Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Feria schreef:Ik spreek de agenten niet goed, maar ik denk dat op een moment dat er een overval is de adrenaline giert en je erg nerveus en wat angstig bent. Als er in zo'n situatie een hond op je afrent die hapt kan ik wel begrijpen dat je sneller een zelf verdedigende houding aanneemt en schiet.
Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur, verre van.
Talsha schreef:Deze hond beet niet mensen, deze hond hapte alleen. Dat is een HEEL groot verschil! Had deze hond willen bijten, had hij daar meer dan genoeg mogelijkheden voor gehad.
Liekess schreef:Talsha schreef:Deze hond beet niet mensen, deze hond hapte alleen. Dat is een HEEL groot verschil! Had deze hond willen bijten, had hij daar meer dan genoeg mogelijkheden voor gehad.
Alsof die agent dat kan ruiken![]()
Niet dat ik de keuze goed praat, maar wij kunnen hier eigenlijk niet over oordelen omdat we niet eens goed weten waarom die man op werd gepakt.
Teelee schreef:Liekess schreef:Alsof die agent dat kan ruiken![]()
Niet dat ik de keuze goed praat, maar wij kunnen hier eigenlijk niet over oordelen omdat we niet eens goed weten waarom die man op werd gepakt.
Dus omdat wij niet weten waarom die man opgepakt wordt, kunnen wij er niet over oordelen waarom die agent op die hond schiet? Kom op zeg, iedereen kan zien wat er gebeurd vanaf het moment dat die hond de auto uitspringt. Omdat de eigenaar eventueel een eikel is mogen die smerissen ervan uit gaan dat zijn hond agressief is?
Liekess schreef:Teelee schreef:
Dus omdat wij niet weten waarom die man opgepakt wordt, kunnen wij er niet over oordelen waarom die agent op die hond schiet? Kom op zeg, iedereen kan zien wat er gebeurd vanaf het moment dat die hond de auto uitspringt. Omdat de eigenaar eventueel een eikel is mogen die smerissen ervan uit gaan dat zijn hond agressief is?
Daarmee doelde ik op het commentaar over dat de man zomaar opgepakt werd, sorry staat er niet duidelijk.
Dat 'ie gelijk zijn wapen trekt vind ik ook een heftige actie. Hij had bijvoorbeeld ook zijn gummystick op pepperspray kunnen pakken. Ook niet diervriendelijk maar zo eindig je in ieder geval niet direct het leven van die hond.
Teelee schreef:Gelukkig mag je je mening uiten. En ik zou het met liefde doen als het mijn hond was geweest
Marjoow schreef:Het is toch zó makkelijk om zo te concluderen vanaf de zijlijn... Feit is gewoon dat die hond op de agent afsprong. Dát is toch behoorlijk bedreigend dus de reactie van de agent is volkomen te begrijpen!
De 3 volgende schoten vind ik zelf ook overbodig en idioot, die waren echt niet nodig. Het eerste schot? Ja als ik het filmpje zo zie vind ik dat die rechtvaardig is.
Liekess schreef:Marjoow schreef:Het is toch zó makkelijk om zo te concluderen vanaf de zijlijn... Feit is gewoon dat die hond op de agent afsprong. Dát is toch behoorlijk bedreigend dus de reactie van de agent is volkomen te begrijpen!
De 3 volgende schoten vind ik zelf ook overbodig en idioot, die waren echt niet nodig. Het eerste schot? Ja als ik het filmpje zo zie vind ik dat die rechtvaardig is.
Doe jij nu niet precies hetzelfde?
_Mondy_ schreef:Pff die laatste momenten zorgen ervoor dat de tranen over mn wangen lopen en mn nekharen overeind staan.. Tegen de politie ? Nee tegen die vent die zich eigenaar van een hond durft te noemen. De manier waarop hij alles staat te filmen en heen en weer loopt te drentelen met de hond aan de lijn is imo al een dominante aanwezigheid. Hij weet donders goed dat het niet op prijs wordt gesteld aangezien hij na opmerkingen en komst van de agent de hond ineens wel in de auto zet. Zoals je kunt zien als je het filmpje eerlijk bekijkt, is dat de agenten de hond eerst proberen te pakken en hem rustig proberen te houden, op het moment dat hij op de agent afspringt met zn bek open schiet de agent. Dat diegene niet met 1 schot de hond dodelijk heeft kunnen raken is ook niet heel raar als je ziet in welke houding de agent moet schieten. hij valt half achteruit en moet dan op een "doel" dat vooruit spring schieten. Nu weten de meeste bokkers gelukkig niet wat erbij komt kijken om een perfect schot uit te voeren, en kan je zeggen dat dat niet makkelijk is. Het is Amerika en geen Nederland, honden worden daar om het minste en geringste los gelaten op oa agenten. Dat zij voor deze keuze uiteindelijk kiezen is dan niet heel raar, zeker niet omdat het een grote hond is. Ja de laatste momenten op film zijn super zielig (hoe het daarna is "afgehandeld" zien we niet). Maar de grootste lozer in dit hele verhaal is de "eigenaar".
Christiene schreef:Teelee schreef:Gelukkig mag je je mening uiten. En ik zou het met liefde doen als het mijn hond was geweest
een klap uitdelen ofzo.. kan ik nog begrijpen als je daar staat op dat moment,dan handel je uit emotie zonder er bij na te denken in een handeling.. anders begrijp ik het niet.
edit (ik reageer op reacties van mensen in dit topic over agent doodschieten) zie 2 reacties boven deze van mij