Eurovisie songfestival: gekopieerd nummer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:06

Idd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:07

Sentido schreef:
verootjoo schreef:
Komen jullie daar serieus nu pas achter? Dat is echt wat mij al jaren irriteert aan de huidige muziekindustrie en de top 40 :')

Why change a winning concept? :+

Geweldig filmpje trouwens! Ik kan me er niet zo aan storen, de top 40 liedjes zijn gewoon lollig, makkelijk mee te zingen en snel weer vergeten. De echt goede, meer originele nummers blijven toch wel terug komen. :)

Dat is waar. Die artiesten hebben dan even geld nodig en denken vast: kom, laat ik mijn vier akkoorden weer van stal halen en zet er een leuke tekst op. kassa! :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:08

MyHorseGirl schreef:
Het hele songfestival is gewoon pure vriendjespolitiek. Volgens mij ook allemaal doorgestoken kaart.

Haha, hoezo dat dan? Wie de meeste punten krijgt, wint gewoon hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:08

Ze moeten er gewoon een goede jury neerzetten die onpartijdig is, en dat hele stemmen van landen afschaffen. We konden op de bank ongeveer voorspellen welk land aan wie de hoogste punten ging geven.

Trouwens, Griekenland had ons wel wat meer punten mogen geven. Lenen we zoveel geld uit, krijgen we niet eens wat puntjes op het songfestival :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:09

verootjoo schreef:
MyHorseGirl schreef:
Het hele songfestival is gewoon pure vriendjespolitiek. Volgens mij ook allemaal doorgestoken kaart.

Noorwegen geeft 12 punten aan Zweden, Zweden 12 punten aan Noorwegen. Denemarken 12 punten aan Finland, Finland 12 punten aan Denemarken. Nederland 12 punten aan België, België 12 punten aan Nederland etc. etc.

Ben het ook eens met amoj.

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:10

Wow! Dat filmpje! Geen idee eigenlijk dat al die liedjes met dezelfde akkoorden worden gespeeld... mij viel het nooit op ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:11

In dat geval zou ik je ernstig aanraden volgend jaar flink te gaan wedden, als je het allemaal zo briljant weet te voorspellen. ;)
Dat er dééls sprake is van vriendjespolitiek betekent nog niet dat een land om die reden ook top 3 is, daar heb je toch echt meer stemmen voor nodig dan 4 keer 12 punten van je buurlanden.

Anoniem

Re: Eurovisie songfestival: gekopieerd nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:14

Ik zeg ook niet dat je daar alleen door kunt winnen, maar wel dat je ongeveer kunt weten wie aan wie de hoogste punten geeft. En dat is ieder jaar zo, het gaat niet om het liedje maar om wie je buurlanden zijn en bij welk land je wil slijmen.
Hele songfestival moeten we niet meer aan meedoen, verspild geld. Het is gewoon hoe gekker hoe beter, het gaat niet meer om een mooi liedje zoals vroeger. Erg jammer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:14

MyHorseGirl schreef:
verootjoo schreef:

Noorwegen geeft 12 punten aan Zweden, Zweden 12 punten aan Noorwegen. Denemarken 12 punten aan Finland, Finland 12 punten aan Denemarken. Nederland 12 punten aan België, België 12 punten aan Nederland etc. etc.

Ben het ook eens met amoj.

Maar dat is toch logisch... Smaak, en ook muzieksmaak is nu eenmaal cultuurgebonden. Dan is het toch logisch dat buurlanden elkaars muziek mooi vinden?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:49

amoj schreef:
Ik zeg ook niet dat je daar alleen door kunt winnen, maar wel dat je ongeveer kunt weten wie aan wie de hoogste punten geeft. En dat is ieder jaar zo, het gaat niet om het liedje maar om wie je buurlanden zijn en bij welk land je wil slijmen.
Hele songfestival moeten we niet meer aan meedoen, verspild geld. Het is gewoon hoe gekker hoe beter, het gaat niet meer om een mooi liedje zoals vroeger. Erg jammer.

Sluit me hier volledig bij aan!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:54

verootjoo schreef:
Maar dat is toch logisch... Smaak, en ook muzieksmaak is nu eenmaal cultuurgebonden. Dan is het toch logisch dat buurlanden elkaars muziek mooi vinden?

Ik vind het geen typische volksmuziek meer of iets dergelijks. Zeker niet wat de Scandinavische landen of wij (NL & BE) hebben gedaan. Af en toe heb je er een uitzondering tussen zitten, maar over het algemeen is er niks 'volkerigs' meer aan. Tegenwoordig is het meer popmuziek waar je volgens mij geen verschillende gradaties in hebt, dus het is bijna geen kwestie meer van een cultuurgebonden iets. Althans, zo zie ik het. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:03

Op die 7 eerste noten na lijken deze liedjes verder niet op elkaar. Het enige wat ze gemeen hebben, is de sfeer die er rond hangt. Van plagiaat lijkt me er echter totaal geen sprake.

Het Songfestival doorgestoken kaart? Kan zijn. Maar dat kan me eigenlijk helemaal niet schelen. De winnende nummers zijn toch altijd eerder wel als favoriet genoemd en meestal klinken ze ook gewoon leuk. Enige relativering is wel op z'n plaats, het gaat nl. over veel te goedkope nummers in een veel te dure wedstrijd :+

Voor echte hoogstaande muziek kan je beter de Koningin Elisabethwedstrijd volgen. Die jurering zal ook beter in elkaar zitten :p

christiaan_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:29

Ze liedjes zijn totaal niet indentiek ze zijn gewoon jaloers dat anoek niet gewonnen heeft emmelie zag er niet alleen mooi uit ze zang ook nog fantastusch anoek kan nog leren van emmelie

christiaan_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:32

Ik had echt gestemt op dennemarken de belgen kunnen de pot op

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:39

Ben blij te lezen dat de laatste paar reacties toch mijn mening delen!

