€20.000,- voor operatie hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dit normaal?

Nee, veel te veel geld voor een hond.
169 (36%)
Nee, dier heeft geen dierwaardig bestaan meer
251 (54%)
Ja, is toch bijzonder?
31 (6%)
Ja, alles om een hond te redden.
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 460

NeverGiveUp

Re: €20.000,- voor operatie hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:11

Ik las toch dat ze werken aan een reconstructie van zijn snuit?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:11

Als ik het geld had, had ik het zeker wel gedaan. Mits het dier een fijn dierwaardig leven zult blijven houden. Zo te zien kan deze hond hier prima mee eten en leven.

Alsof het sowieso al niet realistisch is Goof.. Voor jou (en anderen) is het misschien niet realistisch, maar voor een hoop anderen wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:14

Geryon schreef:
Alsof het sowieso al niet realistisch is Goof.. Voor jou (en anderen) is het misschien niet realistisch, maar voor een hoop anderen wel.

KLopt, is mijn mening ook. Ik vind 20.000 voor een hond (of paard of wat dan ook) niet realistisch.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:26

Bij mij zou dit beestje een spuitje krijgen.. imo geen dierwaardig bestaan meer...

Is een dierwaardig bestaan mogelijk zonder pijn kan en ben ik bereid om ver te gaan...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:28

tamaramt schreef:
Als ik het geld had zou ik het zeker gebruiken voor mijn dieren als ze het nodig hebben en daardoor nog een goed dierwaardig bestaan kunnen hebben maar dit lijkt me geen dierwaardig bestaan meer.
Hoe eet deze hond? en zijn tong en tandvlees droogt zo toch heel erg uit.
Zelf 5 jaar geleden bijna € 2000 uitgegeven aan mijn hond die ik uiteindelijk nog in moest laten slapen.
Het geld maakt me niet uit... Het dierwaardig bestaan wel.

Dat zie ik ook zo, kwaliteit van leven.
Dit vind ik er ver over, arme hond.
Heeft niks meer met geld te doen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:28

antje_vip schreef:
_Tara_ schreef:
En dat een hond voor een motor springt om kinderen te redden, hou op zeg :')

Ik weet het niet Tara... In een ander geval, toen een ram achter mij aan zat, sprong mijn pony er wel tussen en joeg het schaap bij me weg. Dus ik denk dat dieren wel kunnen inschatten wanneer iemand in gevaar is. :) Weet alleen niet hoe dat met motoren zit.

Als de kinderen de baasjes van de hond waren kan ik me wel voorstellen dat een hond iets aanvalt wat hen "aanvalt", maar als het vreemde kinderen waren zal het wel domme pech zijn geweest voor de hond..

Ik vind het wel heel sneu dat de hond geen neus heeft, als een hond geen neus heeft is hij imo wel heel erg benadeeld in zijn natuurlijke en sociale gedrag. Het bedrag is natuurlijk relatief 20 000 voor een hond vind ik veel maar als het geld er is en de hond er echt mee geholpen is, sommige mensen geven ook duizende uit aan de juiste (ras) hond dus wat dat betreft.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:30

Dat geld hadden ze beter aan UNICEF of Artzen zonder grenzen kunnen doneren. Sorry, maar ik vind het erg sneu dat zo'n hondje nu zo door het leven moet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:28

Als ik het geld had, zou ik wel naar de opties kijken die mijn hondje zou hebben.

Maar ik denk niet dat ik in dit geval zo ver had gegaan.
Behalve het lichamelijke gebrek wat het dier nu heeft kan ik me voorstellen dat het ook enorm traumatisch is voor een hond om eerst een flink ongeluk te krijgen en daarna een operatie met lang herstel.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:23

Normaal eten ze toch hond in de philipijnen?

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:27

Hoe eet die hond?? -O-

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:33

in de philipijnen wordt hond gegeten dus ik snap niet dat ze nu zoveel geld overhebben om een hond te opereren?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:33

Mocht ik het geld hebben dan zou ik 20.000 wel uitgeven om de honds leven te redden mits het dierwaardig is. Dit vind ik absoluut niet dierwaardig de neus is de belangrijkste zintuig van een hond.. Zo kan die toch niet normaal leven ?

Niet banketstaaf bedoeld: Liever een spuitje dan dit..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:52

Ik heb het geld niet dus voor mij zou het niet kunnen, maar ik denk dat er meerdere mensen zijn die dit wel zouden doen, als hun hond hun beste maatje is oid.

Op mijn stage in portugal was er een kat zonder onderkaak (aanrijding) die dat net als een mens en had nergens last van, zag er alleen voor ons wat gek uit. Als het zo kan is het wel mooi. Maar voor mij dus te veel geld haha

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een konijn heb dat mijn onderhand al 700,- heeft gekost dus ja als ik het zou hebben zou ik het misschien een kans geven. Maar dan wil ik wel zeker weten of hij er boven op komt.

Heel veel verklaren mij al voor gek... :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:02

Naast het feit dat ik dit absoluut niet dierwaardig vind, maak ik mij ook zorgen over zijn gezondheid. Hij heeft geen neus meer, dus (schadelijke) stoffen kun ongefilterd zo zijn luchtwegen in. De lucht wordt nu ook niet meer verwarmd en vochtig gemaakt dus luchtwegklachten kunnen dan voorkomen. Het continu blootstellen van zijn onderkaak zo aan de lucht lijkt mij ook niet helemaal optimaal... Dan nog niet eens naar het feit gekeken dat zo'n hond niet meer normaal kan eten, laat staan met een balletje kan spelen.
Nee, ik had deze hond laten inslapen, hoe gek die kinderen er ook op waren.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:17

liedje89 schreef:
Als de kinderen de baasjes van de hond waren kan ik me wel voorstellen dat een hond iets aanvalt wat hen "aanvalt", maar als het vreemde kinderen waren zal het wel domme pech zijn geweest voor de hond..

Ik meen ergens gelezen te hebben (of in een filmpje) dat het de kinderen van de eigenaar waren :j dus geen vreemde kinderen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:22

Ik vind dat een hond dat geen bovensnuit meer heeft, dat het niet meer hondwaardig is, hoe moet het voedsel oppakken en ermee gaan kauwen?

Tja wat is veel geld? als men dat ervoor over heeft en het met zijn allen ingezameld heeft, prima toch.

Dat moeten ze zelf weten toch.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:28

als je het kan en de hond heeft een goede kans waarom niet, je houd immers van het dier, hij moet wel echt een goede kans hebben om er beter als voor de operatie uit te komen
Heb zelf mn Stabij 11 jaar geleden voor een tumor in zn keel laten opereren voor 4000 euro voor de operatie alleen al en ben blij dat ik dat heb kunnen doen, hij heeft daarna nog 7 jaar vrolijk en gezond bij me rondgelopen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:46

Er is imo een verschil tussen goede kans en dierwaardig bestaan. De hond had wellicht eerstgenoemde, maar het tweede ontbreekt naar mijn mening.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:35

Weet niet of het al vermeld is, maar deze hond was in eerste instantie in huis genomen om als diner te eindigen:P
Vraag me ook af of hij bewust kinderen gered heeft. Vind het in elk geval zeer dieronvriendelijk. Een dier heeft geen weet van tijd of levensduur. Ik denk dat hij dood beter af was.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:07

Nee dit zou ik mijn hond niet aandoen. Zo'n lange tijd moet dat beestje pijn hebben gehad, en nog steeds.... Nee dit is geen dierwaardig bestaan meer.