Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:29

Ik snap het lol en plezier van het vuurwerk wel. Maar dat je daar 1400 of 2100 euro of meer voor uit geeft snap ik niet. Voor 30 of 40 euro kun je toch ook wat kopen.

Als we het in ONZE hobby stoppen gaat het wel iets langer mee als een half uurtje.
Een vakantie blijft onz leven lang bij en we hebben een leuke film gemaakt of fotoalbum.

Ieder zijn lol hoor en ja het is idd goed voor de economie...maar ik kan die gekte gewoon niet snappen.
Ik kijk wel gewoon naar andermans kostbare vuurwerk, mij kost het niks en even zoveel lol.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:30

Tja, ik wilde dat ik als hobby vuurwerk afsteken had; stuk goedkoper dan een paard onderhouden en je houdt ook nog tijd over voor andere dingen.... Kortom, iedereen moet zelf weten waar ie zijn spaargeld aan uit wenst te geven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:30

Niwla schreef:
Ik zou het wel saai vinden als er niets de lucht in ging om 12.00 uur met oudjaar.

Ik ook! Ik geniet gewoon kosteloos mee van wat anderen de lucht in schieten :D

eclair98

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:31

dat doen ik en mijn ouders dus ook _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:34

Musiess schreef:
wil jij eerst even goed lezen please.

Ik zei ook ik 'HOORDE'. Dan wel in de wandelgangen.
Dan kan ik dus niet zeggen dat het waar is.

HEt is idd niet eerlijk, maar soms denk ik ook wel eens "jammer joh, eigenschuld!'

Ik denk dat je mijn post verkeerd opgevat hebt, ik begreep uit jouw post al dat je slechts een gerucht/roddel/wat dan ook had opgevangen.
Anoli schreef:
Zolang ze er geen dieren en mensen kwaad mee doen, mogen ze van mij lekker vuurwerk blijven (ver)kopen en afsteken hoor :j

Precies. Die poedersuiker jong die rotjes naar dieren/mensen gooien moeten ze flink aanpakken, maar dat doen ze dan weer niet helaas.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:35

Ik ben het met je eens TS
Verschil tussen een bom en vuurwerk is helemaal niet zo groot maar een bommetje mogen we dan weer niet afsteken :+
Van mij mag het klaar zijn met het consumenten vuurwerk, gewoon een centrale show is 1000x spectaculairder en veroorzaakt ook stukken minder overlast.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:36

Ja maar dat is het juist, mijn vriend vind het juist leuk om aan iedereen zn vuurwerk te laten zine.
Iedereen kijkt ook altijd vol bewondering naar zijn vuurwerk. Dat geeft hem denk k een verzadigd gevoel, en de harde knallen en al het moois wat eruit komt natuurlijk :)

Zo'n doos gaat tie nu ook halen gaaf hoor http://www.youtube.com/watch?v=2QZ6ijw1D94

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:40

Rider01 schreef:
Verschil tussen een bom en vuurwerk is helemaal niet zo groot maar een bommetje mogen we dan weer niet afsteken :+
Van mij mag het klaar zijn met het consumenten vuurwerk, gewoon een centrale show is 1000x spectaculairder en veroorzaakt ook stukken minder overlast.

Omdat jij het niet nodig acht moet het stoppen.. Achja, ook de paarden maar het land uit dan, ook nergens voor nodig.

Overigens vind ik een centrale show geen zak aan en zo ken ik er meer, ik moet er niet aan denken zeg :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:41

tja , van de ene kant zou ik het nooit doen van
de andere kant , laat ze lekker doen met hun gedl wat ze willen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:43

Danseresje schreef:
Ik zag de humor ook wel in van je opmerking :D!

En ja, ieder kan en mag z'n geld op zijn/haar eigen manier besteen. Maar serieus, mijn mond valt echt flink open van de bedragen die ik hoor die er aan uitgegeven worden. Zoals ik al zei, ik geef graag geld uit aan iets waar ik wat langer van kan genieten...

