Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joaltijd schreef:mooi gezegd!
Je weet inderdaad het hele verhaal niet.. En volgensmij is het voor de ouders een dubbel drama als het verhaal wordt verdraaid..
Maar ik ben (buiten dit) wel van mening dat het redelijk vaak de schuld van de ouders kan zijn. Waaronder geen goed toezicht. Ik zeg NIET dat het hier hetzelfde verhaal is en de schuld van de ouders.. Maar de straf hebben ze nu infeite.. Ern levenslange (niet altijd) terechte straf...
Xx
Yom schreef:Toen mijn kinderen klein waren kregen ze idd zwemvleugeltjes om. En ik werd maar aan 1 kant bruin omdat ik ze constant in de gaten hield
Ik kan me indenken dat je een seconde afgeleid bent, maar dan kijk je meteen weer
Ik vraag me dan af wat het verhaal is bij zo'n verdrinking
[***] schreef:Overigens is een zwemdiploma geen vrijbrief om niet meer op te letten..
In de Noordzee verdrinken ieder jaar ook weer gezonde volwassen mensen als ze te ver uit de kust gaan of in een mui komen
Ik was als kind dol op water en mijn kids ook maar wat een stress. Vroeger vond ik zwemmen leuk nu ben je kapot van het in de gaten houden
mick75 schreef:Mijn voormalig (ik woon daar niet meer) buurjongetje is een paar jaar terug verdronken, domme pech. Familie zat in de voortuin, meter of 20 van de sloot af. Moeder moest even naar de toilet, en ondertussen, precies op dat moment, bonkt een andere buurman op de achterdeur dus papa kijkt om wat daar gebeurt. In die paar seconden is kindlief van 1,5 jaar oud dus naar de sloot gerend en erin gevallen, en was verdronken voordat de vader zelfs maar doorhad dat het kind weggelopen was en daar had hij hooguit 10 seconden voor nodig. En dat waren echt oplettende ouders, het tuinhek was dicht en niemand weet hoe die kleine daar overheen is gekomen in zo'n korte tijd, maar het kind is wel dood en de ouders voelen zich de rest van hun leven schuldig. En de buurman ook trouwens. Een ongeluk zit echt ook in een klein hoekje en hoe goed je ook oplet, er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor je heel even afgeleid bent en een paar seconden kunnen genoeg zijn. Er is geen halve minuut nodig voor een peuter om te verdrinken.
En laten we eerlijk wezen. Toen ik jong was was het heel normaal dat je als je 12, 13 jaar was een bijbaantje had als oppas bij de buren of bij vrienden van je ouders. En toen ging je ook zwemmen met je oppaskindje, men ging er toen gewoon vanuit dat als je op de middelbare school zat je oud en wijs genoeg was om verantwoordelijk daarmee om te gaan. Het was abnormaal als je in de brugklas als meisje geen oppaskindje had en toen ik peuter was was mijn oppas ook hooguit 13 jaar oud. Nu zou dat niet meer kunnen, toen was dat de normaalste zaak van de wereld en dat is geen 100 jaar geleden.