Dode wolf gevonden in Nederland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Re: Dode wolf gevonden in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:41

unihorses: Daar zat ik ook wel al aan te denken, ik ken ook wat paardend ie gewoonweg niet op stal kunnen, wat het ook weer onveilig maakt.

Qua mensen en huisdieren zoals honden zou het wel kunnen gaan, maar voor vee zal het toch niet altijd mogelijk zijn..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:42

Kuggur schreef:
Duidelijk geen schapenhouders hier op bokt. Maar altijd vermakelijk de meningen van stedelingen te lezen.

Nou inderdaad,ik woon tegen de Veluwe aan,mooi jachtgebied voor de wolf maar wat een ellende gaat het geven.
De wolf hoort hier niet meer thuis,nederland is teveel gegroeid.
Nee ik juig het niet toe sterker nog ik houd mijn hart vast voor de schade die gaat komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:43

Wolven zullen mensen en kinderen echt geen kwaad doen. Wij zijn geen prooidieren, volgens mij zijn wij ook vet smerig maar oke :') wel denk ik dat mensen eigen rechter gaan spelen en weer de wolvenjacht zullen openen, en dan met name boeren die schapen houden en dergelijke. Ik vind dat zo vreselijk jammer...

In Amerika hadden we veel coyotes. Die namen wel eens een kat mee en met veulens moet je de eerste dag even opletten, maar verder niet veel problemen. Ja, geluidsoverlast :')

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:53

lifaya schreef:
wel denk ik dat mensen eigen rechter gaan spelen en weer de wolvenjacht zullen openen, en dan met name boeren die schapen houden en dergelijke. Ik vind dat zo vreselijk jammer...

Lijkt mij meer de taak van een jachtopziener. Alsof iedere boer een geweer heeft en wildwest gaat spelen, denk het niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:56

In londen worden zelfs babies gestolen door vossen.
Die zijn officieel ook niet agressief :=
Het is maar net wat een 'makkelijkere' prooi is.

Je veulens snachts buiten laten kun je dan ook wel vergeten, dat is zeker.

Hondsdolheid wordt dan ook zeker weer een probleem (een hondsdolle vos is al heel eng, laat staan een wolf).

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:58

Van mij mogen ze terugkomen, overbevolking van andere dieren, (ze zullen nou geen paarden eten maar als er een roedel is misschien wel een zwak veulen etc. ) wolven zijn schuwe dieren. Ze gaan echt niet je standaard huiskat najagen door t dorp hoor, maar zo nu en dan een schaapje plunderen zal vast geen probleem voor ze zijn..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:59

setteke schreef:
lifaya schreef:
wel denk ik dat mensen eigen rechter gaan spelen en weer de wolvenjacht zullen openen, en dan met name boeren die schapen houden en dergelijke. Ik vind dat zo vreselijk jammer...

Lijkt mij meer de taak van een jachtopziener. Alsof iedere boer een geweer heeft en wildwest gaat spelen, denk het niet.

Dat zal je vies tegenvallen, bijna elke boer heeft wel een geweer hangen, maar niet iedereen weet dat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:03

ja, dit is toch echt de europese wolf.... die overlast geeft
http://www.destentor.nl/2.2545/buitenla ... n-1.635266

een citaat je :
Een feit is dat wolven extreem schuw zijn en ons daarom mijden. Echter, wij mensen dringen massief door in de levensruimte van de wolven en beperken daardoor hun mogelijkheden om prooi te vangen.
Stel je eens voor dat er een wildvreemde plotseling met zijn hele familie in jouw huis komt en al je levensmiddelen pakt, wat zou jij dan doen? De tolerantie en het aanpassingsvermogen van de wolven is enorm groot. Het is juist ongelooflijk dat tot nu toe niet veel meer aanvallen op mensen plaats heeft gevonden.
De vraag rijst….. hoe veel kan een predator als de wolf hebben voordat hij zich gaat verdedigen ?

maar in ons huidige leven, is hier geen plek meer voor, de levensruimte wordt beperkt, en zal gewoon steeds kleiner worden...

