaan. Toch denk ik dat er maar weinig mensen zijn die mensen met tattouages écht asociaal vinden.

Zelf houd ik absoluut niet van tattouages maar ik zal mensen er niet om veroordelen en zeker niet asociaal noemen. Waar die beredenering vandaan komt snap ik niet.

Als mensen een levensgrote tattouage op hun been/rug/arm/welk lichaamsdeel dan ook neerzetten, moeten zij dat zelf weten. Als ze mijn mening vragen, geef ik die ook eerlijk. Een kleine subtiele tatoe vind ik niet eens zo heel lelijk. Maar een grote, veel vel omvattende tatoe op een zichtbaar lichaamsdeel vind ik echt lelijk.

De drempel om een tatoe te nemen vind ik wel laag geworden. Ik hoor tegenwoordig veel mensen uit mijn omgeving (ook jongere mensen) die er één "nemen". komt zelfs iemand aan huis als je dat wil.

Oudere mensen die er goed over nagedacht hebben, prima.
Maar bijvoorbeeld een meisje van 16 met een hartjes tekening en "papa en mama" erin vind ik dan weer een beetje jammer. Als dat meisje er blij mee is is het natuurlijk helemaal prima! Maar is ze er over 10 jaar, als ze 26 is, nog steeds blij mee?

Op mijn werk kom ik regelmatig met ouderen in aanraking. Tegenwoordig zitten er tussen de oudere mensen ook veel mensen die een tattouage hebben. Eerlijk gezegd vind ik die op de oudere huid, niet zo mooi (meer). Vel is gerimpeld, tattou is vervaagd en het "past" niet meer bij de persoon/levensstijl.
Het is wel mooi om er naar te vragen. Mensen kunnen er echt hele verhalen over hebben.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:12

ik heb zelf ook 3 tattoo's allemaal relatief kleine op mijn schouder, pols en enkel. Er was laatst een jongen die het na mij een jaar te kennen pas zag dat ik tattoo's heb. Hij vond mij het type er niet voor zei hij. Toen ik vroeg waarom nou ik was niet asociaal. Heb hem toen gevraagd of die dat vooroordeel over mensen met tattoo's dan voorgoed wou laten varen! :p

En als ik ze als ik oud ben niet meer mooi vind is dat heel jammer. Ze hebben allemaal een mooie betekenis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:13

En dat vind ik juist het mooi van een tattoo!
Een ouder iemand met een gerimpelde tattoo die nog steeds vol enthousiasme het verhaal er achter vertelt.

Dat hoop ik ook met mijn tattoo te kunnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:18

Ik vind tattoo's prachtig. Maar dan moet er wel een betekenis achter zitten. Ik ken ook mensen die gewoon een tattoo uit een boek hebben gekozen. Het moet uniek zijn in mijn ogen. Zelf heb ik nog geen tattoo's. Maar er komt wel 1 grote op mijn rug. Waar vele betekenissen in verwerkt zullen worden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:40

love_western schreef:
Ik vind tattoo's prachtig. Maar dan moet er wel een betekenis achter zitten. Ik ken ook mensen die gewoon een tattoo uit een boek hebben gekozen. Het moet uniek zijn in mijn ogen. Zelf heb ik nog geen tattoo's. Maar er komt wel 1 grote op mijn rug. Waar vele betekenissen in verwerkt zullen worden.

Mijn tattoo heeft geen betekenis. Maar komt zeker niet uit een boek.
Ik heb gewoon iets gekozen wat ik leuk / mooi vind en een tattoo artiest daar een ontwerp van laten maken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:07

chevax schreef:
Ayasha schreef:

Welnee, ik zeg alleen dat als het gaat om dingen die mensen overwinnen die later toch vaak een andere betekenis hebben. Jammer, ik probeerde gewoon mee te praten, heb niemand dom of aso genoemd, zeg ook dat iedereen het zelf moet weten en dat als je het zelf mooi, dat toch goed is. En vervolgens word er gezegd dat ik negatief ben. Dan denk ik dat ik in deze discussie niets meer te zoeken heb.

Ik zeg niet dat je negatief bent, ik zeg dat je het zo bekijkt. Je zoekt in het verhaal het negatieve en niet het positieve.
Ik denk dat bepaalde dingen wel dezelfde betekenissen blijven houden, hoewel de huidige situatie verandert is.
Maar je wilt juist het moment in het verleden vereeuwigen. En dat heeft inderdaad voor de een meer betekenis dan voor de ander.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:11

Nog even over ouderen en tatoeages.... ik zag ergens staan dat tatoeages op een oude, gerimpelde huid niet mooi waren, maar een oude gerimpelde huid zonder tatoeages is in mijn visie ook niet erg mooi. Natuurlijk is de tatoeage dan wat vervormd, maar ik vind 'als ik erg oud ben is het niet mooi meer' geen logische reden om geen tatoeage te nemen, als ik later oud ben hoef ik niet meer mooi met perfecte huid te zijn.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:20

ik heb meerdere tattoos....
maar allen hebben voor mij een betekenis:
schorpioen= mn sterrenbeeld: op mn bovenbeen dus die is alleen zichtbaar wanneer ik bikini aan heb :P
vlinder = heb ik samen met mijn zusje laten zetten (alle 2 dezelfde op dezelfde plaats) : op mn onderbuik (onder ondergoed)
chinees teken "Rat" op binnenkant pols = sterrenbeeld van mij en mn zoon
en daar komt nog een teken van "Draak" bij van mn dochtertje. Deze is wel zichtbaar maar is klein (1cm x 2 cm)
linker onderarm een tekst : Te Quiero .... Y .... (met de namen van mn kids)

ik vindt tattoos heel persoonlijk....
ik ken ook iemand die helemaal vol staat, als je hem ziet zou je denken dat het echt een ruige is oid maar dat is een hele lieve zachtaardige man

wat ik daarmee wil zeggen: OOORDEEL NIET ALLEEN OP UITERLIJK

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:20

@Ilse_123: Dat ben ik met je eens :j

Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft, als je een tattoo ter nagedachtenis van iets op groot formaat en goed zichtbaar laat tattoëren dan 'vraag je er ook een beetje om' (een beetje kort door de bocht misschien maar zo zie ik dat wel).

Ik wil ook heel graag een persoonlijke tattoo zonder dat iemand wil weten wat erachter zit, maar die zet ik op een plek die alleen zichtbaar is als ik bijvoorbeeld in bikini loop. Dan heb ik de minste kans dat iemand ernaar gaat vragen en mochten ze ernaar vragen dan nog vind ik het leuk dat ze interesse tonen en leg ik uit dat ik het een mooie tattoo vind en me er fijn bij voel. De hele uitleg hoeft niet maar dat vind ik een netjes antwoord.