Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Undefined schreef:Ik reis al 4 jaar dagelijks met de trein.Reist iedereen hierboven die dat vindt regelmatig met de NS? Ik kan me niet voorstellen dat als je er meerdere malen per week mee reist je er niet gek van wordt..
Doubtless schreef:En zeuren over moeten staan in de trein... We hebben toch niet allemaal een lichamelijke aandoening waardoor dat onmogelijk is? En als dat wel zo is, dan vraag je vriendelijk aan iemand of je aub zou mogen zitten omdat je 'dit' of 'dat' hebt...
Citaat:Als buitenlanders in Nederland zijn, vinden ze de NS vaak het beste spoorwegbedrijf ter wereld. Dagelijks verzorgt de NS bijna 5000 ritten tussen ruim 300 stations voor meer dan een miljoen reizigers. Ons land heeft een van de meest fijnmazige spoorwegsystemen ter wereld. Nergens rijden treinen met zo'n hoge frequentie tussen zoveel bestemmingen. De dienstregeling in Nederland is ontworpen in minuten. Ook dat is uniek in de wereld en de NS verdient er internationale prijzen mee. Onze Nederlandse Spoorwegen behoort van oudsher tot de beeldbepalende bedrijven in Nederland als het gaat om vakmanschap. Een bedrijf om als Nederlanders trots op te zijn. Maar dat is niet zo. Er wordt wat afgekankerd. Vaak door mensen die zelden met de trein reizen. En door leden van de Tweede Kamer.
Undefined schreef:Ik heb soms zo veel vertraging dat ik de volgende trein alweer zo'n beetje kan halen, die een half uur later gaat.
Jans schreef:Als student vind ik eigenlijk ook dat je niks moet terug kunnen vragen zo lang je een OV hebt / niet betaald. Je mag verdorie gratis reizen.
Toen ik studeerde heb ik ook nooit een declaratie ingediend, vond ik niet nodig; ik kon immers gratis met het OV, dus ook met alternatieve bussen etc.
Vjestagirl schreef:Jans schreef:Als student vind ik eigenlijk ook dat je niks moet terug kunnen vragen zo lang je een OV hebt / niet betaald. Je mag verdorie gratis reizen.
Toen ik studeerde heb ik ook nooit een declaratie ingediend, vond ik niet nodig; ik kon immers gratis met het OV, dus ook met alternatieve bussen etc.
Hoezo gratis? Daar betaal je €70,- per maand voor, dat wordt gewoon vrolijk bij je studieschuld opgeteld...
Jans schreef:Ja, en als je afstudeerd he, moet je dat dan terugbetalen?
Zoolgangster schreef:pniekepnak schreef:Maar ik vind het zo gek dat sommige mensen dat altijd schijnt te overkomen terwijl ik heel veel met de NS gereisd heb op verschillende trajecten en daar echt nooit last van heb gehad. Ja, af en toe had ik wel eens vertraging, maar dat heb ik met de bus ook, en met de tram ook. Dat heb je met de auto ook. Oftewel: dat hoort erbij.
Maar iedere dag vertraging? Ik heb dat nooit meegemaakt met de NS.
Heb je zeker geluk gehad, en per traject kan het heel erg schelen... Ik zal echt niet beweren dat al die andere mensen die wèl pech hadden liegen.