Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Summertime schreef:Dan is dat gewoon het verschil tussen ons. Ik ben helemaal niet op ruzie uit oid, dat is gewoon mijn mening. Ik vind dat puur uit wat ik hier om mij heen meemaak en zou zoiets dus nooit uit kunnen voeren. Dat is gewoon mijn mening.
Ik accepteer dat jij een andere mening hebt en ik hoop dus dat jij dit ook bij mij zult doen.![]()
Wat er gebeurt met haar kan ik niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet mijn punt. De vraag is wat de Bokkers hier van vinden en hier geef ik gewoon mijn antwoord op, puur uit mijn oogpunt. Niemand hoeft die mening met mij te delen, het is MIJN mening, dus ja, daar kun je het niet mee eens zijn.
_Summertime schreef:Dan is dat gewoon het verschil tussen ons. Ik ben helemaal niet op ruzie uit oid, dat is gewoon mijn mening. Ik vind dat puur uit wat ik hier om mij heen meemaak en zou zoiets dus nooit uit kunnen voeren. Dat is gewoon mijn mening.
Ik accepteer dat jij een andere mening hebt en ik hoop dus dat jij dit ook bij mij zult doen.![]()
Wat er gebeurt met haar kan ik niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet mijn punt. De vraag is wat de Bokkers hier van vinden en hier geef ik gewoon mijn antwoord op, puur uit mijn oogpunt. Niemand hoeft die mening met mij te delen, het is MIJN mening, dus ja, daar kun je het niet mee eens zijn.
AnneXxX schreef:Ik denk dat deze vrouw meer aan goede psychologische hulp heeft dan aan een operatie.
Even heel plat gezegd, wat denk je dat het kost? iemand verzorgen die verlamd is...
Vjestagirl schreef:_Summertime schreef:Misschien dat het in mijn ogen zo is omdat ik gehandicapten in mijn familie heb. Deze mensen zouden bijv. zo graag weer kunnen lopen en dan is er een mens, die gewoon kan lopen, die dat niet wilt? Dat vind ik respectloos, maar dat zal wel aan mij liggen ...
Neem een voorbeeld, ik zou het zelf nooit van m'n leven willen / doen, maar even ter voorbeeld.
Jou moeder heeft kanker, is niet meer te genezen, er komt een gezonde vrouw het ziekenhuis in lopen 'ja ik wil graag kanker'.
Ik neem aan dat je dat dan ook niet zo leuk vind.
En stel nou dat jouw moeder een aangeboren gezwel zou hebben. Eentje die ze graag weg wil hebben, want het hoort niet bij haar lichaam, het zit in de weg en het staat tussen haar en gelukkig zijn in. En de rest van de wereld zou weigeren om dit te accepteren, laat staan om het weg te halen, omdat zij het probleem niet zien. Dat zou jij ook niet leuk vinden, want je wil dat je moeder gelukkig is.
Voor mensen met deze aandoening kunnen hun benen/armen/vingers aanvoelen als aangeboren gezwellen. De rest van de wereld ziet het probleem niet, maar zij zijn er dood ongelukkig mee.
_Summertime schreef:In dit geval gaat het er niet om dat zij haar benen als een gezwel ziet begreep ik uit de OP. Ze wil enkel graag verlamd zijn, dan behoud je je benen nog gewoon?
Maar goed, ik vind een gezwel aan je hoofd toch iets anders dan dat je een hand/been laat amputeren.
Zoals al meerdere keren gezegd bekijk ik dit duidelijk uit een ander oogpunt dan de mensen die niet in een "gehandicapten wereld" leven.
Ik ben veel vrijwillig bezig met gehandicapten en weet hoeveel zorg deze mensen nodig hebben, hoe zwaar dit is voor familie/de mensen die dit als hun baan doen. Dit + het feit dat veel gehandicapte / verlamde mensen graag met deze van benen zouden willen ruilen maakt het dat ik het gewoon vreselijk vind.
Dat neemt niet weg dat het voor haar familie ook erg lastig zal zijn, iemand die graag gehandicapt wil zijn.
goeroe schreef:Naar mijn idee heeft deze vrouw net zo goed een handicap als iemand die (ongewenst) permanent in een rolstoel zit. Zij voelt zich namelijk net zo goed belemmerd in haar functioneren. Het verschil is dat zij wél geholpen kan worden. Dat lijkt mij dan ook het enige juiste om te doen, mits door een arts is vastgesteld dat het geen bevlieging is en het haar psychische gesteldheid naar verwachting zal verbeteren.
AnneXxX schreef:goeroe schreef:Naar mijn idee heeft deze vrouw net zo goed een handicap als iemand die (ongewenst) permanent in een rolstoel zit. Zij voelt zich namelijk net zo goed belemmerd in haar functioneren. Het verschil is dat zij wél geholpen kan worden. Dat lijkt mij dan ook het enige juiste om te doen, mits door een arts is vastgesteld dat het geen bevlieging is en het haar psychische gesteldheid naar verwachting zal verbeteren.
Je bedoeld dat het verlammen het enige juiste is om te doen?
Dat dénk ik niet..en weet het haast wel zeker.
Goede psychologische hulp zou er ook voor kunnen zorgen dat zij niet meer het idee heeft dat zij verlamd wil zijn en dmv deze hulp een 'normaal' leven kan gaan lijden.