Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:09

bello2005 schreef:
mijn moeder is wel ontslagen omdat ze werd ingeruild voor polen;)

op mijn huidige werk werden ook genoeg mensen ontslagen omdat de polen weer trg kwamen van hun vakantie

Vraag me af waar jij werkt, de bouw? kan me eigenlijk geen andere plek voorstellen :=
Ik gok een glastuinbouw?
[/quote]

cherry tomaten ja

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:10

Celiien schreef:
bello2005 schreef:
mijn moeder is wel ontslagen omdat ze werd ingeruild voor polen;)

op mijn huidige werk werden ook genoeg mensen ontslagen omdat de polen weer trg kwamen van hun vakantie

Vraag me af waar jij werkt, de bouw? kan me eigenlijk geen andere plek voorstellen :=

nee,, helaas je hebt het fout geraden

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:11

bello2005 schreef:
TinekeHorses schreef:
Ik gok in de glastuinbouw?

cherry tomaten ja

Dat klopt inderdaad. De kassen hier hebben bijna alleen maar Polen als vaste werknemers.
Eens in de zoveel tijd bezoeken zij familie, en komt er tijdelijk vervangende werknemers. :)

bello2005

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:12

nee, mijn moeder heeft daar 6 jaar gewerkt en ineens moest ze 'oprotten' omdat ze liever polen hadden
met nog veel andere collega's

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:14

Eerlijk gezegd geloof ik het verhaal helemaal niet...
Geen geld voor een verzekering? Met maximale zorgtoeslag kost een basisverzekering 25 euro in de maand..... en het is wettelijk verplicht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:14

en als er vervangende werknemers komen heet dat niet "ontslagen" worden als ze weer weg moeten omdat de vaste werknemers weer terug komen :)
spijtig voor je moeder dat ze weg moest ;) Maar helaas kan dit ook gebeuren. Dan moet je niet de polen de schuld geven maar het bedrijf :)

Maar ontopic:

Ik vind het sowieso vreemd dat de vrouw in kwestie niet verzekerd is. En al helemaal vreemd dat het niet bij de man het geval is, want je mag naar mijn weten niet eens onverzekerd werken :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:15

bello2005 schreef:
in belgie hebben ze zo wie zo geen crisis..

hoor je mij ook niet zeggen,, maar de meeste (polen) leveren geen kwaliteit.
dat zie ik zelfs op mijn werk

*sowieso voor de duidelijkheid

In belgië is zeker wel recessie geweest, sterker nog als je een beetje de economie in de gaten hebt gehouden, t kwartaal zelfs nog. maar dat zul je maar zelf ff moeten nazoeken, ga ik niet doen.

Tjah en t voorbeeld tuinbouw heb ik de rede al hierboven aangegeven. de buitenlanders zijn een uitkomst niet de reden.

bello2005 schreef:
Celiien schreef:

God, god god, sorry dat ik iets zeg, en dat ik het niet met je eens ben zeg :roll: wil best hierover een 'gezonde' discussie houden, maar wil wel graag dat het netjes blijft. anders ga ik nu temmen :n

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:16

lifaya schreef:
en als er vervangende werknemers komen heet dat niet "ontslagen" worden als ze weer weg moeten omdat de vaste werknemers weer terug komen :)
spijtig voor je moeder dat ze weg moest ;) Maar helaas kan dit ook gebeuren. Dan moet je niet de polen de schuld geven maar het bedrijf :)

Maar ontopic:

Ik vind het sowieso vreemd dat de vrouw in kwestie niet verzekerd is. En al helemaal vreemd dat het niet bij de man het geval is, want je mag naar mijn weten niet eens onverzekerd werken :+

ja wel de polen,, want als hun nou net zo duur waren als wij hollanders.. was dit niet gebeurd..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:18

Hollanders is een compleet verkeerde naam voor Nederlanders maar dat terzijde :') iig ligt de fout bij het bedrijf, ookal wil je het niet toegeven. ZIJ gingen bezuinigen en zochten goedkopere werknemers ;) De Polen pakken gewoon simpelweg wat ze pakken kunnen. Je doet zo ontzettend denigrerend over de Polen, vind het echt heel spijtig. het is een hardwerkend volk.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 16-03-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:21

Volgens mij krijgt bello meer aandacht dan ze verdiend in dit topic....

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:21

bello2005 schreef:
in belgie hebben ze zo wie zo geen crisis..

hoor je mij ook niet zeggen,, maar de meeste (polen) leveren geen kwaliteit.
dat zie ik zelfs op mijn werk

*sowieso voor de duidelijkheid

In belgië is zeker wel recessie geweest, sterker nog als je een beetje de economie in de gaten hebt gehouden, t kwartaal zelfs nog. maar dat zul je maar zelf ff moeten nazoeken, ga ik niet doen.