En ik vind het wel leuk hoe hier toch een leuke discussie uit komt!

Gelukkig maar, niet elke bokker kan het waarderen :')

Maar idd ook ik vind die bedragen wel heel hoog, maar ach wie ben ik om daar dan over te oordelen.
Gelukkig zijn er zulke "gekken" want op die manier kan ik kosteloos genieten van andersmans vuurwerk :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:45

Als iemand zoveel geld aan vuurwerk wil besteden, vind ik dat helemaal prima. Persoonlijk zou ik mijn geld aan iets anders besteden, maar ieder zijn hobby, toch? Ik koop nooit vuurwerk, ik geniet altijd van andermans vuurwerk. :D

Hier in de buurt gooien ze trouwens met vuurwerk naar mensen. Daarom blijf ik liever met oudjaarsdag binnen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:47

Rider01 schreef:

Nee joh. En bovendien is hier in de buurt met koninginnedag altijd al een vuurwerkshow.
Het zelf afsteken is juist veel leuker :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:48

Anoli schreef:
Danseresje schreef:
Ik zag de humor ook wel in van je opmerking :D!

En ja, ieder kan en mag z'n geld op zijn/haar eigen manier besteen. Maar serieus, mijn mond valt echt flink open van de bedragen die ik hoor die er aan uitgegeven worden. Zoals ik al zei, ik geef graag geld uit aan iets waar ik wat langer van kan genieten...

En ik vind het wel leuk hoe hier toch een leuke discussie uit komt!

Gelukkig maar, niet elke bokker kan het waarderen :')

Maar idd ook ik vind die bedragen wel heel hoog, maar ach wie ben ik om daar dan over te oordelen.
Gelukkig zijn er zulke "gekken" want op die manier kan ik kosteloos genieten van andersmans vuurwerk :j

Ach, ik ben de beroerdste niet hoor! Iemand schreef eerder al dat ik het wel heel zwaar moest hebben. Nee hoor! Was ook een beetje op zoek naar een discussie en die is wel ontstaan. En de humoristische opmerkingen, heerlijk!
Enne, jij gaat gewoon op de Cruijff-toer: elk nadeel heb z'n voordeel! ;)!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:52

Rider01 schreef:

Als je heb gekeken naar t filmpje wat ik plaatste, nou die vind ik wel erg spectaculair hoor *\o/*

En wat ik eigenlijk ben vergeten te zeggen is, ik denk dat het het leukste is dat het altijd een verassing is wat eruit komt!
Kijk die vuurwerk wat je in nl koopt bij de winkels daar is echt niet veel aan.
Maar het illegale vuurwerk, nou dat is echt super gaaf en 10 x mooier!

Maar alsnog zou ik het nooit kopen, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen er zoveel geld aan uitgeven, want het echte mooie vuurwerk kost gewoon heel wat.
Het filmpje wat ik heb geplaatst zo'n doos kost € 650 maar dan heb je ook wel wat moois

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:55

Danseresje schreef:
Ach, ik ben de beroerdste niet hoor! Iemand schreef eerder al dat ik het wel heel zwaar moest hebben. Nee hoor! Was ook een beetje op zoek naar een discussie en die is wel ontstaan. En de humoristische opmerkingen, heerlijk!
Enne, jij gaat gewoon op de Cruijff-toer: elk nadeel heb z'n voordeel! ;)!

Ja mooi toch, ik sta met de camera klaar, en heb er mooie foto's van :D

Ging elke discussie maar zo op bokt :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:03

Wow, hier is net in razend tempo een hele doos gillende keukenmeiden de lucht in gegaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:17

Ben je er gillend achteraan gerend :D ?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:18

Bizzybijtje schreef:
Ben je er gillend achteraan gerend :D ?

