Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kynshiri schreef:kohtje schreef:Snap zoizo dat hele geloof verhaal niet. Denken er nu echt mensen dat de nieuwe paus aangewezen wordt door god?
hu? hoe kom je daar op? iedereen weet toch dat de kardinalen in conclaaf gaan (vergadering zeg maar) en dat zij uit alle kardinalen de volgende paus kiezen.
Tieneke schreef:Waaruit blijkt dat? Er zijn regels voor aftreden, die niet eens veel voorwaarden bevatten, dus het lijkt me eerder dat het een gewoonte is geworden om het tot de dood te blijven, dan dat het echt een bijna ongeschreven regel zou zijn.
kohtje schreef:kynshiri schreef:hu? hoe kom je daar op? iedereen weet toch dat de kardinalen in conclaaf gaan (vergadering zeg maar) en dat zij uit alle kardinalen de volgende paus kiezen.
Maar die Kardinalen zijn ook weer aangewezen enz. Wat maakt het dat deze mensen zo heilig zijn dat ze die taak op zich mogen nemen? Er zijn toch mensen die die man blind geloven en daar kan ik met mijn verstand niet bij.
Jilletje schreef:Ja maar in de politiek is vaak ook democratie en dat zie ik in de kerk en dan voornamelijk de hogere kringen niet terug.
De paus is net als een dictator eigenlijk