Shadow0 schreef:dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat op een andere manier in te richten
Bvb mensen met een WW-uitkering 20 uur mee laten draaien?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suuzepuus schreef:Misschien mensen met een uitkering inschakelen om te helpen in de zorg...... voor iedereen is er iets te doen!
suuzepuus schreef:Ik bedoel echt nioet dat ze in plaats van moeten komen hoor (werk zelf in de zorg.....) maar het zou als ondersteun ing kunnen.
Citaat:Vanaf 2013 kun je met een kleine indicatie niet meer terecht in een zorgcentrum en dat wordt elk jaar minder. Wie moet dat opvangen?? familie? en wat als die er niet is? en nou niet roepen dat die er wel is.
mika11 schreef:Maar demente mensen zijn zo kwetsbaar, en als je daar iemand bijzet omdat het moet.
Daar worden de bewoners alleen maar de dupe van.
Heino schreef:Er is ook genoeg ondersteunend werk, zoals koffie klaarzetten, materiaal wassen, autorijden etc.
Heino schreef:mika11 schreef:Maar demente mensen zijn zo kwetsbaar, en als je daar iemand bijzet omdat het moet.
Daar worden de bewoners alleen maar de dupe van.
Er is ook genoeg ondersteunend werk, zoals koffie klaarzetten, materiaal wassen, autorijden etc.
Dan kunnen de echte helpenden/verzorgenden ook meer tijd besteden aan zorg op de werkvloer
mika11 schreef:De helpenden/verzorgenden zijn al alle 8 uur van de dienst bezig met de zorg op de werkvloer.
Er is een voedingsassistent in de huiskamer, met meestal 1 of twee vrijwilligers.
De huishouding heeft 4 minuten tijd voor een kamer van een bewoner om het bed op te maken en om de kamer schoon te maken.
Daar zou wel wat 'vrijwillige hulp' mogen bijkomen en nog meer van die klusjes zoals waskarren wegbrengen etc.
Heino schreef:2) mensen die nu werkloos thuis zitten toch in de werksfeer mee te laten draaien
Citaat:Verder vind ik de toon waarop je nu discussieert erg onprettig, je legt me dingen in de mond die ik niet zeg.
Cer schreef:Heino, wat een gezwets..
Er worden nu goede mensen uit de zorg wegbezuinigd dievdus hun inkomen kwijtraken en dan vervangen worden door iemand met een uitkering. Hoe oneerlijk is dat!
Laten we het gastarbeiderverhaal hier maar buiten laten
Heino schreef:Het gaat mij ook mensen die nu thuis zitten en die het werk over kunnen nemen dat gastarbeiders nu doen.
Citaat:En ik ben van mening dat het altijd beter is om bezig te blijven in de vorm van vrijwilligerswerk dan thuis te gaan zitten wachten tot er eindelijk op een van je vele sollicitaties gereageerd wordt.