Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Hallo Bokkers!
Tijdens de Kerstdagen hebben wij het hier thuis meerdere malen over geld gehad. Wat voor dromen we wel niet hebben mochten wij de Staatsloterij ooit eens winnen. Wij hebben het niet breed, maar we hebben ook niets te klagen.
Wij zijn er wel uit gekomen dat geld niet gelukkig maakt. Het maakt je leven gemakkelijker, maar zeker niet gelukkiger. Als ik eens rondkijk in mijn familie, hebben wij alle rijkdom eigenlijk al in huis.
Wat denk jij? Maakt geld gelukkig?
Mootje1980 schreef:Ik ben het wel met Mick75 eens. Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen denken hun geluk in geld te kunnen vinden hier. Er zijn mensen die geld zat hebben maar een ongeneeslijk ziek kind. Vraag hen eens wat hen gelukkig zou maken. Kijken naar mijn dochtertje die slaapt, mijn paard dat gekke sprongen maakt of voor het eerst weer het land op gaat, een glaasje wijn en dvd-tje kijken met manlief dat kan mij gelukkig maken. Weet wat ze zeggen... wie het kleine niet eert......
Geryon schreef:Het is toch ook niet zo dat je moet kiezen tussen óf veel geld en het voor de rest niet goed hebben, of weinig geld en het voor de rest wel goed hebben?
Dat stukje wat mij nu gelukkig maakt zou toch echt wel geld zijn hoor. Kan ik samen wonen met mijn vriend in plaats van steeds bij een ander gaan wonen.
Air schreef:Mootje1980 schreef:Ik ben het wel met Mick75 eens. Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen denken hun geluk in geld te kunnen vinden hier. Er zijn mensen die geld zat hebben maar een ongeneeslijk ziek kind. Vraag hen eens wat hen gelukkig zou maken. Kijken naar mijn dochtertje die slaapt, mijn paard dat gekke sprongen maakt of voor het eerst weer het land op gaat, een glaasje wijn en dvd-tje kijken met manlief dat kan mij gelukkig maken. Weet wat ze zeggen... wie het kleine niet eert......
Had je zonder geld een paard kunnen hebben?
Had je zonder geld een kind genomen?
Had je zonder geld een fles wijn en een dvd speler kunnen betalen?
mick75 schreef:Het valt mij op hoeveel mensen er geluk zoeken in materiele zaken. Geluk kan ik vinden in een mooie bloem onderweg, het eerste voorjaarszonnetje, samen zijn met familie en vrienden... Dingen die onbetaalbaar zijn, maar gewoon verschijnen.
Air schreef:Dat verandert weinig. Een paard is luxe.. er zijn genoeg mensen die zich kapot werken om rond te komen, geen geld hebben om er een paard bij te hebben, of zelfs maar geld hebben om het uit te geven aan iets onnuttigs als wijn of een dvd-speler.
De dingen waar jij gelukkig van wordt kosten ook geld. Zonder geld had je die dingen niet.
listiglistje schreef:Als je iets niet hebt, weet je ook niet wat je mist
Air schreef:Dat verandert weinig. Een paard is luxe.. er zijn genoeg mensen die zich kapot werken om rond te komen, geen geld hebben om er een paard bij te hebben, of zelfs maar geld hebben om het uit te geven aan iets onnuttigs als wijn of een dvd-speler.
De dingen waar jij gelukkig van wordt kosten ook geld. Zonder geld had je die dingen niet.