Tjah en t voorbeeld tuinbouw heb ik de rede al hierboven aangegeven. de buitenlanders zijn een uitkomst niet de reden.

God, god god, sorry dat ik iets zeg, en dat ik het niet met je eens ben zeg :roll: wil best hierover een 'gezonde' discussie houden, maar wil wel graag dat het netjes blijft. anders ga ik nu temmen :n

ooit gehoord van sarcasme ???

nederland heeft een staatsschuld ruim 420 miljard (810 euro per seconde )
belgie heeft een staatsschuld ruim 361 miljard (507 euro per seconde)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:22

lifaya schreef:
Hollanders is een compleet verkeerde naam voor Nederlanders maar dat terzijde :') iig ligt de fout bij het bedrijf, ookal wil je het niet toegeven. ZIJ gingen bezuinigen en zochten goedkopere werknemers ;) De Polen pakken gewoon simpelweg wat ze pakken kunnen. Je doet zo ontzettend denigrerend over de Polen, vind het echt heel spijtig. het is een hardwerkend volk.

dat hoor je mij ook niet zeggen.. maar door te weinig ervaring weten zij niet dat wij veel duurder zijn.. en dat maakt het voor ons kapot..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:22

Daatje schreef:

jaloers ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:36

bello2005 schreef:
ooit gehoord van sarcasme ???

nederland heeft een staatsschuld ruim 420 miljard (810 euro per seconde )
belgie heeft een staatsschuld ruim 361 miljard (507 euro per seconde)

En zet het eens om naar verhouding, dan heeft België een dubbele staatschuld als nl :+

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:42

bello2005 schreef:
Daatje schreef:

jaloers ?

Hahaha, nee dank je

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:09

Daatje schreef:

He he eindelijk eens iemand die het door krijgt. Want het is niet alleen in dit topic zo.

Tuurlijk het is fout want die man heeft gedaan. Maar als je dochter ziek is en je hebt geen geld, een kat in het nouw maakt rare sprongen.
Die man moet wel gestraf worden, maar ik vind hoe het nu gedaan is niet helemaal juist.
Iemand met kanker gaat niet werken, waar moet degene de kracht vandaan halen. Als ik zie bij mijn opa die niet eens meer normaal zijn kleren aan kon krijgen en niet eens meer normaal de trap af kon komen...
Iemand die herrieschopt omdat hij/zij: geen zin heeft om te werken, stoer vind of wat dan ook mag van mij het land uitgeschopt worden.
Deze man had werk, heeft een aantal zaken verkeerd aangepakt maar had wel geholpen kunnen worden. En wel een straf moeten krijgen maar niet op die manier. Vind ik niet de juiste aanpak in dit geval.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:18

wemkelover schreef:
He he eindelijk eens iemand die het door krijgt. Want het is niet alleen in dit topic zo.

Tuurlijk het is fout want die man heeft gedaan. Maar als je dochter ziek is en je hebt geen geld, een kat in het nouw maakt rare sprongen.
Die man moet wel gestraf worden, maar ik vind hoe het nu gedaan is niet helemaal juist.
Iemand met kanker gaat niet werken, waar moet degene de kracht vandaan halen. Als ik zie bij mijn opa die niet eens meer normaal zijn kleren aan kon krijgen en niet eens meer normaal de trap af kon komen...
Iemand die herrieschopt omdat hij/zij: geen zin heeft om te werken, stoer vind of wat dan ook mag van mij het land uitgeschopt worden.
Deze man had werk, heeft een aantal zaken verkeerd aangepakt maar had wel geholpen kunnen worden. En wel een straf moeten krijgen maar niet op die manier. Vind ik niet de juiste aanpak in dit geval.

Maar wat is dan wel de juiste aanpak? Wat voor hulp had de man moeten krijgen? Gevangenisstraf is geen hulp, TBS is niet aan de orde. Opname in een instelling en dan therapie? In dat geval heeft de man nog geen geld en is het zeer onwaarschijnlijk dat hulp iets uithaalt aangezien hij waarschijnlijk zelf vind dat hij juist gehandeld heeft. In dat geval is het zeer aannemelijk dat hij door zou gaan met stelen de dochter is immers niet beter.

