Schooien op straat voor goede doelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Schooien op straat voor goede doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:15

Ik heb ook bij Streetwise gewerkt en ik verdiende geld als water. Een bonus voor elke donateur die ik binnen haalde en dan nog alle feesten en extra's. Precies de reden dat ik niet doneer. Alleen aan KWF, maar niet via een donateurwerver.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:36

Welke locatie zat je dan? Ik zat in Groningen. Ik heb er maar vier maanden gewerkt, niet lang dus, maar we hebben in die periode ook geen feestjes gehad. Ja, wel dik uitgaan met zijn allen en alles, maar geen Streetwise feest. Ook verdiende ik echt niet veel en de overuren werden ook niet uitbetaald. Maar misschien heeft dat ook met leeftijd te maken. Ik was toen nog erg jong.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:09

Ik zat in Alkmaar, kreeg altijd goed uitbetaald.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:15

Als ze echt opdringerig zijn (en ik heb wel echt brutale apen meegemaakt waarbij je echt dacht: pardon??????na: nee, geen belangstelling stel ik een wedervraag: ' en hoeveel van je commissies draag je zelf af aan dit doel? '
Is het gesprek zo klaar :+

( de meeste zijn vriendelijk gelukkig en wensen je gewoon een fijne dag toe en laten je ook gaan zonder je pad te blokkeren, verwijten te maken 'door jou sterft er nu een kind!' Of het lef hebben om over mijn inkomsten te beginnen :') )

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:25

Een simpel antwoord. 'Heeft u ook behoefte om donateur te worden?' 'Nee sorry, ik ben gewoon heel egoïstisch'.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:26

RusselNuwell schreef:
Een simpel antwoord. 'Heeft u ook behoefte om donateur te worden?' 'Nee sorry, ik ben gewoon heel egoïstisch'.

haha die is ook leuk :')

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:44

Ik ben niet zo goed in 'nee' zeggen, dus ook niet bij dit soort gevallen. Het gevolg daarvan is dat ik een aantal jaren terug ineens een olifant had geadopteerd. _O-

Maar goed, dat laat ik me niet nog een keer gebeuren dus tegenwoordig loop ik gewoon door.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:12

vuurneon schreef:
Als ze echt opdringerig zijn (en ik heb wel echt brutale apen meegemaakt waarbij je echt dacht: pardon??????na: nee, geen belangstelling stel ik een wedervraag: ' en hoeveel van je commissies draag je zelf af aan dit doel? '
Is het gesprek zo klaar :+

( de meeste zijn vriendelijk gelukkig en wensen je gewoon een fijne dag toe en laten je ook gaan zonder je pad te blokkeren, verwijten te maken 'door jou sterft er nu een kind!' Of het lef hebben om over mijn inkomsten te beginnen :') )

Die vraag kreeg ik ook heel veel en dan kon ik gelukkig eerlijk antwoorden dat ik zelf donateur was :D Ik was zelf ook altijd donateur voor het doel waar ik voor liep. Ook omdat ik het anders een beetje raar vond, donateurs werven en dan zelf geen donateur te zijn.. Daarnaast was ik altijd 'te lief' voor de nieuwelingen die hun target niet hadden gehaald met hun (soms andere) doel en dan schreef ik me wel bij ze in, als ik daar nog geen donateur van was, om ze te helpen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:14

Sommigen zijn trouwens wel echt heel erg hoor. Een goede bekende van mij had zich eens laten overrompelen in de stad, maar had gelukkig geen rekeningnummer enzo ingevuld. Wel handtekening gezet, en wat gebeurt er? Een uur later werd ze gebeld dat ze geld zouden afschrijven en ze hadden haar rekeningnummer en weet ik veel wat, en ze zeiden het niet bepaald op een vriendelijke manier. Tuig van de richel :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:16

Hier word je ook inderdaad verweten dat er nu een "boom/dier/mens" sterft omdat je geen donateur wilt worden. Collecte bussen hebben we een apart potje voor, en dat word meestal in het blaadje van de gemeente aangegeven wanneer deze +- langskomen. Ja als ik weet dat de johova getuigens langs komen doe ik de deur ook niet open. Ookal zien ze dat ik in de keuken bezig ben. Heb gewoon geen zin om weer nee te moeten zeggen.
Op straat negeer ik ze keihard, dit werkt vaak nog beter dan nee te blijven zeggen, want als ze je eenmaal aan het praten hebben komen alle verwijten opgedreunt. Nee, ik bepaal zelf waar ik mijn geld aan uitgeef. En ja, dan ben in maar egoistisch dat ik wel geld heb voor een broodje en niet voor het goede doel. Maar het is nog altijd mijn geld, en ik bepaal waar ik dat aan besteed.
Heb op de middelbare op een "pro-doelen" school gezeten. Elke keer kwamen ze weer praten over zielig afrika etc. en dan tijdens de pauzes langs komen met geldbussen. En boos worden omdat ik dus geen geld gaf. Mijn mening betreft afrika is zeer radicaal, en die horen ze dus ook niet graag.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:16

ievie schreef:
Gewoon zeggen dat je nog geen 18 bent, dan mag je nog geen donateur worden ;)

Zelfs toen kwam ik er nog niet vanaf.

