UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:33

Kuggur schreef:
Leg eens uit in wat voor "waarde" ik mensen zou moeten laten die anderen van hun volstrekt irrationele geloven proberen te overtuigen, van aliens die de pyramiden zouden hebben gebouwd tot einde van de wereld profetieen gebaseerd op maja kalenders, , holle aarde theorien, gedaante veranderende reptielen die de wereld besturen,etc, etc, etc, er is geen grens aan de waanzin....
Alle onzin maar kritiekloos voorbij laten gaan? Ik laat iedereen in zijn waarde en als je een zeer onwaarschijnlijke kritiek ventileert kun je verwachten dat mensen verificatie willen zien (Carl Sagan quoten?)

Maar het is opvallend hoe absurder de theorie, hoe intoleranter de betreffende personen vaak zijn voor kritiek....

lees nu eens zelf wat je schrijft :') Een intoleranter iemand moet nog geboren worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:34

geerke schreef:
Kuggur schreef:
Leg eens uit in wat voor "waarde" ik mensen zou moeten laten die anderen van hun volstrekt irrationele geloven proberen te overtuigen, van aliens die de pyramiden zouden hebben gebouwd tot einde van de wereld profetieen gebaseerd op maja kalenders, , holle aarde theorien, gedaante veranderende reptielen die de wereld besturen,etc, etc, etc, er is geen grens aan de waanzin....
Alle onzin maar kritiekloos voorbij laten gaan? Ik laat iedereen in zijn waarde en als je een zeer onwaarschijnlijke kritiek ventileert kun je verwachten dat mensen verificatie willen zien (Carl Sagan quoten?)

Maar het is opvallend hoe absurder de theorie, hoe intoleranter de betreffende personen vaak zijn voor kritiek....

lees nu eens zelf wat je schrijft :') Een intoleranter iemand moet nog geboren worden.

Je hebt eerlijk gezegd zelf de toon gezet met je opmerking over Paaseiland met die :') erachter. Nu kun je het wel hebben over mensen die jou niet in je waarde laten maar het is echt de toon die de muziek maakt.

Anoniem

Re: UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:39

Wat buitenaards leven betreft, ben ik het eens met Theo Maassen.

"Is buitenaards leven intelligenter dan ons, vinden zij ons eerst. Zijn wij slimmer, wil ik er niet eens mee te maken hebben"

Neemt niet weg dat het wel interessant is :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:42

geerke schreef:
wij kijken hier iedere werkdag 'ancient aliens' op history channel. :D
Razend intressant!
Vooral over de tijd voor christus.Die piramides en die stenen van 10.000 kilo....netjes op elkaar gelegt,overal even dik...dat kregen wij toch echt niet voor elkaar hoor.Nu zelfs met machines niet.
We zijn zeker bezocht,en worden misschien ook nog wel bezocht. :j

Zelfs als mensen dat niet zouden kunnen waarom zijn het dan aliens die het gedaan hebben, waarom zijn het geen goden, reuzen. feeën, tovenaars of vampieren geweest??

geerke

Re: UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:45

goden waren aliens.(volgens mij dan)
Lees het boek maar eens 'waren de goden kosmonauten?'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:51

geerke schreef:
goden waren aliens.(volgens mij dan)
Lees het boek maar eens 'waren de goden kosmonauten?'

Kan op internet alleen maar vinden dat dat boek al 40 jaar oud is en achterhaald.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:53

Pas op Lieveli, aliens zijn goden, dus je bent heiligschennis aan het plegen, en erg intolerant ten aanzien van Geerke´s religie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:56

Kuggur schreef:
Pas op Lieveli, aliens zijn goden, dus je bent heiligschennis aan het plegen, en erg intolerant ten aanzien van Geerke´s religie.

