Dode parachutist gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Dode parachutist gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:38

Ik vind dit een heel merkwaardig verhaal. Had die man geen vrienden, familie, werk oid dat hij niet werd gemist? En de piloot merkt toch ook wel dat zijn parachutist niet terugkomt? En ik vind het ook vreemd dat die mensen van dat huis het niet hebben gezien, het is daar hartstikke vlak en het gras staat erg laag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:42

Noodparachute was niet geactiveerd. Je schijnt op een knopje te moeten drukken/dat ding apart aan te moeten zetten (voordat je springt dus). Was gisteren op het nieuws. Beetje à la zo'n lawinehemd dus, je moet het ding wel activeren, anders gebeurt er nog niets.

Het is niet gezegd dat de bewoners van dat huis thuis waren. En als ze wel thuis waren, hoeven ze nog niet continu naar buiten hebben zitten turen.
Ik kom 's winters ook niet achter in de wei, als daar iets ligt zie ik het vanuit m'n raam ook niet. Hooguit zou ik gaan kijken als mijn paarden raar gedrag vertoonden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:49

vind t alsof vaag dat die mensen waarmee hij gesprongen was niet zagen dat hij ze parachute niet had geopend die gast had je dan toch met een bloed vaart naar beneden moeten zien vliegen/vallen??
maar denk dat er vrij weinig meer over was van deze persoon..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:52

Tja, die piloot is allang uit zicht voordat de parachutist geland is, die vliegt gewoon kruissnelheid (= rond de 200 km/u!), dus die ziet niks. Als deze man als laatste is gesprongen, en hij heeft even een minuutje of zo gewacht, waren de anderen ook allang geland, én was hij ondertussen ettelijke kilometers verder dan waar de overigen gesprongen waren. Dus die hebben ook niets kunnen zien. Bovendien zijn die dan bezig hun parachute bij elkaar te rapen, en lopen eerder naar beneden te kijken dan naar boven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:00

Toch maar de afmeld plicht indienen.....

Iedereen die de lucht in gaat om te springen en vervolgens geland is moet zich afmelden bij een meldpunt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:05

Geen afmeldingsplicht, geen verplichting voor de piloot...
Wellicht is deze man gewoon onwel geworden tijdens de sprong... Zeker omdat alles nog dicht bleek te zitten en er niets geactiveerd was...

Triest verhaal en vooral erg vreemd...
Maar dat iemand niet gemist word is niet zo gek..

Ik vertrek op vrijdags van huis.. en kom zondags of maandags weer terug..
Mijn ouders bellen mij echt maandags niet als ik nog niet thuis ben....
Dus als ik vrijdag ergens dood in de sloot ligt, niemand die mij mist hoor. :)
Hooguit de mensen waar ik naartoe ga. Maar met dit verhaal is dat niet van toepassing.

Die man langs de snelweg bij Stroe... vonden ze ook pas na 3 dagen.
Een automobilist ver voor ons heeft diegene gevonden.. toen de politie er was, zagen wij de auto pas liggen.. zwaar verstopt..
Niemand miste die man....

En als het waar is dat iemand een springer gezien heeft zonder parachute vind ik dat diep triest...
Ik heb maandag ook 112 gebeld omdat er een auto op de kop lag in de berm van de a28..
Ook daar was al 10tallen keren voor gebeld.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 19-12-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:05

Er is vast wel iets technisch te bedenken dat op schokken reageert, dat een signaal OK zendt bij een schok in de normale range, en een signaal: foute boel, bij een te grote schok. Een airbag gaat ook af op een bepaalde versnelling/schok, dus zo'n soort sensor is vast ook in een parachutepak in te bouwen. Zendertje er aan koppelen, automatisch SMSje naar de verkeersleiding of wie dan ook en klaar.
Dan omzeil je het probleem van de parachutist die zich niet afmeldt en lekker een biertje gaat drinken terwijl half Nederland de omgeving aan het uitkammen is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:33

Ibbel schreef:
Tja, die piloot is allang uit zicht voordat de parachutist geland is, die vliegt gewoon kruissnelheid (= rond de 200 km/u!), dus die ziet niks. Als deze man als laatste is gesprongen, en hij heeft even een minuutje of zo gewacht, waren de anderen ook allang geland, én was hij ondertussen ettelijke kilometers verder dan waar de overigen gesprongen waren. Dus die hebben ook niets kunnen zien. Bovendien zijn die dan bezig hun parachute bij elkaar te rapen, en lopen eerder naar beneden te kijken dan naar boven.

