Ja hoor als het onherkenbaar is . Die site (insecteneten) Het vliegenbeest in de gele lolly kijkt veel te blij
Natascha
Geplaatst: 23-05-13 14:57
als ze lekker smaken wil ik ze best wel eens proberen. Ik vind een garnaal ook altijd erg op een insect lijken en die eet ik ook. Ogen op steeltjes, te veel pootjes, geschubd lijf en akelige voelsprieten Misschien smaakt sprinkhaan in knoflooksaus wel net zo lekker als een gamba.
Amaris
Geplaatst: 23-05-13 16:50
Poiuytrewq schreef:
Ja hoor als het onherkenbaar is . Die site (insecteneten) Het vliegenbeest in de gele lolly kijkt veel te blij
Je weet maar nooit, misschien had dat vliegenbeest in die lollie zijn hele vliegenleventje maar één lievelingswensje: te eindigen in een lollie
Anoniem
Geplaatst: 23-05-13 16:56
Ja hoor! Maak maar een sprinkhanen burger, en ik koop 'm!
Gewoon een sprinkhaan opeten zoals hij is, vind ik niet heel fijn. Ik eet ook geen garnalen of mosselen enzo om die reden.
Maar als het "vlees" verwerkt wordt in een burgertje, knakworstje of andere leuke vorm, dan eet ik het wel hoor
De prijs moet trouwens wel enorm naar beneden, als ik de websites zo zie... 20 Euro voor 1 spinnetje. Dat is per kilo duurder dan goud.
storrum
Geplaatst: 23-05-13 17:13
Femke schreef:
De prijs moet trouwens wel enorm naar beneden, als ik de websites zo zie... 20 Euro voor 1 spinnetje. Dat is per kilo duurder dan goud.
Nou idd, anders eten straks alleen de rijken insecten en hebben de plebs het nakijken....
Natascha
Geplaatst: 27-05-13 16:50
Gewoon een tegel in je achtertuin optillen en gratis mieren Wel een gat in de markt als die prijzen zo hoog zijn voor friemelbeestjes die zichzelf supersnel voortplanten.
storrum
Geplaatst: 29-05-13 12:33
Las dit net alweer een goede reden om vegetariër te worden
En wát is dan precies je reden? Je noemt geen enkel argument.
En zelf zie ik eigenlijk ook geen mogelijk argument in dat stukje staan, waar ik vegetariër van zou willen worden...
Wat is er mis met maden? Prima bron van proteïne. En als we daarmee méér kunnen recyclen (worden gekweekt op de mest van koeien, waardoor er minder nitraten in het mileu komen) én gelijk de productie van gewassen voor diervoeding kunnen terugdringen, dan is dat toch "twee vliegen in 1 klap" ? (hihi, woordgrapje).
Er moet nu véél groenvoer geteeld worden om vee te voeren. Dát is een heel groot probleem, want alles wat wij in onze koe schudden, missen ze in Africa om op te eten (om de link maar even heel kort is, maar zo zit 't wel in elkaar).
Er is te weinig grond op aarde om de hele menselijke populatie van eten te voorzien. Dus ieder stukje grond dat niet meer voor koeien gebruikt wordt, maar weer voor mensen ingezet kan worden, is mooi meegenomen.
Maden zijn schoon (niet vies zoals mensen denken), makkelijk en goedkoop te produceren én dus ook erg nuttig omdat ze nog bij 2 andere grote problemen helpen.
Ik zie (na bovenstaande argumentatie) dit artikel dus juist als een reden om NIET vegetarisch te gaan eten.
Knakker
Geplaatst: 29-05-13 12:53
ik heb nee gekozen, het ziet er niet uit toch? maar ja, als je echt honger hebt....
storrum
Geplaatst: 29-05-13 14:29
@Femke Er zijn voor mij heel veel redenen op te noemen waarom je beter geen (of in ieder geval veel minder) vlees zou eten, maar waarom dit (voor mij) een soort van druppel is wordt door iemand in de commentaren op het artikel heel goed verwoord, daar kan ik niks aan toevoegen:
This is going against nature - did not the experience of Mad Cow disease not teach anybody anything. Cattle are ruminants, they are vegetarian. Feeding cattle protein in the form of maggots and other 'dead' stuff will lead to diseases that we still don't know about. It is a wonder that the big Pharma and Cattle Feed multinationals aren't feeding us humans a mixture of maggots, rendered down chicken droppings, the scrapings and residues out of sewage works - all boiled down, and flavoured with meat extracts and turned into Bugers to be sold back to us lot.!! We are fed bulldoppings by our Political Masters. Soon we will be eating the stuff for breakfast, dinner and tea!!
Anoniem
Geplaatst: 29-05-13 14:48
Tja, heel de wereld voert honden en katten, carnivoren, ook al jarenlang vrijwel geheel vegetarisch. En koeien krijgen al langer indirect dierlijke eiwitten in t voer.
Een herbivoor dierlijk eiwit voeren is niet gevaarlijk voor t dier of voor ons, zo lang de juiste type eiwitten gevoerd worden. Carnivoren die BSE besmet vlees eten, worden daar net zo ziek van. Geen sterk argument van de engelse reactie dus.
Mensen denken dat maden vies zijn, maar ze zijn juist gezond en worden ook in bijv de moderne geneeskunde nog toegepast voor verwijdering van wildvlees, omdat er niets is dat dit beter kan, ondanks alle techniek.
Een made eten is net zo normaal voor onze soort ( homo sapiens), als t eten van sla of kip. Enige probleem is dar onze westerse cultuur het niet doet en daarom bizar en eng vindt. Elders in de wereld zijn maden de grootste bron van eiwit in het dieet van mensen.
Niets geks dus. Alleen een dingetje tussen je oren dat t ongebruikelijk vindt.
Vegetarisch eten is tegenwoordig ook niet zonder risico met al die genetisch gemanipuleerde groentes. Daar maak ik me qua volksgezondheid persoonlijk behoorlijk veel meer zorgen over. De lange termijn zal het uitwijzen...