Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:29

Geryon schreef:
knetterhard schreef:
Net alsof een 'Nederlander' niet uit zijn mond kan stinken?
Ik ken er namelijk genoeg (helaas :+).

Daarom heb ik ook 'als de meeste' gedaan :') Maar het is niet de mond. Het is de hele huid dat anders ruikt, hetgeen wat uit de poriën komt.

Mensen met paarden ruiken lekker :')

Geryon

Liesje1611 schreef:
Zeg geryon, schaam jij je niet voor jezelf..?
Iedereen mag denken wat hij/zij wilt maar sommige opmerkingen hou je gewoon voor je.
Zoals jij verkondigd dat je moslims vind stinken, zijn veel mensen weer niet gediend van 'kampers' in de buurt. Vind jij ook niet leuk om te horen.

Pff beetje respect is tegenwoordig wel veel gevraagd overal geloof ik.. :n

Waarom bepaalt iedereen dat ik het niet leuk vind om te horen? Ben het zelf half met ze eens hoor. Ookal vind ik het niet leuk dat iemand erdoor vanuit gaat dat ik ook een aso bent. Al vind ik dat iets heel anders dan gewoon anders ruiken wat gewoon WEL een feit is omdat hoe je ruikt heel erg afhangt van het eten dat je tot je neemt.

Er was trouwens laatst een nieuwsbericht dat marokanen de nieuwe kampers zijn :+

vuurneon

Ailill schreef:
vuurneon schreef:
Ik zou het toppunt van betutteling vinden, als de overheid bepaalt dat er geen moskee meer bij mag komen.
Moskeeën hebben een belangrijke functie; daar worden jongeren ook aangesproken op hun gedrag. Wie voert er nog controle uit, als er geen plek is voor geschikte samenkomst? Het heeft een hoge sociale functie, niet alleen gebedsfunctie.

Geryon; zoek eens voor de gein de betekenis van het woord 'feit' op ;)

Maar moskeeën (en kerken) zijn er niet voor jongeren om aangesproken te worden op hun gedrag, daar heb je ouders/scholen/jeugd-wijkcentra voor.

OOK :j
It takes a village to raise a child. Dus moskeeën hebben daarin ook een sterk signalerende functie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-01-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

knetterhard schreef:
http://quiz.bnn.nl/iqtest/

Heb je hier al aan mee gedaan? Ik ben erg benieuwd wat je IQ is :)
Ben je nu echt serieus Geryon? :\

Alsof jij nu wel intelligent overkomt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:31

knetterhard schreef:

Jep. Mischien eens een biologielesje volgen? :D Of eens kijken naar een dokter Oz. show?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-01-13 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Ailill schreef:
vuurneon schreef:
Ik zou het toppunt van betutteling vinden, als de overheid bepaalt dat er geen moskee meer bij mag komen.
Moskeeën hebben een belangrijke functie; daar worden jongeren ook aangesproken op hun gedrag. Wie voert er nog controle uit, als er geen plek is voor geschikte samenkomst? Het heeft een hoge sociale functie, niet alleen gebedsfunctie.

Geryon; zoek eens voor de gein de betekenis van het woord 'feit' op ;)

Maar moskeeën (en kerken) zijn er niet voor jongeren om aangesproken te worden op hun gedrag, daar heb je ouders/scholen/jeugd-wijkcentra voor.

Nou, ik weet niet hoe het in een moskee eraan toegaat maar ik ben wel eens in zo'n strenge kerk geweest met creepy pastoor en donderpreek.. denk maar niet dat je daarna nog adem durft te halen, dan ga je naar de hel :')

knetterhard

Ailill schreef:
knetterhard schreef:

Sorry hoor, maar het kan er bij mij echt niet in hoe ze erover praat?
Ik vraag me af als het geen grapje is vandaar..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:32

vuurneon schreef:
Ailill schreef:

It takes a village to raise a child. Dus moskeeën hebben daarin ook een sterk signalerende functie.

Vandaag de dag misschien, maar dat was vroeger niet zo. Daar is een kerk/moskee e.d. imo niet voor bedoelt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:32

knetterhard schreef:

Ik denk dat het geen grapje is, sommige mensen denken nu eenmaal zo bekrompen. Kan je eigk alleen maar heel veel medelijden mee hebben :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:33

Liesje1611 schreef:
Ailill schreef:

Nou, ik weet niet hoe het in een moskee eraan toegaat maar ik ben wel eens in zo'n strenge kerk geweest met creepy pastoor en donderpreek.. denk maar niet dat je daarna nog adem durft te halen, dan ga je naar de hel :')

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik heb ook weleens met samengeknepen billen op het bankje gezeten. Maar het is niet een doel van de kerk, nooit geweest ook.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:34

knetterhard schreef:
Ailill schreef:

Dus dan moet je zo'n opmerking maken? Dan ben je toch net zo four bezig.

Je zou ook kunnen vragen waarom zij er zo over denkt.

Geryon

Heino schreef:
knetterhard schreef:

Ik denk dat het geen grapje is, sommige mensen denken nu eenmaal zo bekrompen. Kan je eigk alleen maar heel veel medelijden mee hebben :)

:j

Ailill

Heino schreef:
knetterhard schreef:

En gelijk je oordeel klaar hebben is niet bekrompen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:36

Ailill schreef:
vuurneon schreef:

Vandaag de dag misschien, maar dat was vroeger niet zo. Daar is een kerk/moskee e.d. imo niet voor bedoelt.

Klopt, maar tegenwoordig wordt er toch meer een gezamenlijke verantwoordelijkheid genomen waar ook de moskee (als het om een fijne gaat natuurlijk) deel van uitmaakt.

