Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sentido schreef:verootjoo schreef:Komen jullie daar serieus nu pas achter? Dat is echt wat mij al jaren irriteert aan de huidige muziekindustrie en de top 40
Why change a winning concept?
Geweldig filmpje trouwens! Ik kan me er niet zo aan storen, de top 40 liedjes zijn gewoon lollig, makkelijk mee te zingen en snel weer vergeten. De echt goede, meer originele nummers blijven toch wel terug komen.
verootjoo schreef:MyHorseGirl schreef:Het hele songfestival is gewoon pure vriendjespolitiek. Volgens mij ook allemaal doorgestoken kaart.
Haha, hoezo dat dan? Wie de meeste punten krijgt, wint gewoon hoor.
MyHorseGirl schreef:verootjoo schreef:
Haha, hoezo dat dan? Wie de meeste punten krijgt, wint gewoon hoor.
Noorwegen geeft 12 punten aan Zweden, Zweden 12 punten aan Noorwegen. Denemarken 12 punten aan Finland, Finland 12 punten aan Denemarken. Nederland 12 punten aan België, België 12 punten aan Nederland etc. etc.
Ben het ook eens met amoj.
amoj schreef:Ik zeg ook niet dat je daar alleen door kunt winnen, maar wel dat je ongeveer kunt weten wie aan wie de hoogste punten geeft. En dat is ieder jaar zo, het gaat niet om het liedje maar om wie je buurlanden zijn en bij welk land je wil slijmen.
Hele songfestival moeten we niet meer aan meedoen, verspild geld. Het is gewoon hoe gekker hoe beter, het gaat niet meer om een mooi liedje zoals vroeger. Erg jammer.
verootjoo schreef:Maar dat is toch logisch... Smaak, en ook muzieksmaak is nu eenmaal cultuurgebonden. Dan is het toch logisch dat buurlanden elkaars muziek mooi vinden?
c_alsemgeest schreef:[***] schreef:Tsja, d'r wordt ook geroepen dat Azerbaijan stemmen gekocht heeft, en Ukraine zou ook niet helemaal eerlijk gespeeld hebben... Eigenlijk heeft Nederland gewoon gewonnen
wacht maar! 1 t/m 8 worden betrapt op doping! Anouk aan de macht!!!![]()
![]()
karijn schreef:Mooie cliche: beter goed gejat dan...
Elk jaar is er wel iemand die een liedje kopieert van een ander, dat is niks nieuws. Het is een heel groot commercieel circus dat wereldwijd goed bekeken wordt en elk jaar probeert het organiserende land het feest te overtreffen met nog meer spektakel in de show er om heen. Prima toch? Lang leve de commercie!
Ik heb een paar leuke tv avonden gehad. Persoonlijk had Frankrijk van mij mogen winnen. Wat een geweldig nummer.
Het filmpje van die Australiers is erg leuk. Heb deze ook maar even gejat voor facebook.
Over The Phantom of the opera en Train's 50 ways...dat klopt.