Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LovingTweety schreef:Paar jaar terug is een hele goede kennis/vriendinnetje (13 jaar) van mij bij een verkeersongeluk omgekomen door een 81jarige bestuurder die door rood reed. Zij was op weg naar de paardrijles en reed netjes door groen. Hem is niet eens zijn rijbewijs afgepakt.
TBS is een pittige straf waar je nooit af zal komen. Autisme kan zich in verschillende vormen voordoen. Ik weet niet persoonlijk hoe erg zijn autisme is, misschien jij wel.
Het blijft verschrikkelijk maar je krijgt Ximena er niet mee terug.
moonfish13 schreef:Weet ik hoor, is ook niet persé naar jou.
Overigens één ding waar veel mensen met autisme over struikelen.
Iemand hééft autisme, dat is iets anders als een autist zijn.
Voor mij maakt het niet uit, maar er zijn er genoeg die er goed over struikelen.
De Nederlandse Vereninging Autisme heeft er zelfs nog voor naar Rutte geschreven omdat hij het ook zo zei.
LovingTweety schreef:Dat komt omdat hij met zijn stoornis zich niet realiseert wat er gebeurd is en/of zich kan afsluiten daarvan.
Het menselijk psyche is heel complex. Voor mensen die daar geen last van hebben ook vrij onmogelijk om zich daarin te verplaatsen. Ik merk aan je reacties dat je daar moeite mee hebt, heel begrijpelijk overigens. Maar het ligt door zijn stoornis allemaal wat ingewikkelder. Deze mensen moeten niet 7 jaar opgesloten worden. Dat snappen ze niet en zo wordt het alleen maar erger. Gewoon gelijk beginnen met een passende behandeling in een gesloten setting werkt dan vele malen beter.
Nogmaals, ik snap je frustratie en emotie enorm goed. Echt waar. Maar ga eerst eens wat onderzoek doen naar de zwaardere vormen van autisme en lees andermans ervaringen voordat we met beschuldigingen en verwijten gaan gooien.
Een beginnetje;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
LovingTweety schreef:Dat komt omdat hij met zijn stoornis zich niet realiseert wat er gebeurd is en/of zich kan afsluiten daarvan.
Het menselijk psyche is heel complex. Voor mensen die daar geen last van hebben ook vrij onmogelijk om zich daarin te verplaatsen. Ik merk aan je reacties dat je daar moeite mee hebt, heel begrijpelijk overigens. Maar het ligt door zijn stoornis allemaal wat ingewikkelder. Deze mensen moeten niet 7 jaar opgesloten worden. Dat snappen ze niet en zo wordt het alleen maar erger. Gewoon gelijk beginnen met een passende behandeling in een gesloten setting werkt dan vele malen beter.
Nogmaals, ik snap je frustratie en emotie enorm goed. Echt waar. Maar ga eerst eens wat onderzoek doen naar de zwaardere vormen van autisme en lees andermans ervaringen voordat we met beschuldigingen en verwijten gaan gooien.
Een beginnetje;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
LoveUggs schreef:Er word wel verwacht dat hij niet meer terug de maatschappij in gaat/ mag omdat hij een gevaar zou blijven.