Sonja_vR schreef:Tieme, dat zijn nu net de dingen die ik in mijn werk al door de kinderen zie gebeuren, die doen vaak alde boodschappen, een rondje lopen , even checken, bellen etc of moeders nog in de benen staat, de administratie,
ik heb in mijn werk nog maar 1 keer een boodschapje wezen doen voor een cliënt, dat woprd echt over het algemeen door familie of een vrijwilliger gedaan
dat warme eten en de boterham word lastiger, waarom?
dochter is getrouwd en heeft een gezin en werkt daarnaast 4 of 5 dagen van 9 tot 5 en dochter en man moeten voor het werk de twee kinders uit bed werken en op de opvang zien te krijgen
en na het werk moeten die weer opgehaald worden en er moet voor het eten gezorgd worden , een stofzuiger door het huis en dergelijke
dan word het lastig om tussendoor bij je moeder binnen te rennen die 5 minuten tot een uur verderop woont. .
.
En dit soort dingen gaat dan dus ws door vrijwilligers gedaan worden. A la zonnebloem, mensen die in bijstand zitten en deze mensen moeten gaan helpen om hun uitkering te houden enz.
Wij zijn nu al op werk met allerlei workshops en dergelijke bezig om te gaan kijken hoe dit opgelost gaat worden omdat wij natuurlijk veeeeeel werk kwijt gaan raken. Zo willen wij bijv "eigen" vrijwilligers kunnen sturen of van instanties waar wi7j contact mee hebben zodat wij hopelijk nog een beetje een vinger in de pap hebben. Maar ja, wij hebben hier genoeg mensen waar niet eens een vrijwilliger voor IS om mee te wandelen. Veel mensen WILLEN niet elke keer een vreemde in huis. Hier lopen de laatste tijd veel mensen die de ouderen bedriegen om binnen te komen enz. Ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden.... veel ouderen vertrouwen mensen hierdoor ook veel minder.,,