Chinezen vieren zonnewende met stoofpot van 10.000 honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:18

geerke schreef:
Thats_Me schreef:
Het is gewoon zo jammer dat ze in China nog niet zo ver zijn als dat we hier in Nederland zijn wat betreft dierenwelzijn. Ok, hier kan ook nog veel verbeterd worden maar barbaarse toestanden als dieren zo lang mogelijk martelen omdat het vlees dan lekkerder is gebeurd hier gelukkig niet.

Ben wel van mening dat het daar ook een onderdeel is van cultuur en dat zie ik helemaal niet snel veranderen. Dit soort berichten vind ik wel altijd walgelijk om te lezen helemaal als je een beetje gaat beelddenken := Arme dieren..

staat het dierenwelzijn dan zo hoog in het vaandel wat betreft de bioindustrie? :7

Nou ja, als je dierenwelzijn pakt over de hele wereld dan staat die in Nederland toch zeer hoog aangeschreven. Zoals gezegd kan het wel altijd beter ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:18

ach , een vriendin die soms in nederland woont , soms in china .
heeft ook orang-oetang hersenen gegeten.
een hond zelf gegrild ( eerst door haar vader levend laten verbranden )
enz. enz. , ze kunnen dit nu wel verbieden , maar dan
gaat de rest toch gewoon door. dit is gewoon een deel vna de cultuur , dan haal je er niet uit...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:19

Kuggur schreef:
Ragdollcat schreef:
Tja die chinezen eten alles wat leeft en beweegt en dan ook nog eens het liefste op een vreselijke manier te martelen voordat het opgediend kan worden.

Ik walg dan ook van ze.

Slacht dan de dieren gewoon humaan en dood ze snel dan is het niet zo heel erg.

"Die chinezen", hoezo xenofoob, en kortzichtig.
"Die chinezen" wonen in een land zó groot, met zo´n grote bevolking, die dermate gevarieerd is wat betreft cultuur, godsdienst etc, dat het eerder een wereld op zich is. Alle chinezen over één kam scheren is belachelijk kleingeestig.

Nou inderdaad. Zo denkt ook heel Nederland dat alle Chinezen klein zijn... Terwijl ze in Noord-China gemiddeld bijna net zo groot zijn als wij. Maar goed, logica volgend (en gemak, want dan hoef je niet verder na te denken): een Chinees is een Chinees. Heeft het zwart haar en spleetogen, dan mishandelt het honden voor het ze opeet (en is het vooral niet groter dan 1.60).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:19

Kuggur schreef:
Ragdollcat schreef:
Tja die chinezen eten alles wat leeft en beweegt en dan ook nog eens het liefste op een vreselijke manier te martelen voordat het opgediend kan worden.

Ik walg dan ook van ze.

Slacht dan de dieren gewoon humaan en dood ze snel dan is het niet zo heel erg.

"Die chinezen", hoezo xenofoob, en kortzichtig.
"Die chinezen" wonen in een land zó groot, met zo´n grote bevolking, die dermate gevarieerd is wat betreft cultuur, godsdienst etc, dat het eerder een wereld op zich is. Alle chinezen over één kam scheren is belachelijk kleingeestig.

Ze zegt toch 'die' Chinezen, wat wijst op de Chinezen wat doen wat ze erna beschrijft.
Als ze nu schreef 'Chinezen' of 'Alle Chinezen' had ik je begrepen, maar dat zegt ze niet.

Als ik zeg 'Die mensen' heb ik het toch ook niet over heel de wereldbevolking hè, nee dan heb ik het over 'die' mensen. ;)
Kwestie van begrijpend lezen.

Vind de manier van, zowel hier als daar, gewoon te ver gaan, raar volk als je zo iets grappig/leuk vind, dieren martelen :r
Maar goed, ben van mening dat die mensen ook niet 'beter weten', als je opgevoed bent met 'Dieren pijn doen is normaal', tja.

Blue_Eyes

Re: Chinezen vieren zonnewende met stoofpot van 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:20

Kwestie van begrijpend lezen, ja hoor :') Je kunt er ook gewoon uithalen wat je WILT lezen, zodat je andere mensen onterecht op hun nummer kunt proberen te zetten.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:20

vergeet het levend koken of verbranden niet..
En wij zeuren al als onze hond het met onze zomer temperaturen te warm heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:21

romyloverrr schreef:
gaat de rest toch gewoon door. dit is gewoon een deel vna de cultuur , dan haal je er niet uit...

En die persoon noem jij een vriendin? -O- Iemand die levend verbrande hond eet hoeft hier met gevaar voor eigen leven niet meer binnen te komen.

Wat zou ik er veel voor over hebben om al die mensen die dieren dit aandoen persoonlijk de nek om te kunnen draaien (nadat ik ze levend gevild heb uiteraard).

Fry

Maar ook hier gebeurd het.
Buitenlanders die hun tradities meenemen. Dier dood laten bloeden.... vreselijk.

Geryon

romyloverrr schreef:

:wow:

Ik had mijn vader ontvadert en mijn vriendin ontvriend. Wat een walgelijke mensen, een vader die een dier martelt, een vriendin die er lekker aan mee werkt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:22

ze denken dat het martelen goed is voor hun potentie...dat soort gedachtes/mythes ga je er echt niet uitkrijgen.

