Jans schreef:En waar is de fysiotherapeut dan, en de manueel therapeut (moet basis opleiding arts hebben)? Die worden opgeleid om dingen op hun plek te zetten, jou te helpen met je bewegingsapparaat.
(Overigens vind ik het allemaal erg interessant om te lezen!)
Mij krijg je dus niet meer binnen bij de fysiotherapeut!
Die mensen deden me verschrikkelijk pijn tijdens de behandelingen, ik zag er geen resultaat in, ook niet na 20 behandelingen, nee dank u!
En ik ben bij verschillende geweest na mijn auto-ongeluk.
Als ik resultaat zie dan mag een behandeling best eens pijn doen, maar als ze eerlijk toegeven ook dat ze het niet loskrijgen, waarom zou ik daar geld aan uitgeven, veel pijn lijden en het wordt niks beter?
Hier betaal ik per behandeling fysio zelf 20 euro per keer bij, bij de osteopaat 45 euro (waarvan ik 10 euro terug krijg, tot een max van 5 behandelingen per jaar)
En aangezien ik veel minder vaak naar de osteopaat moet kost dat een pak minder.
Plus doet bijna geen pijn en de behandeling is veel effectiever, voor mij dan toch!
Ik ga nu een keer per 2 maanden naar een osteopate, eerlijk, na de eerste behandeling was ik stomverbaasd, ik had weer wat coordinatie, mijn voeten deden weer wat ik wilde, ik liep een stuk beter, nog maar te zwijgen over de pijn in mijn nek, hoofdpijn die weg was.
Na 3 behandelingen kon ik voor het eerst in heel lange tijd weer functioneren zonder pijnstillers en migraineaanvallen.
Nu jij weer...
Heb dus een whiplash, aardig wat artrose in de nek, een knie met kapotte meniscus (wat inoperabel is), liep daardoor natuurlijk verkeerd, scheef in de heupen e.d. en na de behandeling bij de osteopaat kan ik me dus niet alleen weer bewegen, maar ben zo goed als pijnvrij.
De osteopate bij wie ik ga heeft overigens eerst de opleiding fysiotherapeut gedaan, en daarna pas een opleiding als osteopaat. Is niet in NL maar in Belgie....