Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:01

Ik spreek de agenten niet goed, maar ik denk dat op een moment dat er een overval is de adrenaline giert en je erg nerveus en wat angstig bent. Als er in zo'n situatie een hond op je afrent die hapt kan ik wel begrijpen dat je sneller een zelf verdedigende houding aanneemt en schiet.
Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur, verre van.

Zeeuwsemeid

Re: Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:06

Geen idee wat die man gedaan heeft, maar ik heb er maar 1 mening over. Als je dan zo nodig op die hond moet schieten, schiet dan alsjeblieft in 1 keer raak i.p.v die hond zo te laten creperen. En nog toekijken ook hoe ie half weg rent en ligt te stuiptrekken op de weg :c

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:08

Feria schreef:
Ik spreek de agenten niet goed, maar ik denk dat op een moment dat er een overval is de adrenaline giert en je erg nerveus en wat angstig bent. Als er in zo'n situatie een hond op je afrent die hapt kan ik wel begrijpen dat je sneller een zelf verdedigende houding aanneemt en schiet.
Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur, verre van.

Ik neem toch aan dat die smerissen worden opgeleid om onder stress situatie te kunnen handelen. Deze hadden ze van mij meteen moeten ontslaan, en nu mogen ze hem van mij direct afschieten. Niet in 1 keer dood alsjeblieft, maar heel langzaam graag.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:13

Ik heb het filmpje gezien en ik moet zeggen... Heb er een héél dubbel gevoel bij.

Aan de ene kant heb ik haat aan die agent. Een hond neerschieten, wat denkt hij wel niet? En dan ook nog eens 4 schoten zonder een goede fatale bij te doen? Beestje ligt nog te creperen op de grond voordat ie dood gaat... Doe het dan goed.

Aan de andere kant vind ik het ook wel heel stom van die man dat die daar gaat staan filmen met zijn hond... Hij word opgepakt, hond rent erop af, het is een Rottweiler, natuurlijk zien agenten dat als een bedreiging, weet jij veel...

Arm dier :(:) Jammer dat die weer de dupe word van menselijke fouten.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:14

Talsha schreef:
Deze hond beet niet mensen, deze hond hapte alleen. Dat is een HEEL groot verschil! Had deze hond willen bijten, had hij daar meer dan genoeg mogelijkheden voor gehad.

Alsof die agent dat kan ruiken 8)7
Niet dat ik de keuze goed praat, maar wij kunnen hier eigenlijk niet over oordelen omdat we niet eens goed weten waarom die man op werd gepakt.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:17

Liekess schreef:
Talsha schreef:
Deze hond beet niet mensen, deze hond hapte alleen. Dat is een HEEL groot verschil! Had deze hond willen bijten, had hij daar meer dan genoeg mogelijkheden voor gehad.

Niet dat ik de keuze goed praat, maar wij kunnen hier eigenlijk niet over oordelen omdat we niet eens goed weten waarom die man op werd gepakt.

Dus omdat wij niet weten waarom die man opgepakt wordt, kunnen wij er niet over oordelen waarom die agent op die hond schiet? Kom op zeg, iedereen kan zien wat er gebeurd vanaf het moment dat die hond de auto uitspringt. Omdat de eigenaar eventueel een eikel is mogen die smerissen ervan uit gaan dat zijn hond agressief is?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:18

Hmm nu ik dat filmpje zie van hoe die man uitlegt hoe het is gebeurd...
Het eerste schot is te begrijpen van de agent, maar die andere 3? :n

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:25

Teelee schreef:
Liekess schreef:

Dus omdat wij niet weten waarom die man opgepakt wordt, kunnen wij er niet over oordelen waarom die agent op die hond schiet? Kom op zeg, iedereen kan zien wat er gebeurd vanaf het moment dat die hond de auto uitspringt. Omdat de eigenaar eventueel een eikel is mogen die smerissen ervan uit gaan dat zijn hond agressief is?

Daarmee doelde ik op het commentaar over dat de man zomaar opgepakt werd, sorry staat er niet duidelijk.
Dat 'ie gelijk zijn wapen trekt vind ik ook een heftige actie. Hij had bijvoorbeeld ook zijn gummystick op pepperspray kunnen pakken. Ook niet diervriendelijk maar zo eindig je in ieder geval niet direct het leven van die hond.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:28

Liekess schreef:
Teelee schreef:

Daarmee doelde ik op het commentaar over dat de man zomaar opgepakt werd, sorry staat er niet duidelijk.
Dat 'ie gelijk zijn wapen trekt vind ik ook een heftige actie. Hij had bijvoorbeeld ook zijn gummystick op pepperspray kunnen pakken. Ook niet diervriendelijk maar zo eindig je in ieder geval niet direct het leven van die hond.