Die vliegtuigjes vliegen echt geen 200 km/h , hoor !
Ze klimmen heel langzaam en lossen dan de mensen, je kunt ze gewoon rustig met je ogen volgen vanaf de grond :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:37

Zoek maar even op op google. Kruissnelheid (gemiddeld dus) is echt rond de 200 km/h. Minimumsnelheid is bij de meeste maar nét onder de 100 km/u. Met springen vliegen ze rond de 100-120 km/u. Ze gaan echt niet volbelast minimumsnelheid vliegen...
Mijn vader heeft jaren gevlogen, ik weet wel enigszins waar ik het over heb.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:00

mss heeft de beste man wel zelfmoord gepleegd! dat kan natuurlijk ook.

En dat hij niet opgevallen is in de wei vind ik niet raar, het is er drassig/nat nu en als je daar met een hoge snelheid op land dan zak je een eindje weg

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:19

Ibbel schreef:
Zoek maar even op op google. Kruissnelheid (gemiddeld dus) is echt rond de 200 km/h. Minimumsnelheid is bij de meeste maar nét onder de 100 km/u. Met springen vliegen ze rond de 100-120 km/u. Ze gaan echt niet volbelast minimumsnelheid vliegen...
Mijn vader heeft jaren gevlogen, ik weet wel enigszins waar ik het over heb.

Maar met springen gaan ze dus rond de 100-120, dat is ook wat ik bedoelde ... en waar het over ging in het stukje toch ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:20

Nee, ik schreef dat die piloot na het springen van de laatste op kruissnelheid naar huis vloog en dus niet ziet waar iedereen landt.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:04

ik las vandaag in de krant dat die een paar dagen voor zijn sprong zijn bedrijf uit de kamer van koophandel heeft geschreven dit vindt ik dus ook heel apart.
de kans was 1 op een miljard dat ze het beiden niet deden ik ga echt denken aan zelfmoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:06

Er is op hvn net gemeld dat er geen verder onderzoek gedaan word.
Het was geen misdrijf, en ook geen technisch mankement.
Ze gaan uit van zelfmoord.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:55

Wordt er geen autopsie gedaan dan? Kan net zo goed een beroerte ofzo geweest zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:27

mmm, autopsie op iemand die met een doodsmak vanuit een vliegtuig tegen de grond is geklapt...vrees dat daar weinig zinnigs uit gaat komen , hersenen en ingewanden zullen naar alle waarschijnlijkheid best wel pudding zijn := en skelet zal ook wel vrij veel aan schorten .

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:45

Na 9 dagen kan je geen autopsie meer doen op iemand die te pletter gestort is hoor... :)

Raar verhaal, maar inderdaad misschien zelfmoord... Niemand die het zeker weet :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:16

Ik zat terug te rekenen en ik vind het toch wel raar dat niemand is opgevallen dat hij daar lag. Er lag die zaterdag een laagje sneeuw en zo'n rood pak in een weiland moet andere springers toch ook opgevallen zijn? Tenzij er na zijn sprong niet meer gesprongen is.... Maar het klinkt wel als zelfmoord... Triest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:58

Ik denk niet dat dat opvalt...er ligt wel eens vaker iets in een weiland...hij was niet vermist..dus je zoekt er ook niet nar en let er niet op....

Zullen nooit weten wat er precies is gebeurt..tenzij ze een brief o.i.d vinden waarin afscheid beschreven staat.