de lelijkste hond ter wereld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:29

Inderdaad Kimmie :j
Die drie ondersten zijn wel écht lelijk :') Sodeju! Twee chinese naakthondjes en die middelste lijkt mij een teckel kruising oid? Te klein voor een staander denk ik.

De bovenste, tsjah, een mopshond. Een volle ook zo te zien, alleen wat ouder, zie de grijze haren.

Monnikkenburg ik ben het niet met je eens, chihuahua's lopen ook vrolijk rond, en die beestjes hebben ook de hele dag door hoofdpijn. Misschien omdat ze er aan gewend raken? Of dat honden geen dieren zijn die 'zeuren'?
Natuurlijk weet ik niet of het hondje uit de OP de hele dag pijn heeft, maar ervanuit gaand dat hij goede eigenaren heeft die hem laten inslapen als hij pijn lijdt.. :)
Dat vind ik veel minder erg (zoals Kimmie zegt, ongewenst drachtig oid) dan dat wij mensen doelbewust zieke dieren fokken. Dat de richtlijnen zeggen dat ze benauwd moeten zijn, dat ze amper kunnen ademen, dat ze zo'n klein hoofd moeten hebben dat ze de hele dag hoofdpijn hebben, dat ze zo'n lange rug hebben dat de kans op een hernia 100% is, dat ze zulke korte pootjes hebben dat de kans op artrose (en HD en ED bij grotere honden) 100% is. Dat vind ik écht heel erg. :n

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:37

Wat een stome wedstrijd is dat!? Trouwens ik vind die rasgefokte mopshonden ( ofzo? Ik ben een kattenmens :P niet zo van de honden ) 1000 X lelijker dan dat hondje!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:01

Borisje schreef:
Monnikkenburg ik ben het niet met je eens, chihuahua's lopen ook vrolijk rond, en die beestjes hebben ook de hele dag door hoofdpijn. Misschien omdat ze er aan gewend raken? Of dat honden geen dieren zijn die 'zeuren'?
Natuurlijk weet ik niet of het hondje uit de OP de hele dag pijn heeft, maar ervanuit gaand dat hij goede eigenaren heeft die hem laten inslapen als hij pijn lijdt.. :)
Dat vind ik veel minder erg (zoals Kimmie zegt, ongewenst drachtig oid) dan dat wij mensen doelbewust zieke dieren fokken. Dat de richtlijnen zeggen dat ze benauwd moeten zijn, dat ze amper kunnen ademen, dat ze zo'n klein hoofd moeten hebben dat ze de hele dag hoofdpijn hebben, dat ze zo'n lange rug hebben dat de kans op een hernia 100% is, dat ze zulke korte pootjes hebben dat de kans op artrose (en HD en ED bij grotere honden) 100% is. Dat vind ik écht heel erg. :n

Misschien loopt deze hond ook wel vrolijk door met z'n pijnlijke rug? Waarom zou deze hond dan minder sneu zijn dan een mopshond die altijd met hoofdpijn rond loopt? En bij welk ras zeggen de richtlijnen dat de honden benauwd moeten zijn?

antje_vip

Re: de lelijkste hond ter wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:03

En daar worden dan prijzen voor uitgereikt... Goede stimulans om nog meer lelijke honden te fokken

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:09

Elwood heeft deze prijs ook al eens gewonnen
Afbeelding

Dit was de eerste keer dat ik van de "lelijkste hond-prijs" hoorde..
Belachelijk dat zoiets georganiseerd wordt!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:34

xSlvna schreef:
Opzicht is met de bouw niks mis, verhoudingen zijn net wat anders maar dit is niet gelijk aan fout, net als wij ook allemaal een andere bouw hebben en toch gewoon gezond zijn.
Ze worden getraind om zo te staan en lopen, al zit het lopen er wat makkelijker in dan bij gewone paarden (net als aanleg voor tölten).