Ga jij dan maar eens tegenover een mogelijk agressieve hond staan, en probeer pepperspray te spuiten :Y) Ik durf te wedden dat wanneer de hond écht agressief is dat hij al in je arm hangt voordat je je spuitbus hebt gericht. Daarbij, moet je met pepperspray en de stick toch dichtbij komen...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:36

Heb er maar een woord voor: schokkend. Arm dier.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:37

Inderdaad, een mogelijk agressieve hond ja. Het zijn allemaal watjes die smerissen. Ze staan er met zijn 3en, die hond verscheurd echt niet in een paar seconden een agent hoor. De andere 2 hadden op dat moment ook prima de mogelijkheid gehad om te schieten indien nodig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:39

|( |( wat een afschuwelijk filmpje,zag maar een klein stukje ,per ongeluk omdat mijn vriend het filmpje aan had staan...

echt ik geloof dat ik helemaal gek zou worden als 1 van mijn honden zo om het leven zou komen...

getver ,ben er gewoon naar van...

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:42

@ Marjoow

Zo snel als je je wapen kan trekken kan je ook je pepperspray hebben.. En daarbij zag hij de hond al aankomen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:46

sommige reacties gaan ook ver!
om die agent maar af te gaan schieten... hij doet zijn werk. ik praat het verder niet goed ik was er niet bij, maar om nou die agent te gaan doodschieten lost ook niks op.. en de rest van je leven is dan verpest... en die van de nabestaanden van de agent . (en je eigen familie kan na de gevangenis op visite bij papa ect.

edit ik heb de film nog gezien voor die verwijderd werd.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-07-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:48

Gelukkig mag je je mening uiten. En ik zou het met liefde doen als het mijn hond was geweest ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:48

Het is toch zó makkelijk om zo te concluderen vanaf de zijlijn... Feit is gewoon dat die hond op de agent afsprong. Dát is toch behoorlijk bedreigend dus de reactie van de agent is volkomen te begrijpen!

De 3 volgende schoten vind ik zelf ook overbodig en idioot, die waren echt niet nodig. Het eerste schot? Ja als ik het filmpje zo zie vind ik dat die rechtvaardig is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:49

Teelee schreef:
Gelukkig mag je je mening uiten. En ik zou het met liefde doen als het mijn hond was geweest ;)

een klap uitdelen ofzo.. kan ik nog begrijpen als je daar staat op dat moment,dan handel je uit emotie zonder er bij na te denken in een handeling.. anders begrijp ik het niet.

edit (ik reageer op reacties van mensen in dit topic over agent doodschieten) zie 2 reacties boven deze van mij
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-07-13 21:53, in het totaal 4 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:49

Christiene schreef:
een klap uitdelen ofzo.. kan ik nog begrijpen als je daar staat op dat moment, anders niet.

Een klap uitdelen. Juist ja. Dan heb je sws een gebitsafdruk in je lijf staan...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:50

Marjoow schreef:
Christiene schreef:
een klap uitdelen ofzo.. kan ik nog begrijpen als je daar staat op dat moment, anders niet.

Een klap uitdelen. Juist ja. Dan heb je sws een gebitsafdruk in je lijf staan...

ik doel op de reacties van mensen die die agent willen doodschieten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:51

Christiene schreef:
Marjoow schreef:

ik doel op de reacties van mensen die die agent willen doodschieten.

Oh, sorry dan heb ik niks gezegd :Y)

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:53

Marjoow schreef:
Het is toch zó makkelijk om zo te concluderen vanaf de zijlijn... Feit is gewoon dat die hond op de agent afsprong. Dát is toch behoorlijk bedreigend dus de reactie van de agent is volkomen te begrijpen!

De 3 volgende schoten vind ik zelf ook overbodig en idioot, die waren echt niet nodig. Het eerste schot? Ja als ik het filmpje zo zie vind ik dat die rechtvaardig is.

