Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:40

Sprintje schreef:
LadyMadonna schreef:
Sprintje: moet je deze eigen keuzes ook respecteren als je daarmee anderen in gevaar brengt?

Ja ook dan moet je deze respecteren! Je kan een ander niet jouw wil opleggen, je kan het leven om je heen niet inrichten zoals jij dat wilt. Waar leg je de grens als je dit soort persoonlijke overtuigingen niet meer toestaat?

Even puur voor de discussie: als ik ervoor kies om 120 in de bebouwde kom te rijden, is dat ook mijn keuze. Echter wel 1 die anderen in gevaar brengt.
Als ik hiv positief ben en ervoor kies om met Jan en alleman onbeschermde sex te hebben, is dat mijn keuze, maar ik breng er wel anderen mee in gevaar...

Respecteren?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:40

Margreet schreef:
Anoeska27 schreef:
Ja, wat ik weet van de registratie van bijwerkingen is dat die alleen mogen worden doorgegeven door (kinder)artsen of CB artsen. IIG was het een jaar geleden nog zo dat je zelf als ouder geen bijwerkingen mag doorgeven, ook alternatieve geneeskundigen mogen dat niet.

Mis. kijk eens: http://www.lareb.nl

Citaat:
U kunt als zorgverlener en als patiënt zelf uw bijwerking melden. Daarmee draagt u bij aan de veiligheid van geneesmiddelen en vaccins. Ouders van kinderen die gevaccineerd worden in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma kunnen ook direct een bijwerking van een vaccin melden.

Dat is onlangs veranderd heb ik net per PB doorgekregen. Maar een jaar geleden mocht dat dus nog niet. Ik zal even informeren of ze mijn melding alsnog in behandeling hebben genomen of dat ik die nog een keer moet doen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:40

Tja wel of geen autisme van inenten. Ik heb 4 kinderen de eerste 2 zijn klakkeloos ge-ent volgens schema. De laatste 2 heb ik een eigen schema (vooral veel later enten dan MOET) Laat nou net de eerste 2 in het eerste jaar veel ziek geweest zijn en beide een vorm van autisme hebben. En de 2 die eigen schema hebben gevolgd tot nu toe nog blaken van gezondheid en geen enkele aanwijzing tot autisme!!

de oudste zijn bijna 10 en 7 en de jongste zijn beide 5

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:41

Het is iets waar ik mij keer op keer weer over verbaas.

God heeft ons toch gemaakt???

HIJ heeft alle levende wezens gemaakt en hun het bijpassende intelligentie.

Hij heeft ervoor gezorgd dat wij mensen een dusdanig intelligentie hebben dat wij in staat zijn om dingen te maken, vaccins te bedenken, ziektes kunnen tegen gaan en kunnen genezen!!

Dan moet wij God toch op onze blote knietjes bedanken voor het feit dat hij dit even voor ons geregeld heeft?? En er dankbaar gebruik van maken??

Slaan de door onze gemaakte medicijnen en behandelingen niet aan, pas DAN kan je zeggen: het is God zijn wil.

Maar goed, ik geloof niet in God. Kan mij toch niet voorstellen dat iemand een wereld als de onze heeft gemaakt en toe kijkt hoe wij alles de vernieling in helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:42

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:43

wendyenbram schreef:
Tja wel of geen autisme van inenten. Ik heb 4 kinderen de eerste 2 zijn klakkeloos ge-ent volgens schema. De laatste 2 heb ik een eigen schema (vooral veel later enten dan MOET) Laat nou net de eerste 2 in het eerste jaar veel ziek geweest zijn en beide een vorm van autisme hebben. En de 2 die eigen schema hebben gevolgd tot nu toe nog blaken van gezondheid en geen enkele aanwijzing tot autisme!!

Ik denk dat je de Lancet moet schrijven, want op basis van jouw onderzoek moeten ze het wel fout hebben. Dit kan geen toeval zijn 8)7

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:44

Overigens, de bof component van BMR is uitsluitend toegevoegd aan het BMR vaccin om ECONOMISCHE redenen: als kinderen niet ziek worden kunnen ouders blijven werken. (bron WHO)

Daarom wil men wellicht de waterpokken nu ook toevoegen aan het Rijksvaccinatieprogramma.