Want ik kon nu alvast tekenen, en dan naar huis om het aan mijn ouders voor te stellen. En als ze het er niet mee eens waren, werd het ongedaan gemaakt. Yeah right. >;) Ik vind het erg vervelend, en heb nu gewoon de smoes dat ik al lid van ze bent.

Mijn moeder is bij de deur wel eens uitgescholden, door een mannetje van het het hartfonds. Omdat ze niet wilde doneren.
Nou toen ging mijn moeder even tekeer. (mijn zus is met 1 dag oud, geopereerd met een openhartoperatie, en daarna nog 2 keer en nog een aantal keer operatie gehad) Ze is dus een hartpatient, maar wij hebben daar nooit iets van terug gezien van dat fonds. Daar niet van, gelukkig redden we het zelf. Maar dat schoot bij mijn moeder even in het verkeerde keelgat. Man wist ook niks meer te zeggen.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:34

SannevdM schreef:
Ik ben niet zo goed in 'nee' zeggen, dus ook niet bij dit soort gevallen. Het gevolg daarvan is dat ik een aantal jaren terug ineens een olifant had geadopteerd. _O-

Maar goed, dat laat ik me niet nog een keer gebeuren dus tegenwoordig loop ik gewoon door.

Hahahahahahahahahaha een olifant!!!! Ik kan ook geen nee zeggen maar dat is me nog nooit overkomen haha.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:44

Lauraa90 schreef:
SannevdM schreef:

Hahahahahahahahahaha een olifant!!!! Ik kan ook geen nee zeggen maar dat is me nog nooit overkomen haha.

Het was ook echt wel dom. :') Toen ik het aan mijn beste vriendinnetje vertelde, kon je haar ook echt oprapen. Heel soms moet ik het nog aanhoren. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:53

Cchanny schreef:
ievie schreef:
Gewoon zeggen dat je nog geen 18 bent, dan mag je nog geen donateur worden ;)

Zelfs toen kwam ik er nog niet vanaf.

Want ik kon nu alvast tekenen, en dan naar huis om het aan mijn ouders voor te stellen. En als ze het er niet mee eens waren, werd het ongedaan gemaakt. Yeah right. >;) Ik vind het erg vervelend, en heb nu gewoon de smoes dat ik al lid van ze bent.

Mijn moeder is bij de deur wel eens uitgescholden, door een mannetje van het het hartfonds. Omdat ze niet wilde doneren.
Nou toen ging mijn moeder even tekeer. (mijn zus is met 1 dag oud, geopereerd met een openhartoperatie, en daarna nog 2 keer en nog een aantal keer operatie gehad) Ze is dus een hartpatient, maar wij hebben daar nooit iets van terug gezien van dat fonds. Daar niet van, gelukkig redden we het zelf. Maar dat schoot bij mijn moeder even in het verkeerde keelgat. Man wist ook niks meer te zeggen.

Dat geld gaat naar o.a. onderzoek, dat wordt niet uitgekeerd aan patiënten :=

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:05

Wij krijgen zooooooveel collectes aan de deur.
Ik woon op een dorp en als je niet thuis bent, komen ze 's avonds nog speciaal langs bij de huizen waarvan de bewoners er overdag niet zijn.
Daarnaast komen alle sportverenigingen/hobbyclubjes langs met koeken, cakes, bloemen enz. enz.

Ik ga ook zo'n sticker bij de bel hangen want ik word niet vrolijk van dat geschooi.