Of is de juiste hulp geld geven om zijn dochter te helpen; en waarvan zou dat dan moeten worden betaald? Inderdaad; een kat in het nauw maakt rare sprongen; maar als de kat dan van een flatgebouw springt houdt de zwaartekracht er geen rekening mee dat hij in het nauw zat hoor. De natuur heeft wetten, mensen hebben ook wetten. Anders wordt het een onleefbare samenleving.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:31

Hulp om indd even zijn zooi weer op orde te krijgen en dan zijn dochter vooral geholpen kan worden. Laat hem een goede langdurige taakstraf krijgen, mocht hij niet komen opdagen dan kan daar alsnog de sanctie aangeplakt worden dat hij alsnog eruit gezet gaat worden.
Maar deze man had gewoon een baan in eerste instantie. Ik zie nergens staan dat hij vaker gepakt is voor illegale dingen, dus neem aan dat het zijn eerste keer was dat hij gepakt is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:42

wemkelover schreef:
Hulp om indd even zijn zooi weer op orde te krijgen en dan zijn dochter vooral geholpen kan worden. Laat hem een goede langdurige taakstraf krijgen, mocht hij niet komen opdagen dan kan daar alsnog de sanctie aangeplakt worden dat hij alsnog eruit gezet gaat worden.
Maar deze man had gewoon een baan in eerste instantie. Ik zie nergens staan dat hij vaker gepakt is voor illegale dingen, dus neem aan dat het zijn eerste keer was dat hij gepakt is.

Wat voor hulp is dat dan? Deze man hád een inkomen, maar dat was niet genoeg. Er zijn honderden sociale redenen te bedenken waardoor het ethisch gerechtvaardigd is om te stelen. Een dochter met kanker, maar ook een zwangere vrouw of vriendin of een dode oma zonder uitvaartverzekering. Maatschappelijke hulp of begeleiding kan er ook niet voor zorgen dat iemand meer geld gaat verdienen zonder een Nederlandse opleiding (en die kost ook weer geld)... en die hulp is langdurig (vaak levenslang) dus hij heeft dan geen andere keuze dan door te gaan met stelen. En dat is dan naast die kosten voor begeleiding; als je dat aan alle gevallen wilt geven heb je het dus over miljarden euro's die de staat daaraan zou moeten uitgeven. En ook een taakstraf levert de staat geen geld op maar kóst geld.

Als het probleem zou worden opgelost zou je dat nog kunnen beargumenteren, maar die kans is gewoon heel erg klein.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:04

Dus volgens jou moeten ze die dochter dan maar gewoon dood laten gaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:25

wemkelover schreef:
Dus volgens jou moeten ze die dochter dan maar gewoon dood laten gaan?

in nederland laten ze nooit zomaar iemand dood gaan...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:40

savasan schreef:
Deze situatie is de vraag die gesteld wordt in de theorie van Kolhberg over morele ontwikkeling.

In dit filmpje wordt die vraag gesteld:

[ Video ]

De theorie komt er op neer dat er van uit wordt gegaan van verschillende stadia van morele ontwikkeling.
In het filmpje wordt duidelijk dat kinderen in een compleet andere fase zitten dan volwassenen.

Aangezien er op bokt mensen zitten die in verschillende stadia zitten en dus iets anders als 'waarheid' zien, is dit een oneindige discussie.

Dat bedacht ik me ook inderdaad. En aangezien men in amerika niet verzekerd hoeft te zijn is de vraag daar relevant.
In nederland echter niet, omdat men verzekerd moet zijn en als men dat niet is er goede regelingen zijn.

Edit: en het kan aan mij liggen, maar ik heb nog nooit zoiets raars gezien als de nationale staatsschuld omzetten in seconden... Seconden tot wat.... Per inwoner oke, maar per seconde?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:11

Vind het mocht het verhaal kloppen gewoon erg jammer dat het zo gelopen is. Ziekenhuizen mogen acute hulp niet weigeren toch, illegaal of niet.

Ik weet zeker dat er dan in zijn buurt wel iemand was geweest die hem met de financiele kant zou willen helpen. Betalingsregeling of wat dan ook.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:18

Ik denk dat het terecht is. Als ik aan (veel) geld moet komen dan zou ik alles op alles zetten om geld te besparen en meerdere (als het moet niet goed betaalde) banen zoeken en nemen. Iedereen kan vooruit kijken en de gevolgen van slecht gedrag inzien. Die man had zich moeten realiseren dat dit dus niet de manier is, stelen enz.
Kun je nagaan, hoeveel mensen hebben datzelfde, of nog veel erger probleem? Ik denk niet dat die man een uitzondering is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:29

Ik denk dat wij hier nou wel met zijn allen een mening over kunnen hebben, maar wij weten de details niet.

De rechter had alle details echter wél en deze heeft besloten de man uit te zetten.

Wie zijn wij dan om aan die op feiten gebaseerde beslissing te twijfelen?