Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dos_Caballos schreef:magda_90 schreef:Heb je daar feiten van? Feit is wel dat menigeen nerts het beter heeft dan een varken.
Nederlands bont is diervriendelijker dan buitenlandse, zowel voor binnenlands als buitenlandse verkoop. Dus ja, het probleem verschuift zich.
Ik denk dat door het verbod uiteindelijk minder bond wordt verkocht in Nederland en daardoor dus een aantal dierenlevens gespaard blijven. Als dit het erger zou maken zou dit verbod waarschijnlijk ook niet door de eerste kamer gekomen zijn.
liedje89 schreef:En aangezien bont voor rijke mensen is en mensen in Nederland niet van rijke mensen houden kunnen we dit ook wel langs Henk en Ingrid krijgen, winwin
Nerstenhouders behandelen hun beesten echt niet slechter dan anderen boeren hoor. Beter zelfs
idinn schreef:Ow jij eet geen vlees Dos_Caballos? Maar draagt dan ook geen leer producten? Eet geen kaas en eieren? Drinkt geen melk? Hebt geen leren zadel en hoofdstel? Allemaal producten waar aldus jou mensen geld verdienen "over de rug van dieren". Alleen voor het gemak vergeten dat het in Nederland WEL op een manier gaat met een zo hoog mogelijk welzijn voor die dieren. Zoals het helaas in heel veel andere landen absoluut NIET het geval is. Nee hoor helemaal gelijk. Alles afschaffen en dan gewoon importeren uit het buitenland waar de dieren het 10x zo slecht hebben. Lijkt mij een prima oplossing en goed voor de awareness.
Leg het je kind/buurjongen/meisje later maar uit "nee de koe op zijn waterbed in de stal met ideale ventilatie, bodembedekking, individuele ruimte en verrijking hebben we niet meer, dat was te zielig. Nu komen de producten van een koe uit het buitenland, die ligt op het beton in de stal waar het tocht, met natte bodembedekking, opgepropt tegen een andere koe aan en geen verrijking". Toppie
magda_90 schreef:Daarnaast is het net als met koeien, het vlees gaat de menselijke/dierlijke consumptie in en de huid wordt gebruikt. Wat is het verschil?
Appelmoes_11 schreef:Het lijkt me overigens een goed idee om mensen erover te informeren dat het bont dat aan kraagjes van goedkope jassen hangt ook echt is/kan zijn, want er zijn nog steeds velen van overtuigd dat echt bont wel reteduur moet zijn. Volgens mij ligt daar ook een probleem mbt het kopen van bont.