Geld maakt gelukkig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Re: Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:52

Ik ben het wel met Mick75 eens. Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen denken hun geluk in geld te kunnen vinden hier. Er zijn mensen die geld zat hebben maar een ongeneeslijk ziek kind. Vraag hen eens wat hen gelukkig zou maken. Kijken naar mijn dochtertje die slaapt, mijn paard dat gekke sprongen maakt of voor het eerst weer het land op gaat, een glaasje wijn en dvd-tje kijken met manlief dat kan mij gelukkig maken. Weet wat ze zeggen... wie het kleine niet eert......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:54

Het is toch ook niet zo dat je moet kiezen tussen óf veel geld en het voor de rest niet goed hebben, of weinig geld en het voor de rest wel goed hebben? :')

Dat stukje wat mij nu gelukkig maakt zou toch echt wel geld zijn hoor. Kan ik samen wonen met mijn vriend in plaats van steeds bij een ander gaan wonen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:57

Over doneren: Ik zou nooit geld gaan doneren, maar dan met heel veel geld zelf een project opstarten ofzo. Een school gaan bouwen in Afrika bijvoorbeeld, of een ziekenhuis verbeteren in India.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:00

Ik krijg ook een gelukkig gevoel als ik een prachtige zonsondergang zie. Maar als de ruzie weer begint gaat de gevoel weg als sneeuw voor de zon :)

Loiz

Geld maakt het makkelijker gelukkig te zijn/worden :j Want met geld koop je een mooi huis, paarden, auto's, vakanties enz enz.. en daar word je weer gelukkig van, dus indirect toch wel van het geld ;) Gezondheid word ook makkelijker met geld, want behandelingen zijn duur. Van geld alleen word je niet gelukkig, maar met geld word het allemaal wel stukken makkelijker gelukkig te zijn!

Lindaonline

Geld maakt gelukkig. Je kan goede zorg kopen, evt. in het buitenland zonder wachtlijsten. Je kind voorzien van een studie. Je kunt ontspanning kopen door met je gezin, familie of vrienden uit eten te gaan en eens naar een warm oord te vliegen. Je kunt zorg kopen voor je oudere moeder zodat ze niet gescheiden hoeft te worden van haar man in een verzorgingstehuis. Je kunt alle zorg bieden die nodig is aan je huisdier. En ga zo maar door.... Van geldzorgen kun je diep ongelukkig worden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:01

Als k mijn paard niet had gekocht had ik geld genoeg..
Maar nee dan zou ik niet zo gelukkig zijn als nu, elke maand bankroet maar wel elke dag het plezier met en van mijn paard :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:06

Marjoow schreef:
Hallo Bokkers!

Tijdens de Kerstdagen hebben wij het hier thuis meerdere malen over geld gehad. Wat voor dromen we wel niet hebben mochten wij de Staatsloterij ooit eens winnen. Wij hebben het niet breed, maar we hebben ook niets te klagen.

Wij zijn er wel uit gekomen dat geld niet gelukkig maakt. Het maakt je leven gemakkelijker, maar zeker niet gelukkiger. Als ik eens rondkijk in mijn familie, hebben wij alle rijkdom eigenlijk al in huis.

Wat denk jij? Maakt geld gelukkig?

Idd makkelijker, niet gelukkiger!

Gezondheid en echte liefde kan je bv er al niet van kopen ;)

En er moet altijd nog wat te wensen blijven, kan je er alleen maar gelukkiger van worden als de wens daadwerkelijk vervult wordt!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:08

Mootje1980 schreef:
Ik ben het wel met Mick75 eens. Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen denken hun geluk in geld te kunnen vinden hier. Er zijn mensen die geld zat hebben maar een ongeneeslijk ziek kind. Vraag hen eens wat hen gelukkig zou maken. Kijken naar mijn dochtertje die slaapt, mijn paard dat gekke sprongen maakt of voor het eerst weer het land op gaat, een glaasje wijn en dvd-tje kijken met manlief dat kan mij gelukkig maken. Weet wat ze zeggen... wie het kleine niet eert......

Had je zonder geld een paard kunnen hebben?
Had je zonder geld een kind genomen?
Had je zonder geld een fles wijn en een dvd speler kunnen betalen?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:08

Geryon schreef:
Het is toch ook niet zo dat je moet kiezen tussen óf veel geld en het voor de rest niet goed hebben, of weinig geld en het voor de rest wel goed hebben? :')

Dat stukje wat mij nu gelukkig maakt zou toch echt wel geld zijn hoor. Kan ik samen wonen met mijn vriend in plaats van steeds bij een ander gaan wonen.

Begrijp ik helemaal. Maar jij hebt het ook niet over de miljoenen, villa's en grote boerderijen waar sommige in dit topic het over hebben. In neem aan dat jij gewoon een leuk inkomen wil. En dat begrijp ik. Zorgeloos kunnen leven (op financieel gebied) is een grote geluksfactor maar rijkdom niet denk ik.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:10

Air schreef:
Mootje1980 schreef:

Had je zonder geld een paard kunnen hebben?
Had je zonder geld een kind genomen?
Had je zonder geld een fles wijn en een dvd speler kunnen betalen?

Lees even mijn eerste post... en anders die hierboven. ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:14

Volgens mij is de correcte uitspraak :" Geld ALLEEN maakt niet gelukkig".

Dus als alles fijn voor elkaar is, iedereen gezond is en je dan ook nog een hoop geld hebt zal ik het meer zien als een extra verrijking van het leven dat je ook nog eens lekker kan doen en laten wat je wilt en wanneer je het wilt.

