Melkpoeder (baby voeding)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:48

Als ik t goed begrepen heb, levert Wehkamp wel grotere hoeveelheden per bestelling. Ook A merken.

LoveUggs

Re: Melkpoeder (baby voeding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 09:50

Dat kan best. Je zou ongetwijfelt bij een groothandel ook meer mee krijgen (zoals Sligro of Makro), maar wat dat betreft is een supermarkt waar je zo in en uit loopt natuurlijk makkelijker dan bij een groothandel een pasje aanvragen voor een dag.. Of natuurlijk bestellen via internet, want daar is de levertijd weer langer..

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:00

Ik heb bij wehkamp besteld 2 dozen per keer. En geen verzendkosten. De volgende dag binnen.(offtopic maar de pampers zijn daar tot vandaag ook erg goedkoop)
Laatst bijgewerkt door riona op 20-05-13 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:01

Ook ik loop tegen dit probleem aan. Ik woon in n gat in Brabant, daar is het vaak op bij de Appie en kruidvat. Dan moet ik gewoon dorpjes verder rijden, en hopen dat er daar wel wat is. Maar ook in Rotterdam waar mijn ouders wonen, is het drama om aan de melkpoeder te komen. Daar heb ik ook al een aantal keer stad en land afgereden om wat te vinden.
Ik begrijp best dat die Chinezen deze melk willen hebben, maar wij zitten nu zelf met de problemen, en kunnen zelf stad en land afreizen om melk te vinden, en daar ben ik onderhand wel klaar mee (zacht uitgedrukt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:03

Ach Fjord29, gelukkig is Nederland maar een heel klein landje dus valt het wel mee. :+

Chinezen hebben er imo net zoveel recht op, ze betalen gewoon en hebben het nodig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 10:06

Dat snap ik heel goed. En dat is ook wat ik zo rot vind. Alle winkels worden leeg gekocht voor China (om het zo te zeggen) en in Nederland blijft er weinig meer over. Een meisje uit mijn klas is jonge moeder, en die vraagt inmiddels aan klasgenoten of ze een pot nutrilon voor haar willen mee nemen als ze ze zien. Omdat ze anders gewoon niks meer heeft.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:10

Hier een kleintje op komst, ik ga proberen bv te geven maar als dat niet lukt, ik houd mijn hart vast.
Hier constant lege schappen, het is gewoon niet of erg moeilijk te krijgen.
Is toch van de gekke dat Nederlandse ouders zoveel moeite moeten doen om hun baby eten te kunnen geven omdat die chinezen alles opkopen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:13

Maaike, als bv-moeder vind ik het eerder van de gekke dat Westerse moeders zich zo afhankelijk opstellen van fabrikanten en verkopers van poedermelk! Hier is het juist zo goed geregeld met verloven en laktatiekundige hulp dat mi moeders beter onafhankelijk kunnen blijven van externen en alles op alles zetten om hun babietje zelf te voeden ;-)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 10:15

@Anthea, ik vraag me af of je dat ook zegt als je zelf een kindje geeft dat geen borstvoeding krijgt, of geen borst voeding KAN krijgen, omdat er gewoon niet voldoende voedingsstoffen zitten in jouw moedermelk. En je in de winkel voor de zoveelste keer voor een leeg schap staat, en voor de zoveelste keer 4 chinezen weg ziet lopen met allemaal een pak.. En je WEER van winkel naar winkel moet gaan in de hoop daar nog een pak te vinden, met als risico (omdat jou huidige pak natuurlijk op is) dat je kindje geen melk kan krijgen... (Is niet rot bedoeld he, maar ik geef je een voorbeeld waarom dit probleem gewoon heel vervelend is. En tuurlijk hebben ze in China recht op melkpoeder, maar wij dan?)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:16

Hier is het zelfde drama, ook wij staan regelmatig voor lege schappen.
In Wageningen zijn relatief weinig kinderen, (<6000), Dus dan bedoel ik geen , 6000 baby's!
Maar het krioelt van de buitenlandse studenten, waaronder inderdaad veel van Chinese afkomst.

We zijn al overgestapt naar het ah-merk, want dan weer friso, dan weer nutrilon, gaf alleen maar buikkrampjes.
De ah melk is vaak ook moeilijk te verkrijgen, maar IETS makkelijker dan friso en nutrilon.

Op zich vind ik het wel goed dat de melk naar china gaat,

ten eerste: Die baby's gun ik ook een veilig en gezonde voeding.

ten tweede: Het is goed voor de economie, tenminste....als de fabrieken meer (zouden) gaan maken.

Jammer is alleen dat ik het totaal niet mee eens ben dat er extra verdient wordt aan een product, dat er voor eerste levensbehoefte is.
Wat ik ook jammer vind, dat het lijkt dat de fabrieken niet meer produceren, af te leiden aan de lege vakken. Als ze meer produceren is dat weer goed voor werkgelegenheid en economie.

Maar dat de nederlandse consument misgrijpt, vind ik echt niet kunnen, misschien dat de douane de export (iets) meer moet controleren en daar eens halt toe zou moeten doen en uitsluitend doorgang moet laten vinden bij export vanuit bedrijven en niet vanuit particulieren. Want eigenlijk zijn het zwarte bij verdiensten, waar belasting over betaald zou moeten worden!

