Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:27

Dat jij niets te verbergen hebt is helemaal geen goede reden om er dan maar voor te zijn. Het is wel jouw privacy die ze afgepakt hebben, zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven! Nu lijkt het niet zo erg, maar het gaat erom dat ze steeds verder zullen gaan.

Als de Amerikaanse regering jou elke nacht in je slaap compleet zouden uitkleden en dingen met je uit zouden vreten, zou je dan nog zeggen dat je niets te verbergen hebt? Immers, je hebt geen drugs in je hol gestopt en iedereen weet hoe een vrouwelijk geslachtsdeel eruit ziet? Ik trek het even in het absurde om duidelijk te maken wát er nou eigenlijk gaande is. Het is veel erger dan jullie denken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:58

Dit hierboven slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet hetzelfde als wat er met snowden gebeurd.
Dus klokkenluiders moeten maar gewoon kunnen ? Want he, als hij dit mag vertellen mag een andere klokkenluider ook vertellen waar alle beschermde getuigen van moordzaken nu zitten. Oh en hoe en wat met geheime missies van elite teams, daar mogen dan ook de namen ed van vrijkomen want tja geen geheimen toch... Dat hun levens op het spel staan doet er niet toe. Men mag nu eenmaal roepen wat men wil. FOUT.

Er gebeurd zoveel meer dan jij en ik weten mbt de politiek, geld, oorlog enz. Alles zo op tafel gooien gaat ons daar echt niet mee helpen. Ook nederland heeft zo zijn geheimen, maar omdat het nu Amerika is staat iedereen ineens op zn achterste poten. Er zijn meer grote landen die vanalles op hun kerfstok hebben, neem rusland china enz Maar daar hoor je niemand over ;)

Ze mogen van mij gerust elk stukje tekst lezen en elk gesprek afluisteren, ze doen hun best maar. Denk je dat ze wat met de info over je kleur string, overspelende echtgenoot of mooie tekening van je kleinkind doen ? Nee daar hebben ze niks aan. Maar als er mensen zijn die een overval bespreken, terrorisme willen gaan uitvoeren en andere ongein van plan zijn dan heb ik graag dat ze die pakken voordat er iets gebeurd. Zodat er geen tweede Breivik of WTC meer komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:04

Jullie maken er een eigen fantasie verhaal van de VS is toch echter bezig met mensen van het criminele circuit of anders de familieleden ervan. Zo nu en dan nemen ze steekproeven maar ze gaan echt niet pietje zijn hele leven volgen.

verder ja het mag want mijn informatie is niet in belang van mensen welzijn dus komt niet op straat te liggen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:06

Denk jij nou echt dat ze daar niets mee doen? Ik las gisteren een prachtig stuk over een winkelketen die eerder wist dan de klant zelf dat ze zwanger was. Alleen maar door te analyseren naar welke producten ze keek.

Ze doen niets met je dagelijkse non-informatie: ammehoela.
En terrorisme bestrijden, get real. Als terroristjes een bomaanslag willen plegen dan gaan ze dat echt niet uitgebreid over de telefoon bespreken. Case in point: de marathon aanslag. Dat zou na 9/11 toch niet mogen gebeuren met zo'n organisatie als Prism en weet ik veel wat voor privacy we nog meer hebben ingeleverd? Maar het gebeurd wèl, rarara.

Maar goed, als de meerderheid dit spelletje van privacy afpakken allemaal maar best vindt dan zullen we nog wel zien wat er gaat gebeuren, ik spreek je nog wel over 10-20 jaar en misschien wel eerder.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:23

Tja phormicola (moest drie keer typen :+ ) er zijn ook genoeg andere aanslagen wel gestopt doordat ze informatie hebben gekregen op welke manier dan ook. Get real ? Dat ben ik wel degelijk, prima dat je het zelf niet gelooft.
En qua privacy afpakken, zolang je nergens last van hebt noem ik het geen afpakken. Komen mijn foto's terwijl ik op de wc zit niet in de roddelbladen, staan mijn emails niet op een groot bord op een wolkenkrabber... geen probleem. Enne jullie roepen wel over privacy, wat denk je dat Snowden nu juist geschonden heeft dan ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:35

Miepie77 schreef:
Ik vind het bizar wat de vs nu doen, luchtruimen laten sluiten en kennelijk dus die landen bedreigen als ze hem niet uitleveren, dit gaat veels te ver, ipv dat ze kijken hoe ze het de mensen gaan uitleggen wat ze aan t doen zijn, bah, misselijkmakend.

Dat vind ik ook...
Dat ze gewoon dreigen met een land kapot maken als die een politiek vluchteling (is immers een klokkeluider die tegen het beleid van een land in gaat en manier van werken openbaar maakt) terwijl zij zelf wel politieke vluchtelingen uit andere landen en ook spionnen uit andere landen opnemen en asiel geven... Beetje erg dubbele moraal nu de kritiek hun kant op gaat...

Ik ben bang dat we een flinke wereldoorlog krijgen als er een aantal landen besluiten genoeg te hebben van die machtspositie en het machtsmisbruik van Amerika...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:41

Het hele gedoe gevreemd me ook. Waarom wordt hij beschuldigd van spionage terwijl hij in opdracht van de vs werkt. Heel vreemd. Alleen omdat hij het niet meer eens is met hoe het gebeurt is hij zo dapper geweest het openbaar te maken. Wetende dat zijn leven dan zo goed als zeker naar de kl ote is.

De vs is kennelijk bang betrapt te worden op illegale dingen. Dat het openbaar wordt dat ze alles van iedereen weten onder het mom van "terorisme". Om misschien 100 mensen tegen te houden miljarden bespioneren is een erg hard middel. In mijn ogen hetzelfde als dood alle vogels want er zijn er 10 ziek. Dat zal geen normaal denkend mens accepteren maar dit wel.

Beroerd genoeg kunnen ze al bepalen aan de hand van je telefoon waar je bent,nummerborden die opgeslagen mogen worden onder het mom wie weet is er wel een slecht iets gebeurt daar in de buurt.

Voor iedereen die het geen biet uitmaakt dat overheden weten wat en hoe. Lees Big brother eens van George Orwell heel verhelderend en beangstigens hoe ver dat kan gaan met welke gevolgen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 03:58

Dat er nog mensen voor de VS opkomen... :r
De grootste terrorist is de VS.