Ook dat gezeur op straat vind ik mateloos irritant, kranten, bijbelles, collectes pffffff

Ik doneer overigens aan diverse goede doelen, maar niet zomaar aan vreemden aan de deur/op straat.
Laatst bijgewerkt door Nikeyy op 01-06-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:10

Wat een rare redenatie dat een fonds als de hartstichting aan patiënten zou moeten uitkeren. Hart-, long- en kankerstichting krijgen van mij juist wel geld omdat daar nog veel onderzoek nodig is en er zoveel mensen met problemen op die gebieden te maken krijgen (in mijn familie helaas erg bekend).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:19

Ja wij steunen KWF maar hebben inderdaad geen geld gezien :')

Wél mocht mijn vader gebruik maken van een experimentele chemokuur toen hij slokdarmkanker had en tegen alle wetten in is hij beter geworden.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:42

Gisteren stonden ze bij mij aan de deur voor de kansarme kinderen...
Mijn dochter (geadopteerd uit China) stond naast me, en heb ik gezegd dat ik al 2 kansarme kinderen had :D 'gered'! (was sarcastisch bedoeld, mijn dochter weet wel beter!)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:41

AngeliqueB schreef:
Mijn dochter (geadopteerd uit China) stond naast me, en heb ik gezegd dat ik al 2 kansarme kinderen had :D 'gered'! (was sarcastisch bedoeld, mijn dochter weet wel beter!)
_/-\o_

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:57

AngeliqueB schreef:

:))

Die stond met zijn mond vol tanden zeker?

Getuigen van Jehova zien we de laatste jaren niet vaak meer. Daar doen we ook niet meer voor open als we het merken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:11

Hier sturen de Jehova's getuigen persoonlijke brieven (dus voornaam + achternaam we willen je redden) maar we hebben wel een Mormoonse gemeenschap vol met knappe jonge Amerikanen die langskomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:39

Zo liepen ik en vriendlief + zijn broertje ( toen 6 jaar met gigantische groeistoornis, is met 25 week geboren) stond daar zo'n bus waar je naar binnen en informatie kon krijgen over god en de bijbel etc.

Maar ze kwamen ook naar je toe gelopen om je over te halen etc. Dus zo'n vent knoopt een praatje met ons aan. Vroeg als wij ook geloven in god. Dus wij nee en we hebben daar ook geen interesse aan. Maar hij bleef doorpraten. Wij waren een zonde begaan, want we hadden volgens hem al een kind. Ik stond niet open voor het geloof. En werd pas echt boos toen hij zei dat god alles kon genezen. Toen gevraagd waarom er zoveel mensen dood gaan aan ziektes. En waarom ik 2 chronische ziektes heb. Tjah had hij geen antwoord op. En heb toen gezegd, dat ik pas ging geloven als ik spontaan weer beter word. Mijn zusje haar hart weer gezond is en dat mijn vriend zijn knie zal genezen. En toen droop hij eindelijk af.

Ik vind prima als mensen geloven. Maar ze moeten het mij niet opdringen. Dan word ik echt pissig. Heb een familie die naar de kerk gaat. En die probeerde het eerst ook. Aangezien ik volgens hun niet goed opgevoed was, omdat ik niet naar de kerk ging. Mijn moeders vriend eerder 1 van de grootste criminelen was in een dorp verderop. Owjah omdat mijn ouders zijn gescheiden, door mijn moeders schuld :') Maar heb toen mijn mening flink duidelijk gemaakt. Aangezien ze zelf niet doorhebben dat sommige kinderen van hun zwaar aan de drugs zitten etc _O-

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:48

Ik word echt moe van al die mensen die hier continu aan de deur komen. Prachtig waar ze het voor doen hoor! Respecteer het ook. :) Maar als je vort minimale bedragen per maand moet doneren haak ik al af. Heb ooit eens gehad dat ik zei dat ik geen klein geld had: "Oh geen probleem, dan kom ik een andere keer terug!" Uh nee dacht het niet. Maar die mensen van energiemaatschappijen zijn nog wel het ergste wat mij betreft. Die zijn echt niet weg te krijgen af en toe.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:43

Wij wonen 200 meter van de straat af, maar toch weten ze ons altijd wel te vinden.
In de stad helpt trouwens andere kant op kijken ook allang niet meer.
Jehova's komen hier denk ik niet meer.
Had laatst een vrouw (jehova dus) behoorlijk vastgepraat.
Ze zei zelfs, ik hoor het al, ik ga u niet ompraten.. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:46

Dakotah schreef:
Wij wonen 200 meter van de straat af, maar toch weten ze ons altijd wel te vinden.
In de stad helpt trouwens andere kant op kijken ook allang niet meer.
Jehova's komen hier denk ik niet meer.
Had laatst een vrouw (jehova dus) behoorlijk vastgepraat.
Ze zei zelfs, ik hoor het al, ik ga u niet ompraten.. :D

Sommige getuigen zijn vervelend, maar over het algemeen neem ik het hen en de mormonen niet kwalijk. Ik bedoel, ze willen echt mensen redden, hebben het beste met ons voor. Ik geef de mormonen altijd wat te drinken en te eten als ze aan de deur zijn. Die kunnen ook over andere dingen praten.