Nicolletje schreef:Dat eh... heb je op de vorige pagina al gezegd....
Eh, ja - maar

het was de laatste posting van die bladzij en niemand reageerde er op.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
storrum schreef:je hoort en leest niet anders dan berichten over (...)
storrum schreef:
Citaat:met het peperdure liquidatieproces is niemand van betekenis opgepakt en niks gestopt
Janneke2 schreef:Vreemd, ik heb net toch linkjes gegeven van de politie zelf die het alarmerend noemt.ondanks de lage pakkans (ggrrrr!!!) is het aantal inbraken niet alarmerend veel hoger dan vroeger.
Nicolletje schreef:Janneke2 schreef:Vreemd, ik heb net toch linkjes gegeven van de politie zelf die het alarmerend noemt.ondanks de lage pakkans (ggrrrr!!!) is het aantal inbraken niet alarmerend veel hoger dan vroeger.
Nicolletje schreef:Zozo.met het peperdure liquidatieproces is niemand van betekenis opgepakt en niks gestopt
Nicolletje schreef:Ik denk ook dat de liquidaties erger gaan worden, dat onschuldige voorbijgangers vaker geraakt gaan worden.
Nicolletje schreef:Maargoed dit is misschien wat off topic, maar ik verwacht groter geweld in het criminele circuit.
Nicolletje schreef:Citaat:Niet-westerse allochtonen worden bijna vier keer zo vaak verdacht van een misdrijf als autochtonen.
Blue Eyes:
"Crisis treft allochtonen harder"
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... 077-pb.htm
Chaos schreef:Verder valt het geweld ed hier wel mee, er worden op het moment wel veel auto's gestolen. Een klant van mij is 2 auto's kwijt in anderhalve week, gewoon van zijn oprit afgehaald 's nachts. Mijn oma is nu in een half jaar 3x de dupe geweest van inbrekers, vandalisme en een keer geweld bij een bushalte.
En in de buurt worden een hoop zadelkamers opengebroken en leeg gehaald, maar dat is ook toeval dat ik dat weet.
Blue_Eyes schreef:Nicolletje schreef:
Niet-westerse allochtonen worden bijna vier keer zo vaak verdacht van een misdrijf als autochtonen.
Blue Eyes:
"Crisis treft allochtonen harder"
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... 077-pb.htm
Dus?
storrum schreef:Gaan ze het wel 'elders' (lees: bij jou bijvoorbeeld) halen.....(staat ook in het artikel) :
Criminaliteit mede bepaald door sociaaleconomische achterstand
Niet-westerse allochtonen worden bijna vier keer zo vaak verdacht van een misdrijf als autochtonen. Bij alle niet-westerse herkomstgroepen neemt de criminele oververtegenwoordiging af als rekening wordt gehouden met hun gemiddeld slechtere sociaaleconomische positie. Marokkanen en Antillianen zijn dan wel nog altijd twee keer zo vaak verdacht van een misdrijf als autochtonen.
storrum schreef:Chaos schreef:Verder valt het geweld ed hier wel mee, er worden op het moment wel veel auto's gestolen. Een klant van mij is 2 auto's kwijt in anderhalve week, gewoon van zijn oprit afgehaald 's nachts. Mijn oma is nu in een half jaar 3x de dupe geweest van inbrekers, vandalisme en een keer geweld bij een bushalte.
En in de buurt worden een hoop zadelkamers opengebroken en leeg gehaald, maar dat is ook toeval dat ik dat weet.
Sja als je dit al mee vindt vallen...![]()
Is een kwestie van normen en waarden. Ik vind het heel erg als men andermans spullen meeneemt of kapot maakt. Over geweld maar niet te spreken.
Chaos schreef:Ik voel me iig nooit onveilig. Nergens.
Janneke2 schreef:Eh, wat precies noemt de politie alarmerend...?
Nicolletje schreef:Politie wijst op alarmerend hoog aantal woninginbraken
http://www.politie.nl/nieuws/2012/decem ... raken.html
Janneke2 schreef:Zozo.
Hadden ze dan al die zware criminelen maar hun gng moeten laten gaan...?
Ik vind van niet.
Volgens mij zijn er toch echt een stel boeven opgepakt.
Janneke2 schreef:Waarom verwacht je dit..? (Het zou kunnen, hoor.)
Nicolletje schreef:Janneke2 schreef:Hadden ze dan al die zware criminelen maar hun gng moeten laten gaan...?
Ik vind van niet.
Volgens mij zijn er toch echt een stel boeven opgepakt.
Ik heb een andere mening.
Nicolletje schreef:Janneke2 schreef:Waarom verwacht je dit ( mer geweld vanuit de onderwereld)...? (Het zou kunnen, hoor.)
Vooral in de regio Rotterdam en Amsterdam.
Was vroeger 'de penoze' een redelijk georganiseerd (voornamelijk Nederlands of ism. Nederlanders) geheel met eigen regels, nu zijn het rivaliserende etnische minderheden die niks met elkaar, en vaak ook niks met Nederland hebben.
Nicolletje schreef:Van jongs af aan zijn een aantal van deze mensen al in aanraking met geweld en criminaliteit.
Nicolletje schreef:Turkse en Albanese huurmoordenaars worden 'voor een paar tientjes' ingevlogen.
Nicolletje schreef:Tel daarbij de wat 'heetgebakken' cultuur van sommige groepen erbij op
Nicolletje schreef:Okee.en het feit dat het ze helemaal niets interesseert als ze andere mensen tot overlast zijn, en zo is mijn conclusie getrokken.