Ook kunnen honden incidenten met wolven uitlokken. Kleine honden zijn voor wolven een prooi, grotere honden zijn voedingsconcurrenten. Bovendien zijn honden in veel landen een voorname voedselbron voor wolven. Bijvoorbeeld in Kroatië worden veel meer honden dan schapen gedood door wolven, maar ook in Rusland zorgen de wolven dat het aantal verwilderde honden verminderd.. David Mech vertelde dat in Minnesota de wolven die in de buurt van huizen honden aanvielen, zo intensief op hun prooi geconcentreerd waren dat ze hun angst voor de mensen (tijdelijk ?)verloren.
een ontspannen wandeling met je hond :7

bron: http://www.wolf-center.eu/nl/roodkapje/ ... of-fictie2
en ja, het is afgenomen, maar er zijn ook in Europa gevallen van anvallen .

en om ons vee te beschermen moet het vee op stal, wat gewoon soms niet mogelijk is, en inloop is veel fijner voor onze dieren
bron; http://www.wolveninnederland.nl/wolven/ ... ven-en-vee

nee, ik zie de wolf niet zitten, het is toch echt een opportunist, en zal het vee proberen te pakke :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:05

Vjestagirl schreef:
. Aan de andere kant denk ik dat in ons overbevolkte landje er weinig ruimte voor ze is. E.

Juist ja, die 17% van ons land dat bevolkt is :+

We zullen het nooit weten of wolven in NL kunnen overleven (zonder een extreme overlast te zijn) als ze er niet zijn. Dus ik ben niet voor- of tegen.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:06

Sizzle schreef:
In londen worden zelfs babies gestolen door vossen.
Die zijn officieel ook niet agressief :=
Het is maar net wat een 'makkelijkere' prooi is.

Je veulens snachts buiten laten kun je dan ook wel vergeten, dat is zeker.

Hondsdolheid wordt dan ook zeker weer een probleem (een hondsdolle vos is al heel eng, laat staan een wolf).

Hier ben ik dan ook bang voor. Dieren met hondsdolheid willen bijten, maakt niet uit wat, een klap op het hoofd zal de hoofdpijn die ze hebben dan wel verergeren enz e even tegenhouden, maar ze blijven doorgaan tot ze gebeten hebben of gestopt zijn..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:07

Ach, voorlopig is ie nog dood in iedergeval :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:14

Sizzle schreef:
Ach, voorlopig is ie nog dood in iedergeval :P

En dat zal hij ook wel blijven :D

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:32

AustriaTrick schreef:
setteke schreef:

Dat zal je vies tegenvallen, bijna elke boer heeft wel een geweer hangen, maar niet iedereen weet dat.

_O- die simpele luchtbuks?Kom op doe even normaal.
Ik ben zelf actief in de jacht en kan je garanderen dat de gemiddelde nederlandse boer niet eens weet hoe je een wapen laadt.
En zoveel boeren jagers zijn er ook niet meer,het is hier geen amerika :roll:

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:33

liesjecryos schreef:
AustriaTrick schreef:

Ik ben zelf actief in de jacht en kan je garanderen dat de gemiddelde nederlandse boer niet eens weet hoe je een wapen laadt.
En zoveel boeren jagers zijn er ook niet meer,het is hier geen amerika :roll:

gelukkig is mijn opa jager :D schiet ze wel af 8-) ow nee, dat mag niet -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:35

M'n vader is boer en ik ken er ook een berg hier in de buurt, en geen een heeft een geweer, behalve die 'toevallig' ook jagers zijn :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:42

Hmm, ik vind het niet zo'n goede ontwikkeling.
Als ze uit zichzelf hierheen komen, ok. Maar aanmoedigen zou ik zeker niet doen, liever ontmoedigen.
Denk aan de horror die de grote grazers in de oostvaardersplassen elke winter moeten doormaken maar dan met roofdieren die zich niet laten tegenhouden door hekken.
Als blijkt dat hier echt permanent roedels wolven gaan leven is het eerste wat ik doe een wapenvergunning halen.

En wbt; ik heb helemaal voor natuur in nl, maar het moet wel mogelijk zijn. Hekken weg, dieren zelf hun weg laten zoeken, geen natuurtje meer spelen met dieren binnen hekken en zich vervolgens niet willen bemoeien als het mis gaat.

