geerke schreef:helpt dat?

Het is in ieder geval prettiger dan bokken op een lege maag!
[***] schreef:Ik ben Christen en ik haal mijn bewijzen uit de Bijbel. Of het wel of niet waar is laat ik aan jullie over, maar dat de Bijbel een heel oud boek is , is bewezen. Wat voorbeelden (letterlijk uit de Bijbel) :
-De aarde rond is (Jesaja 40:22) :
'Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Er is een keer een Bijbel gevonden van ruim 1500 jaar uit, dus stel dat dit in het jaar 500 is opgeschreven(waarschijnlijk eerder) , toen wist men nog helemaal niet dat de aarde rond was, maar het is dus wel zo en het stond al in de Bijbel
-Bijna grenzenloze uitgebreidheid van het uitdijende heelal (Jesaja 55:9) :
'Want zo hoog als de hemel is boven de aarde,
zo ver gaan mijn wegen jullie wegen te boven,
en mijn plannen jullie plannen.'
Vroeger had men nog geen telescopen dus wist men dat niet, maar het stond al wel in de Bijbel die er al was voor alle telescopen
-Kringloop van het water (Pred. 1:7)
'Alle rivieren stromen naar zee, maar de zee raakt nooit vol. Het water keert terug naar de bron om opnieuw te gaan stromen.'
Dat wist men toen ook nog niet, maar weer : dit stond al in de Bijbel voor men dat kon weten ( door onderzoeken)
Maar goed, nu dwaal ik wel een beetje af want het ging natuurlijk over buitenaardse wezens en Ufo's
Ja de Bijbel is een ontzettend oud boek, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat het vanwege dit boek zo is dat God bestaat. Want dan zou het een wetenschap heten en geen geloof.