Het RIVM en haar pharmaceutische partners hebben niet alleen de gezondheid van de bevolking als agendapunt, zeg maar.

Van een vaccin an sich wordt men ook niet "ziek". Dat is juist een ziekteverwekker die je beschermt. Maar wat de hulpstoffen (dragers, conserveringsmiddelen, etc) in vaccins precies doen en voor risico met zich meebrengen, daar is onvoldoende onderzoek naar gedaan. Daarbij komt dat de cocktail van ziekteverwekkers die je in een kindje met een nog onvoldoende ontwikkelde weerstand inspuit zeer onnatuurlijk is.

Maar dat terzijde.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:44

Doe niet zo neerbuigend tegen mij anoeska, Ik zeg nergens dat IK gelijk heb. ik geef alleen MIJN ervaring met wel of niet enten. Dus dat domme smily mag je wel weg laten hoor! bah wat een vervelende mentaliteit is er toch op BOKT de laatste tijd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:45

Kan even geen kaartje van nu vinden, maar wel een kaartje van 1999-2000, en daar concentreert het zich toch echt rondom de biblebelt hoor... (Waar ik zelf trouwens ook woon ;) )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:45

Jans schreef:
Autisme kan niet veroorzaakt worden door injecties.

Autisme is een aangeboren stoornis in de hersenen. Alles wat mensen met autisme zien, horen, ruiken etc. wordt op een andere manier verwerkt. En dat brengt een andere mix van sterke en zwakke kanten met zich mee.

http://www.autisme.nl/autisme-informatie/wat-is-autisme-(spectrum-stoornis).aspx

Het is echter al wel bewezen dat het vaccineren van kinderen laterale aandoeningen aan de oppervlakte kunnen brengen. Zoals bijvoorbeeld epilepsie. En diverse andere hersenaandoeningen/stoornissen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:47

wendyenbram schreef:
Doe niet zo neerbuigend tegen mij anoeska, Ik zeg nergens dat IK gelijk heb. ik geef alleen MIJN ervaring met wel of niet enten. Dus dat domme smily mag je wel weg laten hoor! bah wat een vervelende mentaliteit is er toch op BOKT de laatste tijd.

Ik doe niet neerbuigend. Maar wat wil je nou zeggen met je verhaal. Iedereen heeft verhalen over opa's die 100 worden, terwijl ze een pakje sigaren op een dag roken. Maar dat is toch geen bewijs van het een of het ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:47

Chubby schreef:
Van een vaccin an sich wordt men ook niet "ziek". Dat is juist een ziekteverwekker die je beschermt. Maar wat de hulpstoffen (dragers, conserveringsmiddelen, etc) in vaccins precies doen en voor risico met zich meebrengen, daar is onvoldoende onderzoek naar gedaan. Daarbij komt dat de cocktail van ziekteverwekkers die je in een kindje met een nog onvoldoende ontwikkelde weerstand inspuit zeer onnatuurlijk is.

Er wordt natuurlijk niet voor niets aangegeven dat je goed op je kindje moet letten bij een vaccinatie, als je het op het moment qua gezondheid / weerstand niet vertrouwd dan kan je alsnog later laten enten. Het vaccinatieprogramma is geen plicht, ik probeer het zelf als een richtlijn te zien.

Neemt niet weg dat ik mijn toekomstige kinderen allemaal ga laten inenten. Ik ben zelf ook ingeent en ik ben er niet slechter van geworden. Mijn vent is als baby heel erg ziek geweest, die ziet het belang van inenten ook in. Zonder die prikken had hij het vermoedelijk ook niet overleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:48

Chubby schreef:
[***] schreef:
Autisme kan niet veroorzaakt worden door injecties.

Autisme is een aangeboren stoornis in de hersenen. Alles wat mensen met autisme zien, horen, ruiken etc. wordt op een andere manier verwerkt. En dat brengt een andere mix van sterke en zwakke kanten met zich mee.

http://www.autisme.nl/autisme-informatie/wat-is-autisme-(spectrum-stoornis).aspx

Het is echter al wel bewezen dat het vaccineren van kinderen laterale aandoeningen aan de oppervlakte kunnen brengen. Zoals bijvoorbeeld epilepsie. En diverse andere hersenaandoeningen/stoornissen.

