chevax schreef:Wat is dat nu weer voor rare vergelijking?
Jij zegt toch 'Een mens overleeft een dier'? Of heb ik dat nou heel anders opgevat dan dat je bedoelde..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZeSteigert schreef:Klopt. Denk dat het daar ook wel vandaan komt.
Mijn eigen dier redden gaat bij mij eigenlijk altijd voor. Vind hem zéker niet minder waard dan een mens. Maar meer. Net zoals het ene mens voor mij meer betekent dan een andere, of een dier betekent mijn dier meer dan een mens of ander dier. Mensen zijn ook dieren
chevax schreef:Tussen een mens meer waard vinden dan een dier óf een dier niks waard vinden, zit een heel groot gebied.
schrikdraad schreef:Ik lees een bericht dat als er een mens overlijdt dat het is als een dolk in het hart.
Helemaal waar.
Maar als een dier bij mij overlijdt voelt dat ook zo.
En ja heb een ouder verloren, opa en oma verloren dus kan het vergelijken
SaskiaKa schreef:Als een dier van mij overlijdt ben ik ontzettend verdrietig. Als iemand het in z'n hoofd zou halen om op dat moment met de uitspraak "het is maar een dier" aan te komen kan deze rekenen op een bak bonje. Het komt op mij hetzelfde over als "stel je niet zo aan"...
Het was "maar" een dier, maar het was wel míjn dier. Eentje waar ik een emotionele band mee had, waar ik oprecht van hield en die ík vreselijk zal missen. Zo'n uitspraak is denigrerend en respectloos.
Het verlies van een dier staat voor mij overigens niet in verhouding tot het verlies van een dierbaar persoon. Natuurlijk kom je er wel weer overheen, maar iedereen heeft recht op zijn /haar verdriet en een beetje troost.
Abiola schreef:Dat is ook de crux, ik hou ook van mijn dieren, maar dieren die ik niet ken, zijn voor mij minder waard dan mensen die ik niet ken. Als ik moet kiezen wie er dood moet, jij of jouw paard, (en ik ken jou en je paard dus niet) dan gaat je paard. Dat is ook afschuwelijk, maar ik kies eerder voor een mens dan voor een dier.
Als de keuze zou zijn mijn paard of jij (en ik ken je nog steeds niet) dan denk ik toch dat mijn paard het loodje legt, maar is die keuze vele malen moeilijker. Is de keuze Dutroux of mijn paard, dan wint mijn paard.
Ik heb ook al van (te) veel dieren afscheid moeten nemen, maar afscheid nemen van je broertje van dertig is toch echt wel veel erger.