Het is een leuk en pakkend liedje en ik vind haar een terechte winnaar, het was weer een gezellig avondje songfestival kijken! En laten we ook eens gewoon blij zijn voor iemand anders :))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:47

Ach wat maakt het eigenlijk uit al lijken ze op elkaar of is het gekopieerd. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Toch met vele nummer zo en er is altijd wel wat want NL had natuurlijk veel hoger moeten scoren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat televoting in z'n werk gaat want zover ik weet is het in ieder land verplicht maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ieder jaar de NL massaal voor België stemmen en de Belgen voor de Nederlanders. Zelfde met andere landen. Zou het volk dan echt massaal op hun buurlanden stemmen of zitten daar andere "mannetjes" achter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 00:07

Ach kom, die nummers lijken altijd ergens anders op, het is ook niet dat het een nieuwe wereldhit moet worden. Maar om te denken dat zij iets van een halfbakken NL bandje uit de 80's hebben gejat, dat denk ik niet.
Enja, de buren stemmen altijd op elkaar, gebeurt bij NL ook hoor, alleen hebben wij niet zoveel buren als die balkanlanden. Boeit toch ook niet, wij hebben manieren genoeg om publiciteit te krijgen, die kleine balkanlandjes komen alleen tijdens het songfestival nog eens in de media.

Maar het is wel weer een popiejopie tienerliedje wat heeft gewonnen, ik had gehoopt op iets anders.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 00:57

Wat, zoals die 'It's my liiiiiifee' :') ?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 00:59

Celiien schreef:
Wat, zoals die 'It's my liiiiiifee' :') ?

Haha die was geniaal!! Heb echt zo voor de tv gezeten :wow: >;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 01:10

Oo die vond ik echt zó geniaal! Ik zat ook de eerste paar minuten met open mond :wow:
Diep respect voor die man, vind dat echt heel knap.

Maar vond bv het nummer van Griekenland leuk en er was er nog een met een pakkend deuntje (zo'n blije kerel die in normaal leven arts is), maar Hongarije was echt mijn favoriet.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 01:20

Haha Malta was die arts, vond die man erg schattig en aanstekelijk vrolijk :P !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 01:29

Ja die, met zijn blije hoofd, we zaten daar nog grapjes over te maken, dat de vrouwen in de rij staan om naar de dokter te mogen :P

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:23

Mooie cliche: beter goed gejat dan...
Elk jaar is er wel iemand die een liedje kopieert van een ander, dat is niks nieuws. Het is een heel groot commercieel circus dat wereldwijd goed bekeken wordt en elk jaar probeert het organiserende land het feest te overtreffen met nog meer spektakel in de show er om heen. Prima toch? Lang leve de commercie!
Ik heb een paar leuke tv avonden gehad. Persoonlijk had Frankrijk van mij mogen winnen. Wat een geweldig nummer.
Het filmpje van die Australiers is erg leuk. Heb deze ook maar even gejat voor facebook.
Over The Phantom of the opera en Train's 50 ways...dat klopt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:22

Jaaaaaa , het songfestival, nog zo'b fenomeen :roll: Dat hele songfestival is door de jaren heen zo verpest dat het me al opviel dat Anouk er uberhaubt aan meedeed , maarja we weten allemaal, Noukie doet gekke dingen :P
Verder is er HEEL veel gekopieërt , inderdaad Glorious, dat is net Euphoria. En 1.05 tot 1.19 komt ook bekend voor
Birds was een geweldig nummer dat heel veel verschil maakte met de normale popnummers..

c_alsemgeest schreef:
[***] schreef:
Tsja, d'r wordt ook geroepen dat Azerbaijan stemmen gekocht heeft, en Ukraine zou ook niet helemaal eerlijk gespeeld hebben... Eigenlijk heeft Nederland gewoon gewonnen :)

wacht maar! 1 t/m 8 worden betrapt op doping! Anouk aan de macht!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Yeahhhh Right!!!!!!!!! You go Noukkkk <3 Haha, er gaat hier een fan los

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:37

karijn schreef:
Mooie cliche: beter goed gejat dan...
Elk jaar is er wel iemand die een liedje kopieert van een ander, dat is niks nieuws. Het is een heel groot commercieel circus dat wereldwijd goed bekeken wordt en elk jaar probeert het organiserende land het feest te overtreffen met nog meer spektakel in de show er om heen. Prima toch? Lang leve de commercie!
Ik heb een paar leuke tv avonden gehad. Persoonlijk had Frankrijk van mij mogen winnen. Wat een geweldig nummer.
Het filmpje van die Australiers is erg leuk. Heb deze ook maar even gejat voor facebook.
Over The Phantom of the opera en Train's 50 ways...dat klopt.

Heb ff geluisterd: als je poto heel erg zou versnellen, ja dan klopt de melodielijn wel jaa. maar de akkoorden e.d. zijn wel anders, de hele sfeer ook! maar goed zo zou je elk nummer wel overal ergens op betrappen :+