Heb jij daar een bron voor? Want alle wetenschappelijke bronnen die ik vind spreken over autistische stoornissen als erfelijk. Epileptie is natuurlijk niet te vergelijken met een "gendefect" wat autisme veroorzaakt.

Anoniem

Margreet schreef:
Vraag me af of deze "fanatiekelingen" wel een ziektekostenverzekering hebben, of dat dat ook door de gemeente wordt gedragen.

Dacht dat ziektekostenverzekering verplicht is!
Want daar zijn die premie's ook op gericht, want kan mij goed voorstellen dat gezond persoon vele malen goedkoper uit is om uit eigen zak te betalen. Zeker met toenemende vergrijzing.

En staat niet in de bijbel: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken?
Is dat niet percies wat men dan doet doordat ze hun kinderen niet laten inenten?

veerledec

Laatst bijgewerkt door veerledec op 01-07-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Uitbraak mazelen door niet inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:49

Joh ik woon gewoon vlakbij de grote rode stippen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:50

spicegirl schreef:
ik vind dat die mensen dan zelf mogen opdraaien voor de medische kosten, mocht hun kind/familielid in het zkh komen te liggen. ze nemen willens en wetens het risico, vertrouwen op God, en de rest van nederland mag voor de kosten te betalen.

Dat doen ze ook hoor, de meeste ger gemmers zijn namelijk niet verzekerd :)

En wel of niet enten heeft tegenwoordig weinig te maken met wel of niet geloven. De meesten geloven namelijk niet dat God bepaald of je ziek wordt of niet, of dat het een straf van God is, maar het staat enorm tegen om iets te behandelen wat er nog niet is. Net zoals verzekeren: je indekken tegen iets wat er nog niet is. Dat is het probleem.

En eerlijk is eerlijk; wel of niet vaccineren is gewoon goed het overwegen waard. Het is geen lief goedje, er zitten grote risico's aan. Meer dan aan eens in de zoveel tijd een uitbraak mazelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:50

Joram schreef:
Margreet schreef:
Vraag me af of deze "fanatiekelingen" wel een ziektekostenverzekering hebben, of dat dat ook door de gemeente wordt gedragen.

Want daar zijn die premie's ook op gericht, want kan mij goed voorstellen dat gezond persoon vele malen goedkoper uit is om uit eigen zak te betalen. Zeker met toenemende vergrijzing.

Is dat niet percies wat men dan doet doordat ze hun kinderen niet laten inenten?

Nee ziektekostenverzekering is niet verplicht; volgens mij is alleen een WA verzekering verplicht bij het bezit van een auto. Anders volgens mij die zelfs niet.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:51

Als god niet had gewild dat er entingen uit gevonden werden dan had hij het wel voorkomen zeg ik dan. Want als er al een god is en dit allemaal niet had gewild had hij in welke vorm dan ook wel terug gekomen om het op te lossen want een god is toch nooit dood?

En als verhalen verteld worden van mond tot mond en geschreven wordt in 100 voud is het verhaal 1000x anders na 5x opnieuw doen;)

Dat iemand gelooft neem ik ze niet kwalijk als zij er een hou vast aan hebben moeten ze dat zeker doen. Maar kinderen hebben geen keuze en moeten er in mee? Mogen die hun mening ook uiten hoe jong ook? En dring het niet op aan iedereen die het niet wil horen en weten. Ieder zijn leven. Maar triest vind ik dat kinderen er de duppen van zijn omdat ouders het niet willen.

Ik ben katholiek opgevoed en weet wat het inhoud maar door alle tegenstijdigheid die men mij niet uitgelegd krijgt geloof ik niet:) En doe er niets meer mee. Stelde moeilijke vragen waar ze de moet opgaven dat kan toch ook niet als je gelooft. En dat is met elk geloof.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:52

Joram schreef:
Margreet schreef:

mag je op morele bezwaren ook niet afsluiten ;)

en dat laatste... het is maar hoe je het bekijkt. Je kind inspuiten met een goedje wat zeker niet goed voor je is en óók risico's meebrengt, en dat terwijl er nog niet eens wat aan de hand is met je kind. Tegen een kind behandelen wat ziek is heeft niemand is, maar wel als het kind nog niet ziek is.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:52

Anoeska schreef:
wendyenbram schreef:

Ik doe niet neerbuigend. Maar wat wil je nou zeggen met je verhaal. Iedereen heeft verhalen over opa's die 100 worden, terwijl ze een pakje sigaren op een dag roken. Maar dat is toch geen bewijs van het een of het ander?

