Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Het echte drankmisbruik zit niet bij de jeugd.
Dat zit eerder in de 50+ zakenmensen groep. Het is beangstigend hoeveel mensen na een zakenlunch met rijkelijk wijn daarna weer in hun auto gaan zitten.
Ken er ook die na al 10 jaar hun rijbewijs kwijt zijn en toch nog autorijden.
Daar kan ik me een stuk drukker over maken....
Sizzle schreef:Het echte drankmisbruik zit niet bij de jeugd.
Dat zit eerder in de 50+ zakenmensen groep. Het is beangstigend hoeveel mensen na een zakenlunch met rijkelijk wijn daarna weer in hun auto gaan zitten.
Ken er ook die na al 10 jaar hun rijbewijs kwijt zijn en toch nog autorijden.
Daar kan ik me een stuk drukker over maken....
Nordsvensk schreef:Dat valt me wel op... De mensen die nog geen alcohol mogen, die vinden het zooo verschrikkelijk stoer om het wel te drinken en te veel..
Nordsvensk schreef:Dat valt me wel op... De mensen die nog geen alcohol mogen, die vinden het zooo verschrikkelijk stoer om het wel te drinken en te veel..
Sizzle schreef:Wij mochten vroeger wel drinken, maar mijn moeder wilde daar absoluut niets van merken bij het ophalen (woonde buiten ov bereik)
Daar kreeg je een enorme zelfbeheersing van![]()
Kan me nog herinneren dat mijn broertje ongeveer elk half uur moest kotsen, maar in de auto naar huis kon hij toch nog een normaal gesprek voeren over hoe gezellig het was![]()
Natuurlijk waren mijn ouders echt wel op de hoogte, maar zo weet je zeker dat je nog niet over een drempel bent waar je de controle verliest. Vond het wel een handige taktiek.
xSlvna schreef:Ik ken het, 'niet aangeschoten overkomen', en dat koste moeite, maar ik viel door de mand door de lucht en het directe slapen als ik het bed rook.
Sizzle schreef:xSlvna schreef:Ik ken het, 'niet aangeschoten overkomen', en dat koste moeite, maar ik viel door de mand door de lucht en het directe slapen als ik het bed rook.
![]()
En dan proberen goed en netjes te artikuleren.
En mijn moeder maar braaf doen alsof ze echt niets doorhad.
Achteraf weet je wel beter natuurlijk, maar destijds dachten we echt dat ze geloofde dat we nog relatief nuchter waren. En geen haar op ons hoofd die dat vertrouwen wilde schenden![]()
xSlvna schreef:Maar dat is iets wat héél veel mensen niet zien, hoe ze uit zien als ze dronken zijn, sommige mensen lijken klaar voor een gesticht als ze 2 slokken alcohol op hebben, en doen het dan ook keer op keer weer.