N.b mijn kindje is nu 1.5 jaar en niet echt meer afhankelijk van melkpoeder. OOk heb ik 10 maanden bv gegeven, maar kan me best voorstellen wat een drama dit geeft bij hele jonge baby's, die om wat voor reden geen bv kunnen krijgen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:21

Chubby schreef:
Maaike, als bv-moeder vind ik het eerder van de gekke dat Westerse moeders zich zo afhankelijk opstellen van fabrikanten en verkopers van poedermelk! Hier is het juist zo goed geregeld met verloven en laktatiekundige hulp dat mi moeders beter onafhankelijk kunnen blijven van externen en alles op alles zetten om hun babietje zelf te voeden ;-)

Sorry maar soms word ik zo moe van pro bv moeders/anti fv moeders.
Ik heb een borstoperatie gehad omdat ik in mijn borsten afwijkingen had.
Heel leuk die lactatiekundige maar die kunnen er niet voor gaan zorgen dat ik überhaupt produceer of voldoende produceer.

Ik denk dat jullie bv moeders soms even verder moeten kijken dan neus lang is.
Tuurlijk als alles perfect zou zijn bv geven maar niet alle omstandigheden zijn perfect..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:24

Ik spreek inderdaad in algemene zin en niet specifiek over jouw situatie aangezien ik daar de omstandigheden niet van ken. Mijn reactie was wel naar aanleiding van jouw post, vandaar dat ik je naam er bij zette.

Ik spreek daarom ook over 'moeders' en niet over 'jij'.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:28

Het is ook niet aanvallend bedoeld.
Maar het valt mij gewoon op dat sommige vrouwen vinden dat je verplicht bent om bv te geven zodra je een kindje krijgt.
Maar soms kan het gewoon niet, ik wil het graag maar ik weet niet of ik het kan.
En in sommige werk situaties kan het na de kraamperiode ook niet.
Kijkend naar mijn werk, ik probeer nu al te denken hoe ik dat in godsnaam zou moeten doen (kolven).
Ik werk als hoofdconductrice, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten gaan doen, ik heb geen koelkast in de buurt en met een thermotas lopen is geen optie..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:29

Ik heb hier niet veel van meegekregen, geen idee hoelang het speelt. Met 2 weken kreeg mijn knul voeding van de apotheek wegens koemelkallergie, dit tot een paar maanden terug (2 jaar)

Verder ga ik nieteens in op de pro-borstvoeding mensen.. het kan gewoon niet altijd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:32

Dat poeder is toch lang houdbaar? Waarom leg je dan zelf geen voorraad aan? We wonen niet in een derde wereld land en er zijn nog zoveel andere merken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:33

je kunt niet ineens van het ene op het andere merk overgaan tussendoor.
Wel zou ik altijd meerdere pakken in huis halen idd. zodat je bij wijze van een week hebt om weer nieuw te kopen

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:33

maaike5581 schreef:
Hier een kleintje op komst, ik ga proberen bv te geven maar als dat niet lukt, ik houd mijn hart vast.
Is toch van de gekke dat Nederlandse ouders zoveel moeite moeten doen om hun baby eten te kunnen geven omdat die chinezen alles opkopen.

Waarom niet bijvoorbeeld Kruidvat eigen merk? Hier nooit lege schappen daarvan, Kruidvat kan het bestellen (wat bij ons nu niet kan met Nutrilon) en er zijn vrij veel winkels, dus altijd wel een filiaal in de buurt die wel melkpoeder heeft. :)

Hier in de winkel vrijdag voor het eerst een echt asiocale Chinees gehad zoals jullie ze beschrijven met idd 1 Friso en 1 Nutrilon. Daarvoor nooit echt last gehad. Wel Chinezen aan de kassa, maar niet zoveel en gewoon sociaal.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:34

Het is best positief want door al die chinezen wordt er wel een nieuwe fabriek gebouwd in Assen en dat zorgt voor werkgelegenheid. Daarnaast komt er Chinees geld naar Nederland. Ook goed voor de economie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:45

Het lijkt me trouwens voor in Nederland wonende Chinezen - of mensen met een Aziatisch uiterlijk - wel helemaal een lastige situatie!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:50

Hier in het Noorden (nabij Duitse grens) er nagenoeg geen last van in de Jumbo. Je mag maximaal 2 verpakking kopen en als ik zie hoeveel Friso er soms achter staat :=
Maar gaat dit puur om de potten of ook om de pakken?

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:53

Beetje een lompe reactie anthea. Zoals ik ook zei de Chinezen willen het ook, en hebben er ook recht op. Maar wij toch zeker ook? Na negen maanden komt er niks meer uit m'n tiet hoor. En aangezien mijn kleine t alleen goed doet op nutrilon, is t gewoon vervelend!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:25

Kayleigh__ schreef:
maaike5581 schreef:

Waarom niet bijvoorbeeld Kruidvat eigen merk? Hier nooit lege schappen daarvan, Kruidvat kan het bestellen (wat bij ons nu niet kan met Nutrilon) en er zijn vrij veel winkels, dus altijd wel een filiaal in de buurt die wel melkpoeder heeft. :)

Hier in de winkel vrijdag voor het eerst een echt asiocale Chinees gehad zoals jullie ze beschrijven met idd 1 Friso en 1 Nutrilon. Daarvoor nooit echt last gehad. Wel Chinezen aan de kassa, maar niet zoveel en gewoon sociaal.

Kayleigh, daar gaat het niet om, ik als as moeder zou gewoon de keuze moeten kunnen maken in voeding en niet "verplicht" worden om een b merk te gebruiken omdat buitenlanders alle voeding inslaan.
Ik vind niet dat ik mij qua voeding moet aanpassen in mijn eigen land!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:28

En als Nederlandse moeders om een of andere reden alles inslaan, of gewoon Nederlandse studenten, is het dan wel oke? :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:28

Mn collega begon er vorige week ook al over, zei dat het soms drama was

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:33

Anthea schreef:
En als Nederlandse moeders om een of andere reden alles inslaan, of gewoon Nederlandse studenten, is het dan wel oke? :+

Is dat wat er aan de hand is dan?
Nee, maar jouw voorgaande reacties en deze erbij slaan nergens op.