Doe jij nu niet precies hetzelfde?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:54

Pff die laatste momenten zorgen ervoor dat de tranen over mn wangen lopen en mn nekharen overeind staan.. Tegen de politie ? Nee tegen die vent die zich eigenaar van een hond durft te noemen. De manier waarop hij alles staat te filmen en heen en weer loopt te drentelen met de hond aan de lijn is imo al een dominante aanwezigheid. Hij weet donders goed dat het niet op prijs wordt gesteld aangezien hij na opmerkingen en komst van de agent de hond ineens wel in de auto zet. Zoals je kunt zien als je het filmpje eerlijk bekijkt, is dat de agenten de hond eerst proberen te pakken en hem rustig proberen te houden, op het moment dat hij op de agent afspringt met zn bek open schiet de agent. Dat diegene niet met 1 schot de hond dodelijk heeft kunnen raken is ook niet heel raar als je ziet in welke houding de agent moet schieten. hij valt half achteruit en moet dan op een "doel" dat vooruit spring schieten. Nu weten de meeste bokkers gelukkig niet wat erbij komt kijken om een perfect schot uit te voeren, en kan je zeggen dat dat niet makkelijk is. Het is Amerika en geen Nederland, honden worden daar om het minste en geringste los gelaten op oa agenten. Dat zij voor deze keuze uiteindelijk kiezen is dan niet heel raar, zeker niet omdat het een grote hond is. Ja de laatste momenten op film zijn super zielig (hoe het daarna is "afgehandeld" zien we niet). Maar de grootste lozer in dit hele verhaal is de "eigenaar".

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:58

Liekess schreef:
Marjoow schreef:

Doe jij nu niet precies hetzelfde?

Ja, ik oordeel ook vanaf de zijlijn, maar ik geloof toch dat ik mijn mening meer focus op het filmpje en op wat er gebeurd, in plaats van rond te roepen dat de agent zo fout was en blah blah blah.

_Mondy_ schreef:
Pff die laatste momenten zorgen ervoor dat de tranen over mn wangen lopen en mn nekharen overeind staan.. Tegen de politie ? Nee tegen die vent die zich eigenaar van een hond durft te noemen. De manier waarop hij alles staat te filmen en heen en weer loopt te drentelen met de hond aan de lijn is imo al een dominante aanwezigheid. Hij weet donders goed dat het niet op prijs wordt gesteld aangezien hij na opmerkingen en komst van de agent de hond ineens wel in de auto zet. Zoals je kunt zien als je het filmpje eerlijk bekijkt, is dat de agenten de hond eerst proberen te pakken en hem rustig proberen te houden, op het moment dat hij op de agent afspringt met zn bek open schiet de agent. Dat diegene niet met 1 schot de hond dodelijk heeft kunnen raken is ook niet heel raar als je ziet in welke houding de agent moet schieten. hij valt half achteruit en moet dan op een "doel" dat vooruit spring schieten. Nu weten de meeste bokkers gelukkig niet wat erbij komt kijken om een perfect schot uit te voeren, en kan je zeggen dat dat niet makkelijk is. Het is Amerika en geen Nederland, honden worden daar om het minste en geringste los gelaten op oa agenten. Dat zij voor deze keuze uiteindelijk kiezen is dan niet heel raar, zeker niet omdat het een grote hond is. Ja de laatste momenten op film zijn super zielig (hoe het daarna is "afgehandeld" zien we niet). Maar de grootste lozer in dit hele verhaal is de "eigenaar".

Helemaal mee eens! Al vind ik nog steeds de laatste 3 schoten niet nodig... De dreiging was immers al weggenomen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:06

Christiene schreef:
Teelee schreef:

een klap uitdelen ofzo.. kan ik nog begrijpen als je daar staat op dat moment,dan handel je uit emotie zonder er bij na te denken in een handeling.. anders begrijp ik het niet.

edit (ik reageer op reacties van mensen in dit topic over agent doodschieten) zie 2 reacties boven deze van mij

Die reactie heb ik ook gegeven hoor ;) Daarbij blijf ik erbij dat ik het met liefde zou doen. Hoe een ander er over denkt moeten ze helemaal zelf weten, maar ik denk er op mijn manier over

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:07

Of drie schoten nodig waren of niet zullen wij vanachter onze computer niet kunnen zeggen. Simpel gezegd "liep"de hond nog na 3 schoten en waren er ,even heel hard gezegd" te weinig schoten gevuurd. Zodra de hond wegrolde stopte de agent ook, dat dat niet op de seconde gaat is helaas niet te voorkomen.

Heb trouwens getemt mbt de opmerkingen over een agent doodschieten. Dit zijn geen dingen om zomaar te roepen.