:')

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:58

Ik vind het wel een leuk onderwerp…wat Geerke zegt over de piramides….die uitzending heb ik ook gezien.
Heel bijzonder….Ik heb er werkelijk ook dagen over na lopen denken toen.
Niet alleen het voor elkaar krijgen van het stapelen van die mega stenen, maar ze hadden toen ook al een vorm van elektriciteit. Iets wat wij jaren later pas uitgevonden hebben.
Tja …ik heb werkelijk geen idee wat ik wel of niet geloof ik vind het wel leuk om progamma's te bekijken hierover.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:58

Ik geloof zeker wel in aliens :D Aliens zijn tenslotte al levende organismen van een andere planeet dan de aarde B-)
Hoeven ze dus echt niet eens zo ingewikkeld en ontwikkeld als een mens te zijn.
Maar ik geloof ook wel dat er ontwikkelde aliens zijn. Als je bedenkt hoe verschrikkelijk groot het heelal is...

Er bestaan ook verschrikkelijk veel theorieën. Misschien maken wij wel deel uit van een stof, dat onze aarde een atoom is en ons zonnestelsel een molecuul haha :+

Zolang er nog niks bekend is (wat ook nooit gaat komen denk ik :+) kan het allemaal :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:01

Kuggur schreef:

Ik geloof in het vliegende spaghettimonster. Zolang niemand daar kritiek over uit, wordt er geen heiligschennis gepleegd. Dank u.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:03

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:03

Euh, nee ik geloof dus niet in UFO's en buitenaardse wezens, maar dat komt door mijn geloof waarvan ik wel zeker weet dat het waar is omdat daar bewijs van is.
Van al dat buitenaardse wezen gedoe is al zo lang discussie over en ze hebben nog steeds geen bewijs ( niet dat dat gaat komen ) dus nee ik geloof er niet zo in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:05

[***] schreef:
Euh, nee ik geloof dus niet in UFO's en buitenaardse wezens, maar dat komt door mijn geloof waarvan ik wel zeker weet dat het waar is omdat daar bewijs van is.
Van al dat buitenaardse wezen gedoe is al zo lang discussie over en ze hebben nog steeds geen bewijs ( niet dat dat gaat komen ) dus nee ik geloof er niet zo in.

het is maar net wat je gelooft....maar jouw geloof dan,is dat wel bewezen? ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:05

[***] schreef:

Mag ik je vragen welk geloof en welk bewijs?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:06

lieveli schreef:
Ik geloof in het vliegende spaghettimonster. Zolang niemand daar kritiek over uit, wordt er geen heiligschennis gepleegd. Dank u.

Yeah, een pastafari!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:08

Kuggur schreef:
lieveli schreef:

Yeah, een pastafari!

Daarom bok ik nooit op een lege maag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:10

helpt dat? :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:13

bwahaaha :')

Trouwens, wanneer is iets een alien? Stel, met dat missie naar mars. Dat mensen daarheen gaan en daar permanent blijven (is zo'n project). Als het allemaal goed gaat en ze planten voort, hele lange tijd daarna zijn ze dmv evolutie veranderd en kan het nieuwe soort beter leven daar. Is het dan ook een alien? :))
*niet dat dat gaat gebeuren, maar stel dat*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:13

Ik ben Christen en ik haal mijn bewijzen uit de Bijbel. Of het wel of niet waar is laat ik aan jullie over, maar dat de Bijbel een heel oud boek is , is bewezen. Wat voorbeelden (letterlijk uit de Bijbel) :
-De aarde rond is (Jesaja 40:22) :
'Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Er is een keer een Bijbel gevonden van ruim 1500 jaar uit, dus stel dat dit in het jaar 500 is opgeschreven(waarschijnlijk eerder) , toen wist men nog helemaal niet dat de aarde rond was, maar het is dus wel zo en het stond al in de Bijbel

-Bijna grenzenloze uitgebreidheid van het uitdijende heelal (Jesaja 55:9) :
'Want zo hoog als de hemel is boven de aarde,
zo ver gaan mijn wegen jullie wegen te boven,
en mijn plannen jullie plannen.'
Vroeger had men nog geen telescopen dus wist men dat niet, maar het stond al wel in de Bijbel die er al was voor alle telescopen

