Dona85 schreef:Hier wil ik wel even op reageren
De boeren maken deze prijs niet zo hoog xIirtJj!!!
De boer krijgt (hier in de omgeving van Tholen dan) welgeteld €0,26 per kilo aardappelen die hij hier laat veilen. Dan heb ik het hier over hetzelfde ras als TS namelijk Frieslanders.
De prijs die je in de winkel betaald is ronduit schandalig!!
Mijn vader teelt zelf ook frieslanders en doré's maar bij €0,26 mag je nog in je handen klappen en dan mag er absoluut geen onregelmatigheidje in de aardappels zitten.
Wat het in de winkel zo duur maakt is al het transport, de winkel zet er wat tussen, ze zijn misschien nog gewassen voor ze in het zakje verkocht worden.
Ons geld wordt gewoon steeds minder waard, dat merk je in alles. Toch hoef je geen medelijden te hebben met een boer. Ten opzichte van iedere andere ondernemer waait de wind wel erg 1 kant op.
Als boer wordt je gecompenseerd met vaste subsidies per hectare grond, kun je subsidie krijgen voor natuurbeheer, kun je subsidie krijgen voor biologische landbouw, kun je goedkope brandstof tanken, zijn er contracten voor de afzet van je produc enz... enz...
En na pensioen en verkoop van landerijen ben je ruim miljoenair. Het is een bijzondere wereld.