Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kitty1985 schreef:Is toch vet handig???
Zeg je: kom ze wel weer halen als ze oud genoeg zijn om te stofzuigen en afwassen.
Gekheid natuurlijk.
Heb bij een vrouw opgepast die meestal alleen nachtdiensten konden krijgen.
Kinderen hadden 4 oppassers wat totaal niet werkte en die kinderen aardig van god los dreigde te raken.
Dan zou dit toch wel een betere oplossing zijn.
Internaten zijn helemaal niet zo bijzonder.
In hele rijke gezinnen is het helemaal niet zo vreemd dat kinderen naar een internaat gaan. Eerst worden ze opgevoed door kindermeisjes en zodra ze de leeftijd hebben om naar school te gaan vertrekken ze naar een internaat.
Tja als paps en mams een miljoenen bedrijf hebben, dan hebben ze simpelweg geen tijd om hun kinderen op te voeden. En er moet toch een opvolger komen.
En als je een speciale opleiding voor ogen hebt ( b.v. tweetalige priveschool) dan ontkom je meestal ook niet aan een internaat.
En zo slecht is het echt niet voor ze hoor.
Percy schreef:Een internaat is redelijk gebruikelijk in België. Aan vrijwel elke school is een internaat verbonden. Het internaat is alleen geen onderdeel van de school maar staat hier los van. Het bedrag is landelijk vastgesteld en betaalt elke ouder voor een kind op internaat.
bello2005 schreef:lianne: dat keur ik ook niet goed, vind ik net zo erg. maar wat doe je er aan..
funnyhorses schreef:Ik ben destijds gestopt met werken omdat ik ECHT niet mn kleintje naar wild vreemden wou brengen.
Toen ik dit bericht hoorde op het nieuws had ik als eerste gedachte:Hoe kan je nu je eigen kindje wegbrengen naar wildvreemden en ergens in het einde van de week weer terug zien?Zo krijg je helemaal geen band met je kind,je vervreemd van elkaar.
Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om mn kind naar zoiets te brengen,neem dan geen kind!Ook de kinderopvang waar baby's zelfs met bescheten luiers en niet gevoed worden gedumpt 's ochtends vind ik te triest voor woorden.Niet de mensen van de opvang zelf hoor maar de ouders die hun kroost daar soms letterlijk dumpen en 's avonds laat weer ophalen.
Waarom dan kinderen nemen als je weet dat je er geen tijd voor hebt of als je het zowiezo niet aankunt?
Ik houd mn hart vast voor die generatie als die volwassen is.
Lianne86 schreef:bello2005 schreef:lianne: dat keur ik ook niet goed, vind ik net zo erg. maar wat doe je er aan..
Het enige verschil is slapen, dus ik snap de drama niet...
Eerlijk is eerlijk denk ik zelfs dat het voor kids beter kan zijn... Doordeweeks alles in orde kunnen hebben, weekend fulltime voor kind (geen huishouden, dat doe je wel doordeweeks... ) Denk dat dit voor veel ouders rustiger is en minder stresseriger en dat in sommige gevallen het kind juist meer aandacht krijgt?
(Tjah... ik zeg er verder niets van... maar bij sommige mensen... 's avonds stress want de kleine moet naar bed... volgende ochtend stress want iedereen moet weg... Kind ligt in bed --> ouder uitgeput op de bank.. dus alle klusjes/huishouden moet nog in het weekend... dan loopt kind weer in de wegmoet mee met boodschappen jeej
) Helemaal als je een alleenstaande ouder bent...)
Tis niet dat ik zeg "wow jeej! doen!" maar kan wel de voordelen eruit halen :p
funnyhorses schreef:Lianne86 schreef:
Het enige verschil is slapen, dus ik snap de drama niet...
Eerlijk is eerlijk denk ik zelfs dat het voor kids beter kan zijn... Doordeweeks alles in orde kunnen hebben, weekend fulltime voor kind (geen huishouden, dat doe je wel doordeweeks... ) Denk dat dit voor veel ouders rustiger is en minder stresseriger en dat in sommige gevallen het kind juist meer aandacht krijgt?
(Tjah... ik zeg er verder niets van... maar bij sommige mensen... 's avonds stress want de kleine moet naar bed... volgende ochtend stress want iedereen moet weg... Kind ligt in bed --> ouder uitgeput op de bank.. dus alle klusjes/huishouden moet nog in het weekend... dan loopt kind weer in de wegmoet mee met boodschappen jeej
) Helemaal als je een alleenstaande ouder bent...)