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:44

Ik ben tegenstander, laat die roofdieren maar ver weg van ons. Je krijgt er alleen maar ongelukken van.
Maar ik hoor dat velen een andere mening hebben ...
Kan iemand voor mij even de voordelen op een rijtje zetten ??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:46

liesjecryos schreef:

Een goede luchtbuks houd een wolf ook wel tegen als de nood aan de man is.

Neon

Re: Dode wolf gevonden in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:50

Alweer een reden om geen wolven hier in Nederland te moeten willen :p alle mafkezen die dan spontaan een wapen in huis gaan halen onder het mom van zelfbescherming... ;)

Sorry ik dwaal af :p

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:52

Wat is er mis met een wapenvergunning hebben?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:56

In Amerika heeft zo ongeveer iedere hillybilly een vuurwapen... zaken als criminaliteit en dodelijke/ernstige ongelukjes komen daar toch wel regelmatig voor

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:59

Ik woon er vlakbij, maar luttelgeest ligt vlakbij het kuinre bos, in ieder geval de uiterdijkenweg( voor degene die dachten dat het geen geschikte plek was , dus wel "bosrijk" gebied ;-)). Zelf wandel ik vaak met de hond daar in het bos en als ik zou weten dat er daar wolven liepen dan liet ik het wel daar nog te komen. Ik denk niet dat Nederland de juiste omgeving is voor deze dieren. Te klein, niet echt grote natuurgebieden waar ze ongestoofd hun gang kunnen gaan in ieder geval.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 01:02

Neon schreef:
In Amerika heeft zo ongeveer iedere hillybilly een vuurwapen... zaken als criminaliteit en dodelijke/ernstige ongelukjes komen daar toch wel regelmatig voor

Maar daar mag dan ook iedereen een wapen hebben, dat is wel anders in NL.
Ik zou er een aanschaffen vanwege die wolven, niet omdat ik mijn medemens niet vertrouw ;)
Ik denk echt dat het niet goedkomt als hier roedels leven, kijk hoe het nu gaat in de oostvaardersplassen, moeten daar ook nog wolven bij komen. 8)7

(dan gaan al die natuurgebieden ook dicht trouwens, wandelen tussen de wolven lijkt me niet verstandig)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 01:04

Francii schreef:
Ik ben tegenstander, laat die roofdieren maar ver weg van ons. Je krijgt er alleen maar ongelukken van.
Maar ik hoor dat velen een andere mening hebben ...
Kan iemand voor mij even de voordelen op een rijtje zetten ??

Eindelijk fatsoenlijke natuurlijke selectie, minder overlast gevende wilde zwijnen(veluwe) , reeën en damherten (waterleiding duinen bv), balans in de populatie van OVP is ook niet slecht.

In 1 van de eerder gegeven links staat ook een filmpje over hoe en wat met wolven en vee in slovenië. Conclusie : 3000 schapenfokkers, 10 die schade door wolven claimen (overheid compenseert daar voor). Oorzaak? Slechte omheiningen en oplichting. Goede schrikdraadafrastering o.a. (bij die boeren die mee wilde werken) leverde al 100.000 euro op door minder dode schapen. Men is er ook tot de conclusie gekomen dat wolven pas achter vee aan gaan als de roedelstructuur kapot geschoten is, omdat voor het doden van wild beide alpha dieren moeten kunnen jagen. Nl hoe meer afschot, hoe groter de schade aan het vee.

In het verleden zijn veel roedels overgestapt op vee door gebrek aan wild nadat de adel die grotendeels had uitgeroeid met hun vele jachtpartijen.

Ja je moet als eigenaar zorgen voor een fatsoenlijke omheining en dus veilige leefomgeving voor je vee (en huisdieren), maar daar is geen wolf voor nodig, dat is nl een basisverantwoordelijkheid als eigenaar.
Neon schreef:
Canada heeft ook zat wapens, maar een andere cultuur en daar zit het hem in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 01:06

die moeten ze loslaten in de oostvaarders plassen :')