Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:40

Cayenne schreef:
Winged schreef:
Overigens worden alle details NIET vermeld.

Wablief? :P beetje kromme zin :D

Vind er weinig kroms aan? De échte details worden niet gegeven. Zo beter?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:41

Winged schreef:
Vaatstra zegt dat hij na de verkrachting in paniek raakte. Omdat de roes weg was. Dan laat je iemand toch gáán???

Overigens worden alle details NIET vermeld.

Niet alle details... Maar toch meer dan genoeg.. :=

Janneke2 schreef:
Met enige beperkingen. Omrop Fryslan wilde een microfoon in de zaal.

De rechtbank had van de week bekend gemaakt, dat ze uiteraard niet precies wisten, wat Marianne zelf zou denken (het arme kind is dood)
maar dat ze wel wisten, hoe de meeste meisjes en vrouwen hier over denken.

Op zo'n rechtszitting moeten noodzakelijkerwijze de details van de verkracting worden verteld.
Als dat ook nog eens uitgebreid de opoenbaarheid in gaat - hoe jouw lichamelijke integriteti si geschonden, voelt dat vaak als een soort 2e verkrachting.

Dus idd: smakeloos.

_/-\o_ Dankjewel. Dit was precies wat ik bedoelde. Natuurlijk mag het, het is algemeen geaccepteerd, alle kranten en radio's en blogs doen er live verslag van en half Nederland kijkt mee... Ge-fiets-weldig hoe je nog een keer uitgekleed word voor heel Nederland.. :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:42

Winged schreef:
Vind er weinig kroms aan? De échte details worden niet gegeven. Zo beter?

Je zin klonk krom. : Overigens worden NIET alle details vermeld.
Dat klinkt beter :P

Ketly

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:44

Wordt tijdelijk geschorst lees ik net.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:44

Omdat die huilebal zichzelf zielig vind, of waarom?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:45

Hallo, de fam. Vaatstra zit ook te huilen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:45

Pffff waarom moet dit ellenlang duren al die rechtszaken.

Het is toch bewezen dat die gore zak de moordenaar is? hup levenslang opsluiten die gore vent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:46

Nicolletje schreef:
Hallo, de fam. Vaatstra zit ook te huilen.

??

Daar lees ik niets over.
Daarom vraag ik het.

T is toch overduidelijk... vieze vent...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-03-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:46

Jasper zegt dat hij na de daad uit zijn roes kwam en haar vermoordde uit angst voor wat de gevolgens zouden zijn voor zijn gezin. Zou het niet eerder zijn: uit angst voor wat de gevolgen zouden zijn voor hem? Marianne zou hem op zeker hebben herkend.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:48

Citaat:
Saskia Belleman

Jasper S. snikt. Familie Vaatstra op tribune heeft het ook te kwaad. #Vaatstra

Het is niet even zomaar wat, wat daar verteld wordt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:49

Ragdollcat schreef:

Het is toch bewezen dat die gore zak de moordenaar is? hup levenslang opsluiten die gore vent.

Simpelweg omdat het rechtssysteem niet zo werkt.
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces ongeacht waarvoor hij/zij terecht staat zonder dat hier een tijdsduur aan vast zit.
Zou wat zijn dat zo gauw iets bewezen is er direct maar willekeurig een straf aan vast zou zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:50

Nicolletje schreef:
Citaat:
Saskia Belleman

Ik volg via nu.nl

Daar werd dit niet gemeld.

Excuus.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:51

Je hebt gelijk, daar staat het niet....

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:52

Ragdollcat schreef:

Omdat wij gelukkig in een land leven waar je een eerst een rechtszaak hebt voor je veroordeeld wordt.
Ook al is bewezen dat hij schuldig is, vindt ik het goed dat hij ook nog gewoon een zaak heeft.
Dat is het recht van ieder mens in Nederland.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:52

Nicolletje schreef:
Citaat:
Saskia Belleman

Mooie inhoudelijke tweet... NATUURLIJK doen ze dat.. Die Jasper probeert nog wat strafvermindering te krijgen en heeft wellicht echt spijt en Fam. Vaatstra heeft het natuurlijk niet makkelijk met dit soort verhalen en details, dat is gewoon enorm heftig.. :(:)

DIT bedoel ik dus precies.. Typisch zo'n sensatie-tweet. Totaal geen inhoudelijke waarde en alleen maar sensatie opwekken.. :r

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:54

Winged schreef:
Sok: Het is aan jouzelf of je het leest of niet.

Nou, de rechtbank had teminste nog pieteit voor de gevoelens van Marianne - dat niet iedereen dit soort details hoeft te weten.
Dus: terughoudendheid ipv. alle details op twitter.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:11

Zit de familie van Jasper ook in die rechtzaal eigenlijk?

Wel heftig hoor, nooit de dader kunnen vinden (hoe kan dat eigenlijk? Er moet toch genoeg bewijs zijn verzameld / gevonden toen??), nu door middel van dat DNA onderzoek hebben ze dan de dader en word je 14 jaar na die daad nog gestraft. Voor alle partijen vind ik dat best wel heel heftig eigenlijk....

Voor de familie van Marianne die met de hele zaak weer geconfronteerd worden en weer te horen / zien door wat voor hel Marianne is gegaan. Voor de familie van Jasper die dit wellicht nooit verwacht hadden, ik weet niet hoe ik zou reageren als blijkt dat iemand in mijn familie zoiets verschrikkelijks zou hebben gedaan..

