Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:59

Als hij nou zo ontzettend graag advocaat had willen blijven had hij zijn best kunnen doen om zijn jaarstukken van de laatste vijf (!) jaar in te leveren... of een paar cursussen te volgen, of mensen hun geld terug te betalen, of zijn financiële administratie op orde te brengen. Dat heeft hij allemaal niet gedaan. Dat is toch geen teken dat hij serieus volgens de regels van het vak zou gaan werken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:02

Daarom moest hij ook gestraft worden. De vraag is ook of dat definitief moest of voor een bepaalde periode.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:16

Het is niet automatisch definitief. Als hij actief zorgt dat hij zijn zaken op orde heeft kan hij verzoeken om weer toegelaten te worden.

Maar ik zie echt geen enkele reden waarom je hem na verloop van tijd zonder dat hij iets onderneemt waaruit blijkt dat hij z'n leven betert, weer gewoon toe zou laten. Waarom in vredesnaam?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:16

Suzanne F. schreef:
Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.

Hm,
"even slecht is ook gelijk"... Daar zit iets in.
Maar wat mij betreft mogen die bonussen wel ingeleverd worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:20

Cassidy schreef:
Sorry, een moordenaar die willens en wetens iemand om zeep helpt, komt ook na verloop weer vrij.

Dat hangt er maar net van af.
Itt tot Belgie bijv. is levenslang in NL echt levenslang (wie terminaal ziek is, mag als er nog contact met de familie is vaak wel de laatste week thuis zijn, maar dat is het dan wel.)

Hij is alleen maar 'voor onbepaalde tijd' uit het ambt gezet. verder een vrij man en als hij dat zou willen, kan hij zo aan de bak als juridisch medewerker van een advocaat.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:21

Gemis voor het strafrecht vind ik wel meevallen. Moszkowicz heeft een aantal zaken gedaan die veel media-aandacht hebben gekregen, maar aan de rechtsontwikkeling heeft hij minder bijgedragen dan zijn vader. Dan zou ik Spong of Knoops, als je het toch over strafrechtadvocaten hebt, veel meer missen. Die dragen daadwerkelijk bij.

Ik zou veel liever zien dat de bazen van de wooncorporaties en de banken hetzelfde aan hun broek kregen als Moszkowicz. Maar daar kennen ze helaas (nog) geen tuchtrecht voor.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:33

Ik vind het jammer dat deze man z'n zaakjes niet zo kon regelen dat hij gewoon kon functioneren. Inhoudelijk een gemis voor het strafrecht maar dit was zeker te voorkomen geweest. Dit debakel was niet de eerste keer dat hij erop werd gewezen dat zijn manier van organiseren niet voldeed. Al met al een terechte uitspraak mijns inziens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:57

"Er valt veel aan te merken op de advocatenpraktijk van Bram Moszkowicz, maar één ding staat wat mij betreft als een paal boven water. In ons land, waar op het gebied van welsprekendheid nog veel te verbeteren valt, is Bram Moszkowicz een verademing. Ik ben ervan overtuigd dat veel van de sympathie die hij geniet daar op is gebaseerd. Dat het inhoudelijk regelmatig aan alle kanten rammelt, in tegenstelling tot het beeld was hij in de rechtszaal dan ook niet bovenmatig succesvol, heeft het grote publiek vaak niet door. Of het wordt hem graag vergeven."
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... ming.dhtml