Tja ik denk dat je niet hard kan roepen dat autisme er NIETS mee te maken heeft. Ook al denkt men het bewezen te hebben. Dat is mijn mening en dan heb ik dit in mijn gezin op deze manier meegemaakt. dat is dat iets wat mijn mening staaft. Misschien wanneer het meer onderzocht is, geloof ik ook dat het er niks mee te maken heeft, Maar nu nog niet.
Wanneer jij dan gelijk zo dom reageert met een "dom" smiley tja dan vind ik dat neerbuigend

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:54

LadyMadonna schreef:
Even puur voor de discussie: als ik ervoor kies om 120 in de bebouwde kom te rijden, is dat ook mijn keuze. Echter wel 1 die anderen in gevaar brengt.
Als ik hiv positief ben en ervoor kies om met Jan en alleman onbeschermde sex te hebben, is dat mijn keuze, maar ik breng er wel anderen mee in gevaar...

Respecteren?

Wellicht moet je inderdaad een verschil maken tussen direct en indirect gevaar.
het niet enten van je kind brengt anderen niet direct in gevaar. Alleen in het geval van een mogelijke besmetting is er een kans dat dit kind anderen aansteekt die wel een enting hebben gekregen.

De voorbeelden die jij geeft geven in mijn ogen meer direct gevaar aan. Vergelijkbaar met: je weet dat je kind de mazelen heeft, en toch stuur je hem/haar naar school.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:54

wendyenbram schreef:

En toch is dat toeval. Autisme is erfelijk en daarna zijn het de omstandigheden in de baarmoeder die er voor zorgen of jouw kindje wel of niet autisme krijgt.
Er is geen enkele aanwijzing dat het komt door enten.

Ja, ik vindt het dus echt vreselijk dat er nu 5 kinderen in het ziekenhuis liggen die daar niet hadden hoeven liggen.

En ze kunnen restverschijnselen overhouden he...ben je mooi klaar mee. Omdat je pa en ma dachten dat het niet mocht.
Op de radio was er vandaag een predikant die melde al dat het werkelijk nergens in de Bijbel staat dat het niet mag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:55

Je kunt er ook inderdaad voor kiezen om je vaccins op andere wijze te geven dan het Rijksvaccinatieprogramma adviseert. Je kunt de vaccins niet in cocktail geven en uitgesteld.

Persoonlijk neig ik ernaar het BMR vaccin pas tegen de puberteit te geven en inderdaad te 'hopen' dat mijn kind Bof, Mazelen en Rode hond mag doormaken om op die manier 100% immuun te zijn. Krijgt hij/zij de ziekte niet voor de puberteit, dan alsnog enten om complicaties als onvruchtbaarheid op latere leeftijd te voorkomen.

Maar goed. Bewust anders of niet vaccineren is in wezen wel iets anders dan vaccins weigeren vanwege geloofsovertuiging. Mij lijkt dat laatste echt vele malen moeilijker, om die verantwoordelijkheid 'af te schuiven' op iets (voor mij) ongrijpbaars als God's wil. Ik vaccineer liever niet uit overtuiging dat dat beter is voor mijn kinderen en hoef dan ook niet in angst erover te zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:59

Ik vind dat er toch best een beetje overdreven gereageerd wordt, want 3 doden is nou niet echt veel, toch? Zoek eens op hoeveel mensen er jaarlijks sterven aan de griep, verkeersongevallen of wat dan ook. Zelf heb ik echt níets met welk geloof dan ook, maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik de "streng gelovigen" met dergelijke standpunten toch gelijk moet geven. Ziektes zijn er niet voor niets, een mens moet ooit dood. Zo simpel is het.

Daarnaast vind ik al die vaccins gewoon véel te veel geld kosten in verhouding tot wat ze voorkomen, dan kun je van die paar mensen beter de ziektekosten betalen hoor :')