Abortusarts tot levenslang veroordeeld voor moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:39

Ik ben spontaan misselijk...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:47

julius_juut schreef:
Zwanger zijn en een kind krijgen is ook niet zonder risico, en natuurlijk ook ontzettend confronterend. Kan me goed voorstellen dat vrouwen daar geen zin aan hebben na een verkrachting.

Overigens vind ik wel dat de dames die deze arts aan het werk hebben gezet inderdaad net zo goed schuldig zijn, onder welke steen heb je geleefd als je niet doorhebt dat een kind dat zo oud is dat het levend de baarmoeder uit komt niet zomaar meer weggehaald kan/mag worden?
Neem aan dat dat ook de reden is dat ze zo'n horrorarts aan zich lieten prutsen, niet meer de mogelijkheid om het weg te halen op een normale manier.

In bepaalde gemeenschappen word vrouwen nu niet echt geleerd hoe hun eigen lichaam werkt. Vooral als het inderdaad gaat om zeer gelovige gemeenschappen is de seksuele voorlichting vaak maar magertjes, het gaat alleen maar over onthoudingen en wonders en wat er nu echt gebeurt moet je vooral niet uitleggen aan jonge meisjes daar krijgen ze misschien ideeën van. Als er dan iets gebeurt vertrouw je op je arts, ik neem ook aan dat het niet naar buiten is gekomen via de horrorarts zelf maar door zijn patienten?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:37

little_birdy schreef:
kimberley12 schreef:
Hoezo ondankbaar naar de mensen toe, die zo graag kinderen willen krijgen, maar waarbij het niet lukt....Walgelijk dat zulke praktijken in dit jaartal nog bestaan....

dus als er een vrouw ongewenst zwanger is mogen ze niet zelf beslissen of ze die baby willen of niet ?
heel apart

Ik bedoel ermee te zeggen, dat ik het erg vindt dat er abortussen gepleegd worden, als je al
over de 20 weken heen bent, dan heb je gewoon al een heel mensje in je lichaam zitten.

Anoniem

Re: Abortusarts tot levenslang veroordeeld voor moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:49

Heel controversie-opwekkend misschien, maar ik vind echt dat iedereen tot heel laat in zijn zwangerschap moet kunnen beslissen en ik denk echt niet dat een foetus dit bewust meemaakt. Ik kan er echt niet mee zitten dat iemand de vrouwen helpt die hiermee zitten. Als de arts inderdaad onveilige dosis medicijnen vorschrijft e.d. dan is het wat anders natuurlijk, maar abortus vind ik echt volledig eigen keuze en of dat nou op 10 of 25 weken is maakt voor mij weinig verschil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:51

Ik ben het niet met die mening eens, maar goed, daar gaat het eigenlijk niet eens om. Deze arts doodde kinderen die levendgeboren waren.

Citaat:
In de zaken waar hij voor veroordeeld is, gebruikte hij een schaar om de ruggenwervel van de babies door te knippen waarbij zij al geboren zouden zijn.

Citaat:
Prosecution experts said one was nearly 30 weeks along when it was aborted, and it was so big that Gosnell allegedly joked it could "walk to the bus."
A second fetus was said to be alive for some 20 minutes before a clinic worker snipped its neck.
A third was born in a toilet and was moving before another clinic employee grabbed it and severed its spinal cord, according to testimony.
Baby E let out a soft whimper before Gosnell cut its neck, the jury was told; Gosnell was acquitted in that baby's death."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:16

Oh, te snel gelezen. Dat is natuurlijk een heel ander verhaal inderdaad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:44

Die laatste citaten zijn te walgelijk voor woorden.
Als je in staat bent een 30 weken oud kind te vermoorden, foetussen nog te laten leven, ademen, bewegen.. Horen huilen..

Wat een gek.
Opsluiten en nooit meer vrijlaten.
En de moeders ook opsporen.. Én wat doen aan legaal aborteren in vroege stadia.

Toch wel nog ff n gekke overdenking: wat is het verschil tussen in de buik of buiten de buik het leven beëindigen? En overlijd n foetus altijd in de buik dan als de procedures gevolgd worden? En daarbij is n foetus ook gewoon "bij bewustzijn" in de buik.. Ligt niet 24/7 in coma tot 39 weken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:03

zo wat een idioot zeg....en zijn personeel net zo.

Over de moeders laat ik mij niet uit. Ik weet niet waarom ze dit gedaan hebben.
Het was vast niet omdat ze er ineens zat van waren.
Als je zover wil gaan en je laat behandelen door deze gek, dan is er echt wel wat aan de hand en ben je de wanhoop nabij.
En ze hebben er echt wel een reden voor gehad.
En zolang ik die niet weet, veroordeel ik ze ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:17

Dit vind ik persoonlijk gewoon horror... levende baby's met een schaar doodknippen. Gadverdamme...

Ik ben 15, en als ik ooit ongewild zwanger zou raken (voor mijn 22ste) zou ik het ook weg laten halen, maar alleen als het kan. Als het te laat is, doe ik het niet. Van dit soort verhalen word ik helemaal eng... hoe kan je in godsnaam zoiets doen?