Nee, ben gillend in mijn huis gaan rondrennen ;), haha! nee hoor, zit lekker THE voice te kijkenGa nu toch niet meer naar buiten....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:25

Sammy_xxs schreef:
Kijk die vuurwerk wat je in nl koopt bij de winkels daar is echt niet veel aan.
Maar het illegale vuurwerk, nou dat is echt super gaaf en 10 x mooier!

Nou lekker stoer. Het is niet voor niks illegaal.
Meestal mag dit soort vuurwerk alleen door professionals afgestoken worden en dat lijkt me niet voor niks.
Als je het in huis hebt liggen (Pools vuurwerk) en het gaat per ongeluk af, dan kan je dat vergelijken met een granaatinslag. Cool +:)+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:33

Heb het ook niet in huis liggen hoor, en vind het niet "lekker stoer" het is gewoon veel mooier punt.
En alleen in nederland mag het niet, allee omliggende landen mag je wel gewoon vuurwerk afsteken, en daar zijn ook niet zoveel ongevallen met vuurwerk hoor.
Ik vind het belachelijk dat je in nederland alleen van het zielige vuurwerk mag aanschaffen waarvan je niet eens een goee knal kan horen.
Dat vind ik zonde van je geld. Of goed vuurwerk dat echt denderend is of geen vuurwerk.

Mijn vent zal dan ook echt noooit vuurwerk uit nederland halen, dat vind hij zonde van zn geld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:35

Achjoh, maak je niet druk. Als iemand veel geld wilt uitgeven aan vuurwerk, laat hem/haar toch lekker!
Het is maar 1 periode per jaar, in dit geval 4 dagen. Is dat nou zo veel gevraagd?
Die kinderen vinden het geweldig! Ik vond het als kind ook superleuk om te knallen met vuurwerk! Nu kijk ik liever en maak ik er fotos van!

Laat iedereen zelf doen met zijn geld wat hij of zij wilt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:44

Sammy_xxs schreef:
Heb het ook niet in huis liggen hoor, en vind het niet "lekker stoer" het is gewoon veel mooier punt.
En alleen in nederland mag het niet, allee omliggende landen mag je wel gewoon vuurwerk afsteken, en daar zijn ook niet zoveel ongevallen met vuurwerk hoor.
Ik vind het belachelijk dat je in nederland alleen van het zielige vuurwerk mag aanschaffen waarvan je niet eens een goee knal kan horen.
Dat vind ik zonde van je geld. Of goed vuurwerk dat echt denderend is of geen vuurwerk.

Mijn vent zal dan ook echt noooit vuurwerk uit nederland halen, dat vind hij zonde van zn geld.

Over smaak valt niet te twisten, maar het is inderdaad mooier en van betere kwaliteit. Om dan maar weer gelijk met "lekker stoer" aan te komen vind ik zo flauw. Het feit dat het illegaal is valt wat over te zeggen natuurlijk. Al is het wel weer een (mi) zinloze wet/regelgeving die toch niet nageleefd wordt. Ga voor de gein eens in een vuurwerkwinkel net over de grens kijken, zijn toch veelal Nederlanders die je tegenkomt. Hiermee wil ik niet zeggen dat 'iedereen' het doet, dus het kan, maar het geeft wel te denken.

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:50

Ik kan niet klagen, hier is het heerlijk rustig en dat blijft zo tot de overgang oud/nieuw! :D
Zelf zal ik nooit vuurwerk kopen, genoeg mensen in de buurt die dat wel doen en er iets moois van maken, alhoewel er ook zijn die mij irriteren door na elke vuurpijl een pauze van een minuut of 2 in te lassen... -O-
Maar ben toch geen fan, heb altijd schrik voor brand (ook bij onweer), maar vooral die wensballonnen die tegenwoordig zo populair zijn geven mij de kriebels. Ik mag er niet aan denken dat door een windstoot het vlammetje kantelt en die ballon in de fik steekt en zo brand veroorzaakt. :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:51

Maar jij woont ook in België waar ze er allemaal niet zo moeilijk over doen.. :D

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:54

We zijn ook wat minder fanatiek heb ik de indruk :D