(Die van mij worden op dit moment ook zowat levend gekookt.Het is hier 37 graden)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:23

Pff al zou ik het ZEKER weten dat een dier martelen mij de lotto laat winnen of weet ik veel, zou ik het nog niet doen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:24

Nee, maar als je ermee opgevoed bent dat dat heel normaal is, dan werkt dat toch anders.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:24

romyloverrr schreef:

OK , niet om te veroordelen, maar toch .....als je je wilt verdiepen in de vraag op welk peil, op welk niveau een cultuur / een samenleving zich bevindt, hoef je je alleen maar te verdiepen in de manier waarop zij binnen die cultuur met dieren omgaan. Dat geeft heel veel aan over het niveau van de 'beschaving' aldaar.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:25

Fellor schreef:
romyloverrr schreef:

En die persoon noem jij een vriendin? -O- Iemand die levend verbrande hond eet hoeft hier met gevaar voor eigen leven niet meer binnen te komen.

Wat zou ik er veel voor over hebben om al die mensen die dieren dit aandoen persoonlijk de nek om te kunnen draaien (nadat ik ze levend gevild heb uiteraard).

ja :D
ze is heel aardig en ''normaal'' hoor ! ( in Nederland althans := )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:25

maar je gaat nooit bij haar eten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:26

Marin_ka3 schreef:
_San87_ schreef:
Achterlijke Chinezen, daar.

Over nog geen 50 jaar staan wij Europeanen als zwaar achterlijk te boek met onze huidige 'gruwelijke, lelijke en dieronvriendelijke bio-industrie' .... :=

Dus... Die Chinezen daar zijn niet achterlijk? Minder achterlijk? Wat probeer je te bagatelliseren?

Geryon

Blue_Eyes schreef:
Nee, maar als je ermee opgevoed bent dat dat heel normaal is, dan werkt dat toch anders.

Wat is dit nou weer voor bullshit. Zodra je ouder wordt, ben je jezelf er echt wel bewust van dat je dieren onwijs pijn aan het doen bent en kan je daar prima een eigen mening over hebben. Maar die mensen daar zijn sowieso al ziek dus die boeit het toch geen reet.

Zal anders wat zijn hee, als iedereen alles normaal gaat vinden waar die mee opgevoed is :=

romyloverrr

Marin_ka3 schreef:
romyloverrr schreef:

OK , niet om te veroordelen, maar toch .....als je je wilt verdiepen in de vraag op welk peil, op welk niveau een cultuur / een samenleving zich bevindt, hoef je je alleen maar te verdiepen in de manier waarop zij binnen die cultuur met dieren omgaan. Dat geeft heel veel aan over het niveau van de 'beschaving' aldaar.

ja , ik vind het echt raar , want ze doet gymnasium ( terwijl ze maar de helft van de tijd in nederland is )
dus je zou denken dat ze beter moet weten.
maar dat laat wel zien hoe diep die cultuur daar is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:27

_San87_ schreef:
Marin_ka3 schreef:

Over nog geen 50 jaar staan wij Europeanen als zwaar achterlijk te boek met onze huidige 'gruwelijke, lelijke en dieronvriendelijke bio-industrie' .... :=

Dus... Die Chinezen daar zijn niet achterlijk? Minder achterlijk? Wat probeer je te bagatelliseren?

Wij staan dan te boek als zwaar achterlijk, zij als niet te redden wss (als wij al zwaar achterlijk zijn).

romyloverrr

geerke schreef:
maar je gaat nooit bij haar eten...

als ze in nederland is wel hoor ! dan heeft ze gewoon ''normaal'' eten :D
( al moet je daar wel met stokjes eten _O- )
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 21-07-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Geryon schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wat is dit nou weer voor bullshit. Zodra je ouder wordt, ben je jezelf er echt wel bewust van dat je dieren onwijs pijn aan het doen bent en kan je daar prima een eigen mening over hebben. Maar die mensen daar zijn sowieso al ziek dus die boeit het toch geen reet.

Zal anders wat zijn hee, als iedereen alles normaal gaat vinden waar die mee opgevoed is :=

Zal wat zijn he, als je het begrip 'cultuur' niet begrijpt :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:28

Thats_Me schreef:
geerke schreef:

staat het dierenwelzijn dan zo hoog in het vaandel wat betreft de bioindustrie? :7

Nou ja, als je dierenwelzijn pakt over de hele wereld dan staat die in Nederland toch zeer hoog aangeschreven. Zoals gezegd kan het wel altijd beter ;)

Wat een onzin, het enige waarbij nederland hoog staat aangeschreven is het verbergen van dierenleed en martelpraktijken (allemaal onder het mom van efficientie en goedkoop) en vervolgens net doen alsof we alle dieren goed behandelen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:29

Blue_Eyes schreef:
Geryon schreef:

Zal wat zijn he, als je het begrip 'cultuur' niet begrijpt :')

Oh ik begrijp heel goed wat cultuur is hoor. Maar cultuur sluit niet zomaar een deel van je hersenen af hoor. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

xSlvna schreef:
_San87_ schreef:

Wij staan dan te boek als zwaar achterlijk, zij als niet te redden wss (als wij al zwaar achterlijk zijn).

Er is een reden dat ik geen vlees eet 8-).

Papegara

Ik word misselijk als ik dit soort berichten lees. Krijg er direct een beeld bij. ;(