Wel komt er nu eindelijk gerichtigheid, voor Marianne. Ik vind het goed dat de dader alsnog gestraft gaat worden. Maar wat ik mij afvraag in de afgelopen 14 jaar is hij niet weer de fout in gegaan toch?? Ik ben ook weer niet zo goed op de hoogte namelijk... zou dat mee spelen voor een mildere straf? Als blijkt dat hij in die afgelopen 14 jaar vaker zo gigantisch de fout in is gegaan kan ik mij voorstellen dat je zwaarder gestraft word. En ze hebben zijn DNA, dat moet toch te vinden zijn of er een eventuele match is met andere zaken...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:17

_Marinke_ schreef:
Wel heftig hoor, nooit de dader kunnen vinden (hoe kan dat eigenlijk? Er moet toch genoeg bewijs zijn verzameld / gevonden toen??), nu door middel van dat DNA onderzoek hebben ze dan de dader en word je 14 jaar na die daad nog gestraft. Voor alle partijen vind ik dat best wel heel heftig eigenlijk....

Ja, heftig is het woord wel...
Er is destijds wel veel materiaal gevonden - maar DNA 'dat je niet kan thuisbrengen', daar heb je niets aan. (En er zijn beschuldigingen en verdachtmakingen geweest - maar nu is er "rust", we weten wie het geweest is.)
Met name Bauke Vaatstra heeft hemel en aarde bewogen om dat laatste, familiale DNA onderzoek gedaan te krijgen. (Met als beloning van de inspanning: de dader die zelf DNA afstond.)

_Marinke_ schreef:
Voor de familie van Marianne die met de hele zaak weer geconfronteerd worden en weer te horen / zien door wat voor hel Marianne is gegaan.

Ja, brrr.
_Marinke_ schreef:
Voor de familie van Jasper die dit wellicht nooit verwacht hadden, ik weet niet hoe ik zou reageren als blijkt dat iemand in mijn familie zoiets verschrikkelijks zou hebben gedaan...

Ja, een afschuwelijke ontdekking.

_Marinke_ schreef:
Wel komt er nu eindelijk gerichtigheid, voor Marianne. Ik vind het goed dat de dader alsnog gestraft gaat worden. Maar wat ik mij afvraag in de afgelopen 14 jaar is hij niet weer de fout in gegaan toch?? Ik ben ook weer niet zo goed op de hoogte namelijk... zou dat mee spelen voor een mildere straf? Als blijkt dat hij in die afgelopen 14 jaar vaker zo gigantisch de fout in is gegaan kan ik mij voorstellen dat je zwaarder gestraft word. En ze hebben zijn DNA, dat moet toch te vinden zijn of er een eventuele match is met andere zaken...
Ze hebben zijn DNA, dus als dat zo zou zijn, dan zou hij ook darvoor vervolgd kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-03-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:18

Wat moet ze bang zijn geweest, verschrikkelijk. Hebben jullie ook het idee dat Marianne mee heeft gewerkt in de hoop dat ze na de verkrachting nog veilig thuis kon komen? Dat idee krijg ik en daardoor vind ik het nog walgelijker en vreselijker dat ze dus nooit thuis gekomen is.
Heel sneu voor zijn gezin maar ik hoop dat deze man nooit meer een rondje zal fietsen. :r

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 14:20

Er is ook nog een verschil of je wordt veroordeeld voor doodslag of voor moord. De advocaat van Jasper S. pleit voor doodslag. Jasper S. probeert een verminderd toerekeningsvatbaarheidspleidooi; kende hij Marianne (ze kwam uit zijn omgeving) of niet? Zijn er momenten geweest dat hij nog terug kon? Waarom besloot hij achter haar aan te gaan. Was de moord een onafwendbare daad na het misbruik ( juist omdat zij hem mogelijk kende)?
Belangrijk zijn blijkbaar de vastgebonden handen. In het politierapport over de moord staat dat er sporen waren die erop duidden dat haar handen waren vastgebonden, maar ook dat het geen touw of haar bh zijn geweest, maar mogelijk handboeien. Die zijn op de plaats delict niet aangetroffen, wat zou betekenen dat Jasper S ze van huis heeft meegenomen en weer terug heeft meegenomen. Dat duidt dan weer op berekening vooraf en dus moord. Behalve het sperma en DNA zijn op de plaats delict Ook het verhaal dat Marianne zich niet verweerde (maar hem wel in zijn hand gebeten had), hij haar in bedwang hield door dreiging met het mes en toch 2 fietsen netjes weg kon zetten, dat gelooft de rechter dus niet (en ik ook niet eerlijk gezegd). Mogelijk heeft hij haar dus geboeid. Fietsen weggezet en haar meegenomen het weiland in.
Als ik de berichtgeving zo lees komt Jasper S. mij voor als een heel berekenend man.
En ja, ik vind het wel interessant te volgen. Ik hoop niet dat hij wegkomt met doodslag.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:24

heb ook een stukje zitten volgen via nu.nl

heb gelijk weg geklikt word er zo kwaad en verdrietig om

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:30

Pff ik vind het ook heftig hoor, vooral omdat het zich erg dichtbij afspeelt.. Heb ook wel even een brok in mijn keel. Marianne zat destijds bij mijn broer in de klas, dus ook erg heftig voor hem.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:31

Ik lees even mee.. had een tijdje geleden hier al gelezen dat de dader gevat werd. Ben benieuwd hoe ze hem gaan veroordelen.. Hopelijk voor moord!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:38

Vreselijk, inderdaad hier ook dichtbij.. dat meisje wat zou ze bang zijn geweest :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:38

Wat de uitspraak ook zal worden: het is nooit genoeg.
De familie Vaatstra krijgen hun dochter nooit meer terug.
Ze kunnen nu hooguit antwoorden op hun vragen krijgen, maar het antwoord is soms verschrikkelijk gewoon.
En tóch ben ik blij voor ze dat de dader is gepakt en wordt berecht.