Nee idd, daar heb je helijk in. Het ras (en bouw) opzich zijn niet erg, maar hoe het doorgefokt wordt... En bij sommige tennessee walking horses worden er hruwelijke dingen gedaan om ze zo te laten lopen, maarja dit is bij de dressuur net zo.
[PP] Waar zijn we mee bezig? dit topic bedoelde ik, wareb geen twh, maar een abder veel te ver doorgefokt ras... Bind t echt walgelijk :n

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:36

antje_vip schreef:
En daar worden dan prijzen voor uitgereikt... Goede stimulans om nog meer lelijke honden te fokken

Idd, vind het ook een hele vreemde wedstrijd.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:48

En toch, als we het foute & zielige gedeelte er even weg bij laten, zou ik zo'n hondje als Elwood toch wel leuk vinden om te hebben. :o Het beest is oerlelijk, dat geef ik toe, maar hij heeft ook wel wat. :D

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:51

Tja, beetje mislukt fok product. Maar die zie je tussen de mensen ook zat, daar hoor je toch ook niemand over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:00

ach,er zijn ooit mensen geweest die als ultiem fokdoel een neusloze hond zijn gaan fokken,of honden met idioot veel vel,of te kleine kopjes voor de hersenen,of te korte pootjes,of te lange ruggen...

tis wachten tot iemand een kromme ruggegraad als fokdoel gaat zien,en dan maar afwachten hoe krom men ze weet te fokken in de loop der jaren.....

en dan zal deze 'lelijke' hond misschien wel 1 van de mooiste zijn die erbij loopt... :)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:04

ik denk niet dat jullie het doel van de show begrijpen. Het is juist tegen doorfokken van rashonden en te laten zien wat er gebeurt als dat toch gebeurt.

Citaat:
They're all winners! I love that this contest promotes rescuing dogs and draws attention to the problems of inbreeding. (Although the Chinese crested has an inborn natural ugliness - which is why they win so often) Ugly is cute when it comes to these dogs.

http://www.youtube.com/watch?v=HgsFpmVAGRo

Het is zeker niet mijn bedoeling om hier een discussie te veroorzaken, maar om juist de bron te geven van de foto's zodat jullie weten dat dit niet een typische Amerikaanse misselijke vermakelijke show is.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:14

Nee ik wilde ook zeggen ik dacht ook dat die shows juist bedoeld zijn om aandacht te trekken naar wat er van komt als mensen maar doorgaan met fokken op een verkeerde manier... _-:( 8)7
Nu zijn deze dieren toevallig opgevangen maar het grootste deel van dat soort honden krijgt geen daglicht te zien :n of leeft maar een kortere periode vanwege de aangeboren afwijking of omdat niemand het dier zal kopen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:29

CleovG schreef:
Tja, beetje mislukt fok product. Maar die zie je tussen de mensen ook zat, daar hoor je toch ook niemand over.

Heb je 't nou over mensen die mislukt zijn? Meen je dat serieus of ben je sarcastisch? :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:32

Sommige mensen zijn ook finaal uit verhouding...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:47

Ja mee eens, maar om zoiets dan een mislukt fok product te noemen :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:49

Ja dat is het toch ook eigenlijk? :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:53

_O-

dat er wordt doorgefokt op rastypische eigenschappen zoals bijvoorbeeld die neus bij bulldogs vind ik enorm triest.
en nog triester dat mensen die dieren nog kopen en dus de fok steunen, terwijl dat nou wel een heel erg bekend 'probleem' is. 8)7

staat helemaal los van de wedstrijd. haha. ik moest lachen hoor bij al die koppies, die zijn echt heel lelijk.

Edit typefoutjesss
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-06-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:55

Geryon schreef:
Kwanyin schreef:
En ik geloof dat ik in het topic nog niet een keer heb gezegd dat ik doorgefokte rashonden wèl goedkeur, noch geloof ik nergens gezegd te hebben dat een kruising per definitie slechter is of altijd slecht uitpakt. Maar je maakt mij in DIT geval niet wijs dat hier grondig over nagedacht is dat er zo'n mix wel eens kerngezonde en correct gebouwde honden zouden tevoorschijn komen.