Miracle_

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:38

Ik vind die website echt een giller :')
Ik ben ook tegen de bouw van moskee's, maar die site kan je niet echt serieus nemen. :+

Bovendien lijkt het me handig om de discussie of moslims wel of niet stinken via PB te voeren, niet echt netjes dit allemaal. Laat de bedoeling van het topic ook een beetje wegzakken, en dat zou "jammer" zijn.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:38

knetterhard schreef:
Woow, wat praten sommigen hier respectloos...

sommige? er is er maar een hoor die dat doet.

Ik vind het gewoon dom van de pvv dat ze dit gedaan hebben.
Als wilders ooit rutten wil verslaan (heb er niet zo veel verstand van hoe en wat sorry) denk ik niet dat hij met zulke dingen moet bezig houden.
Ik heb kan ook last hebben van christelijke of andere geloven. Ik vind het vrij irritant wat voor geloof dan ook als ze aan me deur staan en je zegt geen interesse te hebben dat ze dan toch door gaan. En nee dat zijn niet alleen de jehova's maar ook andere geloven.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:39

Dat klopt Aillil :j

Maar ik kan het op de een of andere manier niet hebben, 'moslim' mensen zijn ook gewone mensen hoor!
En ja overal zitten 'rotte' appels tussen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Om het moslimstank te noemen vind ik ook wat ver gaan, máár valt het dan niemand op dat die mensen soms anders ruiken? ik ruik ze ook van ver, en ik vind het ook geen prettige lucht eerlijk gezegd. Net als dat ik de meeste parfumlucht, sigarettenlucht, huisdierenlucht, en andere luchtjes ook niet prettig vind. Maar dat vind ik dus echt geen reden om mensen of gebouwen te weren, net als dat ik geen andere groepen zou weren alleen om vooroordelen. Een dierenwinkel, tabakwinkeltje of Douglas zou ik ook niet weigeren om zoiets.

De mensen die echt een hekel of angst hebben voor mensen met bepaalde afkomst of religies zou ik aan willen raden om eens met zo iemand in gesprek te gaan, in de meeste gevallen valt het zó ontzettend mee. Het zijn gewoon mensen net als ieder ander!

Citaat:
Nou, ik weet niet hoe het in een moskee eraan toegaat maar ik ben wel eens in zo'n strenge kerk geweest met creepy pastoor en donderpreek.. denk maar niet dat je daarna nog adem durft te halen, dan ga je naar de hel

Heb je dat wel eens meegemaakt dan?

RoodZonnetje

Ailill schreef:
En gelijk je oordeel klaar hebben is niet bekrompen?

Welk oordeel?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:41

Geryon schreef:
Moslimstank

Ik denk eerlijk gezegd dat je je bovenlip ruikt op dat moment :D . Je haalt zo verschrikkelijk je neus op als je langsloopt dat plots de stank van je bovenlip zich aandringt...

Nee even serieus, ik ben in mijn hele leven maar 1 moslim meisje tegengekomen (op de basisschool klasgenootje) die inderdaad stonk. MAAR er bestaat ook iets als het vissyndroom (kan ieder mens overkomen) en de mensen die dat hebben kunnen een zeer sterke geur verspreiden. Echter is dat niet gerelateerd aan religie of voeding. Als dat wel zo was zou de Nederlander pas echt stinken met al dat varkensvlees (ongezond vlees) dat we ons lichaam in proppen.

Het verschil is juist dat moslims (idg de wat oudere stempel) veel verse groenten en kruiden eten. Iets waar wij ook wel van mogen leren want naast het feit dat het erg lekker kan zijn is het vaak gezonder dan onze vieze van te voren al bereidde magnetronmaaltijd hap...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:41

vuurneon schreef:
Ailill schreef:

Klopt, maar tegenwoordig wordt er toch meer een gezamenlijke verantwoordelijkheid genomen waar ook de moskee (als het om een fijne gaat natuurlijk) deel van uitmaakt.

Dat ben ik met je eens en ik kan er zeker het goede in zien, maar ik blijf d'r bij: het hoort niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:42

Hier even een slotje voor overleg.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:42

Telpeva schreef:
Om het moslimstank te noemen vind ik ook wat ver gaan, máár valt het dan niemand op dat die mensen soms anders ruiken? ik ruik ze ook van ver, en ik vind het ook geen prettige lucht eerlijk gezegd. Net als dat ik de meeste parfumlucht, sigarettenlucht, huisdierenlucht, en andere luchtjes ook niet prettig vind.

Even alleen dit stukje (niet om je aan te vallen, maar je maakt hier een goed punt). Want ik kom ook wel eens een Surinamer in de tram tegen die behoorlijk ruikt (en dan bedoel ik niet dat die zich niet gewassen heeft :P ). Of een oudere Nederlandse man waar een walm vanaf komt. Het is gewoon zou dat het persoonsgebonden is of iemand sterk ruikt of niet en dat heeft weinig met afkomst of religie te maken.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:42

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten het topic weer open te zetten. Het betreft hier een gevoelig onderwerp, maar juist dan is het belangrijk altijd respectvol en met onderbouwde argumenten te blijven reageren. Bepaalde berichten in het topic voldoen absoluut niet aan deze voorwaarde. We hebben besloten deze berichten niet te verwijderen, maar willen jullie wel verzoeken hier niet meer op te reageren en gewoon weer on-topic verder te gaan.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:54

Ondanks dat ik Wilders echt ...... vind, en ik zelf moslim ben, zie ik wel iets kleins in zijn punt. Er zijn genoeg laagstaande gebouwen, en de minaret heeft meer een symbool functie gezien er toch geen luide oproep tot het gebed mag plaatsvinden. Gemeenten zouden zich kunnen inzetten om bij een aanvraag, te kijken of leeg staande kerken en kantoor gebouwen mogelijk een optie zijn.