Tis niet dat ik zeg "wow jeej! doen!" maar kan wel de voordelen eruit halen :p
Als je zo leeft dan heb je je zaakjes niet op orde!
Dan lijkt het me beter dat je als ouder(s) gaat kijken hoe je je eigen schema ingevuld hebt zodat je kind niks tekort zal komen aan aandacht en verzorging.
Tis vaak geen kwestie van niet niet kunnen maar gewoon niet willen,kinderen kiezen er niet voor om op de wereld gezet te worden.Dus als je als volwassene zelf ervoor kiest dan kom je er ook voor op vind ik.
bello2005 schreef:hoe kan een kind rust krijgen als die geen echte liefde krijgt ?
Lianne86 schreef:bello2005 schreef:hoe kan een kind rust krijgen als die geen echte liefde krijgt ?
Als ik soms bij mensen zie hoe de kinderen van her en der worden gesleept zonder echt aandacht te krijgen (ok, ze vragen negatieve aandacht) etc. Dat ouders meer bezig zijn met huishouden, hun eigen ding en het kind echt aan z'n lot overlaten... Dan denk ik dat sommige beter af zijn aan quality-time
Zeg ook wel dat die mensen het allemaal niet goed op een rijtje hebben en ik zelfs denk dat sommige hun kids als "last" zien.... (Nouja, dat zei ze ook letterlijk) Kind was ziek, moest mee want anders kon zij haar ding niet doen... Kind gaat huilen, wordt ze boos omdat ie huilt.... "van een beetje koorts ga je niet dood hoor"... Het vroor toen
Ideaal weer om buiten te spelen omdat mamma per se wil paardrijden... Als ik daar aan denk (nog steeds haren die recht overeind gaan staan), kind uiteindelijk maar met een fleecedeken om omdat ie het zo koud had, in de kantine gezet... dan liever een internaat
Lianne86 schreef:bello2005 schreef:hoe kan een kind rust krijgen als die geen echte liefde krijgt ?
Als ik soms bij mensen zie hoe de kinderen van her en der worden gesleept zonder echt aandacht te krijgen (ok, ze vragen negatieve aandacht) etc. Dat ouders meer bezig zijn met huishouden, hun eigen ding en het kind echt aan z'n lot overlaten... Dan denk ik dat sommige beter af zijn aan quality-time
Zeg ook wel dat die mensen het allemaal niet goed op een rijtje hebben en ik zelfs denk dat sommige hun kids als "last" zien.... (Nouja, dat zei ze ook letterlijk) Kind was ziek, moest mee want anders kon zij haar ding niet doen... Kind gaat huilen, wordt ze boos omdat ie huilt.... "van een beetje koorts ga je niet dood hoor"... Het vroor toen
Ideaal weer om buiten te spelen omdat mamma per se wil paardrijden... Als ik daar aan denk (nog steeds haren die recht overeind gaan staan), kind uiteindelijk maar met een fleecedeken om omdat ie het zo koud had, in de kantine gezet... dan liever een internaat
Percy schreef:Een internaat is redelijk gebruikelijk in België. Aan vrijwel elke school is een internaat verbonden. Het internaat is alleen geen onderdeel van de school maar staat hier los van. Het bedrag is landelijk vastgesteld en betaalt elke ouder voor een kind op internaat.
Mijn dochter van 15 zit ook op internaat. Niet omdat ik te lui ben om voor haar te zorgen maar omdat haar school bijna 130 km. van ons huis af is. Zij doet een middelbare schoolopleiding waar een paardensportopleiding aan vast zit. Zij wilde dolgraag naar deze school alleen ligt deze school in Belgisch Limburg terwijl wij in de kempen wonen. Bij haar op internaat zitten ook basisschoolkinderen, zelfs vijfjarigen. Daar had ik echt niet aan moeten denken. Ik vind het al erg genoeg om haar elke zondagavond weer op de trein te zetten en haar pas vrijdagavond weer te zien. Ik ben er nu wel aan gewend geraakt en het kan gewoonweg niet anders. Veel van haar schoolgenoten zitten ook op het internaat omdat er kinderen uit heel België op die school zitten.
Ik zou er zelf nooit voor gekozen hebben als er een geschikte schoolopleiding in de buurt zou zijn geweest.