Zulke mensen denken sowieso niet aan gezondheid. Alleen maar aan geld. En dan zijn er nog mensen die voor hun eigen bestwil (ah de hond is zo leuk!!) zo'n ongezonde hond kopen en die handel dus gewoon steunen.

Ze moeten gewoon stoppen met kruizen, enkel als het voordeliger voor de hond is. Al dat gekruis en genetisch gemanipuleer. Evolutie doet het veel beter.

Maar evolutie zorgt er heus niet voor dat een boxer op een boxer komt en een beagle op een beagle ;)
Dus dan wordt er alsnog gekruisd door de honden 'zelf'

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:58

antje_vip schreef:

Inderdaad! En dan niet zozeer "lelijke" honden, maar gewoon maar van alles kruisen om te kijken wat eruit komt -O- Vooral met dieren die toch al extreme kenmerken hebben waarbij je jezelf kunt afvragen of het nog zo diervriendelijk is.
Ik hoorde op de radio ook nog commentaar van een vrouw, die vond hem juist ook zo mooi en schattig en dat hij een beetje schuin en met kromme poten liep maakte hem nog schattiger :roll: ;(

Moet ik wel bekennen dat onze hond ook een kruising is, maar gelukkig niet van extremen en ze is een gewone normale hond die alweer ruim 15 jaar is.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:02

_Tara_ schreef:
Ja mee eens, maar om zoiets dan een mislukt fok product te noemen :')

Dat is toch net zo'n voortplantings fout al dit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:07

nadja15 schreef:
Geryon schreef:
Zulke mensen denken sowieso niet aan gezondheid. Alleen maar aan geld. En dan zijn er nog mensen die voor hun eigen bestwil (ah de hond is zo leuk!!) zo'n ongezonde hond kopen en die handel dus gewoon steunen.

Ze moeten gewoon stoppen met kruizen, enkel als het voordeliger voor de hond is. Al dat gekruis en genetisch gemanipuleer. Evolutie doet het veel beter.

Maar evolutie zorgt er heus niet voor dat een boxer op een boxer komt en een beagle op een beagle ;)

Uh natuurlijk niet, dat is ook geen evolutie.

Er wordt heel veel genetische gemanipuleerd om de meest gewilde honden en andere dieren te maken. Dát is pas tegen de natuur in. En tja, als ze het nou zouden doen om evolutie wat te helpen.. Oke. Maar voor zoiets?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:11

Geryon schreef:
nadja15 schreef:

Er wordt heel veel genetische gemanipuleerd om de meest gewilde honden en andere dieren te maken. Dát is pas tegen de natuur in. En tja, als ze het nou zouden doen om evolutie wat te helpen.. Oke. Maar voor zoiets?

Het moet ook niet voor zoiets gebeuren, inderdaad! Maar we weten het verhaal achter deze hond niet en weten dus ook niet of deze bewust is gekruisd ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:13

nadja15 schreef:
Geryon schreef:

Het moet ook niet voor zoiets gebeuren, inderdaad! Maar we weten het verhaal achter deze hond niet en weten dus ook niet of deze bewust is gekruisd ;)

Klopt helemaal. Maar de standaard frustratie komt dan toch weer naar boven :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:16

Gewoon omdat je weet dat er mensen zijn die het WEL bewust doen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:54

geloof nooit dat er mensen zijn die bewust bochels in honden ruggen fokken??

( wel fokkers die bewust geen neuzen op honden fokken...ook een zware afwijking die niet normaal bevonden zou moeten worden)

en deze kruising bewust,ja misschien wel....is deze hond standaard de vorm die je krijgt uit zo'n kruising,nee dat geloof ik niet,geloof wel dat dit dier een aangeboren afwijking heeft.

maar een basset is ook niet zomaar op de wereld gekomen,zijn héél wat kruisingen aan vooraf gegaan voor het ideaalbeeld van een basset er was om er een ras van te maken...

en tja..ook die honden zitten morfologisch nu niet echt ideaal in elkaar en schelen nu echt niet veel kwa bouw ( buiten de afwijking van de kromme rug) met deze winnaar van de lelijke hondenshow.