-Kringloop van het water (Pred. 1:7)
'Alle rivieren stromen naar zee, maar de zee raakt nooit vol. Het water keert terug naar de bron om opnieuw te gaan stromen.'
Dat wist men toen ook nog niet, maar weer : dit stond al in de Bijbel voor men dat kon weten ( door onderzoeken)

Maar goed, nu dwaal ik wel een beetje af want het ging natuurlijk over buitenaardse wezens en Ufo's

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:15

Eileen_ schreef:
Er bestaan ook verschrikkelijk veel theorieën. Misschien maken wij wel deel uit van een stof, dat onze aarde een atoom is en ons zonnestelsel een molecuul haha :+

Deze theorie doet mij vooral denken aan "Horton hears a who" van Dr. Seuss :+

EDIT: Ik vind wel dat dergelijke teksten als bewijs voor de bijbel nogal vergezocht zijn. Ten eerste staat het er nooit letterlijk maar kan je het er met (heel) creatief lezen misschien ongeveer van maken. Ten tweede we hebben het daarna ook gewoon ontdekt dus dergelijke kennis hoeft niet perce door een hogere macht gegeven te worden, dat kennis gewoon verloren kan gaan lijkt me vanzelfsprekend.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 08-06-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:20

geerke schreef:
helpt dat? :')

Het is in ieder geval prettiger dan bokken op een lege maag!

[***] schreef:
Ik ben Christen en ik haal mijn bewijzen uit de Bijbel. Of het wel of niet waar is laat ik aan jullie over, maar dat de Bijbel een heel oud boek is , is bewezen. Wat voorbeelden (letterlijk uit de Bijbel) :
'Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Er is een keer een Bijbel gevonden van ruim 1500 jaar uit, dus stel dat dit in het jaar 500 is opgeschreven(waarschijnlijk eerder) , toen wist men nog helemaal niet dat de aarde rond was, maar het is dus wel zo en het stond al in de Bijbel

Vroeger had men nog geen telescopen dus wist men dat niet, maar het stond al wel in de Bijbel die er al was voor alle telescopen

'Alle rivieren stromen naar zee, maar de zee raakt nooit vol. Het water keert terug naar de bron om opnieuw te gaan stromen.'
Dat wist men toen ook nog niet, maar weer : dit stond al in de Bijbel voor men dat kon weten ( door onderzoeken)

Maar goed, nu dwaal ik wel een beetje af want het ging natuurlijk over buitenaardse wezens en Ufo's

Ja de Bijbel is een ontzettend oud boek, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat het vanwege dit boek zo is dat God bestaat. Want dan zou het een wetenschap heten en geen geloof.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:25

je kunt de bijbel dus ook anders interpreteren...dat doe ik dus met mijn idee over buitenaardse wezens. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:26

[***] schreef:

Juist omdat het zo'n oud boek is is het al honderden keren herschreven, aangepast en verandert.... De Bijbel is namelijk niet vanuit de Hemel gefaxt.... Vooralsnog verhalen, geschreven door mensen....

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:28

Ik vind het heel mooi dat je gelooft in wat er in de bijbel staat Linda.
Ik kan dat enkel niet, wie zegt mij nl dat die bijbel 1500 jaar oud is….heb je deze zelf gezien of…heeft iemand het verzonnen om jou te overtuigen dat het zo is...de bijbel is zo vaak herschreven…als ik dat mocht doen zou ik er ook allerlei verhalen bij gaan verzinnen. Wie zegt dat dit in het verleden niet is gebeurt ?
Neemt niet weg dat ik respecteer dat jij in God geloofd. Ik zeg ook niet dat het allemaal klink klare onzin is, maar de bijbel is voor mij hetzelfde als ik vertel jou een verhaal en deze word steeds mooier bij de 5e doorverteller…

Sorry als ik je nu beledig dat is nl absoluut niet mijn bedoeling …het is zoals ik er over denk