Ho eens even!!!
Mijn partner verdiend op jaarbasis 34.000 en wij komen dus al even niet meer in aanmerking voor sociale huurwoning. Wij kunnen voor huren van een woning alleen terecht bij de vrije sector. Niet dat wij willen gaan huren wij hebben een top huis op top locatie in de nog goeie tijd gekocht.
maaikemuis schreef:Lang leve de PvdA, dit heet nu nivellering. Het enige wat de PvdA chronisch schijnt te vergeten is dat hier niemand beter van wordt. De middeninkomens worden het hardst aangepakt met deze schaal, dat kan ook niet anders want bij de grote graaiers valt percentueel niet zo veel te halen (een inkomen boven de 31.000 bruto op jaarbasis is nog altijd rond modaal, je krijgt bij 33.000 nog altijd een sociale huurwoning). Vandaar ook de genoemde bruto salarissen, de bedragen beginnen aardig op te lopen wanneer je een modaal salaris verdient en niets raars doet, behalve hard werken voor je centen. En laten het nu net de middeninkomens zijn die percentueel de economie het meest ondersteunen. Feitelijk maak je de groep die minder te besteden heeft alleen maar groter en de economie heeft nu net input nodig!
De kosten in de zorg moeten op andere wijze worden aangepakt m.i. Maar die discussie moet nog gestart gaan worden en is een ethisch vraagstuk.
Verder zal het vast en zeker niet mee vallen voor de mensen die zorg toeslag etc. goed kunnen gebruiken, ik zelf heb er geen behoefte aan om toeslagen aan te vragen vind het allemaal veel te veel werk. Ik ben heel uitgebreid verzekerd, mijn vriend enkel een basis verzekering maar hij die nooit naar de dokter of iets toe gaat had ie daarom zijn eigen risico op 850euro gezet. Als het aan hem ligt gooit ie zijn eigen risico volgend jaar nog weer omhoog tot de 1000, betalen moeten we toch wel zijn zijn woorden.
Ze kunnen beter de mensen die juist net modaal of daaronder verdienen beter van wel toeslagen laten behouden en mensen die boven modaal verdienen de toeslagen te gaan verbieden.
SEH bezoek hadden ze al veel eerder moeten invoeren!!!