IndianLady schreef:He ho, Rowdine vraagt/ stelt dat er misschien geen zwembad in de buurt is.
Ik zeg alleen dat die er wel degelijk was.
Hahaha ja ik zou naar een zwembad gaan ipv in vies water te springen. Maargoed, dat zal dan wel aan mij liggen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska27 schreef:IndianLady schreef:Vlakbij de rivier zelfs.
Dit snap ik niet. Vader vraagt toch niet om een zwembad? Of denk jij dat pubers liever naar een zwembad gaan dan gratis te zwemmen op een plek waar meerdere jongeren dat doen?
IndianLady schreef:Ik snap niet dat een puber zo stom is dat hij wel even het water in gaat van een rivier zonder dat hij kan zwemmen.
Ook al is het omdat iedereen het doet.
IndianLady schreef:Ja maar tussen niet kunnen zwemmen en een snelstromende rivier ingaan en rijden op een brommer zijn 2 verschillende dingen.
Shadow0 schreef:Er is een jongen gestorven, en de familie heeft het al niet eenvoudig. Ik vind dat voornamelijk in- en intriest. Zouden we ze niet gewoon met rust laten?
Ik lees overigens geen enkel onvertogen woord in de reactie van de vader. Het lijkt me inderdaad heel tragisch om een voor je gevoel niet voldoende waardig afscheid te kunnen nemen. Ik zie niet in waarom hij dat niet mag zeggen, en hij niet mag hopen dat iemand hem helpt. Als je je niet aangesproken voelt om hulp te geven kun je het gewoon laten lijkt me?
Amorosa schreef:Wat is er mis met onze Hollandse aarde denk ik dan? Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat je als je in de schuldsanering zit, geen verzekering hebt, maar gedane zaken nemen geen keer!
Cremeren is goedkoper, of zou dat niet mogen vanwege het geloof?
Bedelen voor een begrafenis, sja.. ik ga niet doneren, zeker niet omdat 'wij' dan mogen betalen voor een ticket naar Turkije? Je woont hier toch?
Ik las ook iets over dat die vader wel in een nieuwe auto rijdt en als je in de schuldsanering zit, krijg je kwijtschelding en vergoedingen. Hoezo is er geen geld voor die verzekering? Dat hoeft niet zoveel te kosten.. maar wederom; gedane zaken nemen geen keer.
Sok schreef:Is er uberhaupt wel sprake van dat de gemeente een vliegreis betaalt? Of is dit alleen maar een 'wat als-scenario' waar we ons alvast boos over kunnen maken?
Netje schreef:Amorosa schreef:Wat is er mis met onze Hollandse aarde denk ik dan? Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat je als je in de schuldsanering zit, geen verzekering hebt, maar gedane zaken nemen geen keer!
Cremeren is goedkoper, of zou dat niet mogen vanwege het geloof?
Bedelen voor een begrafenis, sja.. ik ga niet doneren, zeker niet omdat 'wij' dan mogen betalen voor een ticket naar Turkije? Je woont hier toch?
Ik las ook iets over dat die vader wel in een nieuwe auto rijdt en als je in de schuldsanering zit, krijg je kwijtschelding en vergoedingen. Hoezo is er geen geld voor die verzekering? Dat hoeft niet zoveel te kosten.. maar wederom; gedane zaken nemen geen keer.
Als ik zo'n reactie lees, dan schaam ik me om Nederlandse te zijn. Wat een ongelofelijk grof en bot stukje.
Dan kijk ik naar je onderschrift en denk: dat hoop ik oprecht voor jou (~Doe wat je altijd doet en je krijgt wat je altijd kreeg~ ), dit dan in de context van je eigen berichtje hierboven....
Amorosa schreef:Netje schreef:
Als ik zo'n reactie lees, dan schaam ik me om Nederlandse te zijn. Wat een ongelofelijk grof en bot stukje.
Dan kijk ik naar je onderschrift en denk: dat hoop ik oprecht voor jou (~Doe wat je altijd doet en je krijgt wat je altijd kreeg~ ), dit dan in de context van je eigen berichtje hierboven....
Wat een onzin! Ik ben helemaal niet bot. Ik vraag mij alleen af, waarom dat dan naar Turkije moet? Mensen hebben het niet breed, heel mooi als ze gaan inzamelen. Maar wat is er dan mis met gewoon in Nederland? Dan heb je het bedrag eerder bij elkaar en kun je ook een waardig afscheid nemen. Ga jij doneren soms?
Wat is er bot aan het feit dat ik mij afvraag waarom er geen geld was/is voor een verzekering? Het is namelijk zo dat in de schuldsanering er betaald wordt voor sociale verzekeringen en ook begrafenisverzekeringen.
Dat van die nieuwe auto las ik op het AD, dat heb ik gelezen en weet ik niet zeker. Maar dat is speculeren, je kunt er nu niets meer aan doen! Die jongen is nu al verdronken, dat natuurlijk al erg genoeg is.
Vind je dan ook de reacties 'bedelen om geld vind ik belachelijk en verachtelijk' grof? Want ik vind mijzelf helemaal niet grof maar realistisch en ik ben kritisch!
Wat IK dan weer vreemd vind is dat mensen discussiëren over het feit dat de gemeente nu toch borden wil plaatsen met 'Verboden te zwemmen en Gevaarlijk zwemwater' en dat ze dat betutteling vinden en gooien ze het op eigen verantwoording.
Dat vind ik alleen maar goed, eigen verantwoording tuurlijk, maar een extra waarschuwing kan vast geen kwaad. Goed dat ze dat doen.
Rowdine schreef:Sok schreef:Is er uberhaupt wel sprake van dat de gemeente een vliegreis betaalt? Of is dit alleen maar een 'wat als-scenario' waar we ons alvast boos over kunnen maken?
Natuurlijk is daar geen sprake van. Aannames hier worden met de minuut frappanter.