Maar inderdaad wat moet je met veel geld als jij of iemand die je lief is ongenezenlijk ziek is. (en zelfs dan is het makkelijk, dat geld kan er wel voor zorgen dat je misschien nog wat laatste wensen in vervulling kan laten gaan, of dat je het huis zo kan inrichten dat je van alle gemakken voorzien bent en iemand met een handicap makkelijk thuis kan blijven wonen omdat je alle zorg naar huis kan halen, ook de dingen die de verzekering niet dekt)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:14

mick75 schreef:
Het valt mij op hoeveel mensen er geluk zoeken in materiele zaken. Geluk kan ik vinden in een mooie bloem onderweg, het eerste voorjaarszonnetje, samen zijn met familie en vrienden... Dingen die onbetaalbaar zijn, maar gewoon verschijnen.

Nou, toen ik een paar maanden geleden de huur niet meer kon betalen konden er nog zulke mooie bloemen onderweg te zien zijn, dan had ik daar niet eens bij stil gestaan.

Om van zulke kleine dingen te kunnen genieten zal je toch een zekere mate van gelukkig moeten zijn. Door voldoende op de rekening te hebben, maar ook door een fijne familie of vriendenkring, een leuke baan, een leuk huis.
Die dingen kunnen eigenlijk niet zonder elkaar. Geld maakt zeker wel gelukkig (okee eigenlijk niet, de dingen die je kunt kopen van geld maken gelukkig :o maar dat is een detail), maar als je alleen geld hebt en geen vrienden dan ben je alsnog nergens. Als je leuke vrienden hebt maar een verschrikkelijke baan en een brak huis in een buurt waar je dertig sloten op al je ramen en deuren moet, dan kunnen die vrienden nog zo leuk zijn maar je zal niet erg gelukkig zijn denk ik :n

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:15

Geld maakt bij degelijk gelukkig. Als ik iets nieuws hebt gekocht kan ik er dagen van genieten :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:16

Dat verandert weinig. Een paard is luxe.. er zijn genoeg mensen die zich kapot werken om rond te komen, geen geld hebben om er een paard bij te hebben, of zelfs maar geld hebben om het uit te geven aan iets onnuttigs als wijn of een dvd-speler.
De dingen waar jij gelukkig van wordt kosten ook geld. Zonder geld had je die dingen niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:18

Air schreef:
Dat verandert weinig. Een paard is luxe.. er zijn genoeg mensen die zich kapot werken om rond te komen, geen geld hebben om er een paard bij te hebben, of zelfs maar geld hebben om het uit te geven aan iets onnuttigs als wijn of een dvd-speler.
De dingen waar jij gelukkig van wordt kosten ook geld. Zonder geld had je die dingen niet.

Als je iets niet hebt, weet je ook niet wat je mist :)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:20

ik ken iemand die veel geld heeft,maar zo ernstig ziek is,dat ze al tegen mij heeft gezegt iemand mag van mij al mijn geld hebben,als ik maar weer gezond ben. want dat is niet te koop.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:20

kan kan zeker ongelukkig maken!
mensen met heel veel geld zijn vaak bang dat ze overvallen worden ofzo!

maar ik denk wel dat het je gelukkiger kan maken.

vervelend lijkt mij wel dat mensen misschien vrienden worden om je geld.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

Grote dooddoener en imo ook grote onzin :)
Waarom zou je anders dingen willen kopen, als je ze toch niet mist?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

listiglistje schreef:
Als je iets niet hebt, weet je ook niet wat je mist :)

Nee hoor :o ik heb nooit een paard gehad maar zit me af en toe toch een partij tegen de muur op te klimmen omdat ik er nu nog geen kan betalen... maar het wel zó graag wil! En dat is slechts een voorbeeld, er zijn zat dingen die je nooit gehad hoeft te hebben om te missen

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:23

Air schreef:

Jij leest dus echt niet... ik zeg toch dat ik begrijp dat het niet hebben ervan wel degelijk ongelukkig kan maken. Maar geluk zit 'm echt niet in het hebben van VEEL geld eerder in het hebben van genoeg geld om zorgeloos van te kunnen leven. Maar als jij dat anders ziet... dan hoop ik dat jij de ouder jaars loterij wint en heel gelukkig wordt. Ik ben happy met het simpele leven dat ik heb. Lekker decadent op de bank met mijn fles lidll wijn van 1,99 en een geleende DVD. :j

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:23

In mijn omgeving zijn meerdere mensen met de ziekte ms. Deze situaties geven nou goed aan hoe belangrijk geld kan zijn. De ene kennis heeft financieel een goed leven en de andere kennis heeft een uitkering. De kennis met voldoende financiële middelen, gaat naar het buitenland voor de nieuwste inzichten en behandelingen en omzeilt zo tevens de wachtlijsten waardoor haar kwaliteit van leven gelukkig wonderbaarlijk vooruit gaat. De kennis met de uitkering is in een paar jaar tijd helaas zowel lichamelijk als emotioneel hard achteruit gegaan en komt in Nederland voor geen behandeling in aanmerking. Dan leer je de waarde van geld kennen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:24

Geld maakt makkelijk, maar gelukkig?

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:26

Gelukkig,ja.. anders had ik nu geen 4 beeldschone paardjes in de wei gehad... :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:27

Oh ik lees zeker wel hoor, dat jij het anders ziet zegt nog niet dat ik niet lees :+
Genoeg geld om zorgeloos te kunnen leven? Je neemt het hebben van een paard dus voor vanzelfsprekend? Hoort daarbij?
Top dat je gelukkig bent, maar nou niet doen alsof je dat bent terwijl je niets hebt.... want je hebt veel.